  • 31. Data: 2011-03-01 22:09:33
    Temat: Re: tak sobei o budowaniu u nas i gdzie indziej...
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Oczywiście po nic - masz rację.
    Znaczy urzędnik jest po to aby mieć pracę, wykonywać czynności na wolnym
    rynku nic nie warte czyli zwyczajnie zbędne.

  • 32. Data: 2011-03-02 14:10:30
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > wchodząc do galerii handlowej, czy też do ciebie
    > do domu, wolałbym mieć pewność, że nie zawali mi się na łeb, twoja
    > późniejsza skrucha i dożywocie nic nie naprawi...

    Galeria czy budynek użyteczności publicznej to "inna para majtek" i tu
    powinno się budować z projektami, pozwoleniami oraz pełną dokumentacją oraz
    zgodnością z normami.
    Do prywatnego domu nit Cię nie zmusza abyś wchodził i tu wchodząc robisz to
    na odpowiedzialność właściciela. Z resztą i tak każdy właściciel odpowiada
    za bezpieczeństwo innych osób na terenie swojej posesji.
    Jednak weź pod uwagę, że obecny stan i tak nie gwarantuje, że budynek jest
    bezpieczny, bo kierownicy budów i inspektorzy "są tylko na papierku", a
    jakość wykonania i tak się opiera na doświadczeniu rzemieślników (murarzy,
    zbrojarzy, cieśli, instalatorów itd.). Ci natomiast z rteguły znają się na
    rzeczy i robią dobrze jeżeli chodzi o bezpieczeństwo i wytrzymałość
    konstrukcji. Oczywiście trafiają się "czarne owce" zazwyczaj młodzi
    "fahofcy", któtym się wydaje, że się znają. Jednak życie i klienci szybko
    weryfikują kto robi dobrze, a kto źle, a Ci, którzy robią dobrze są
    zazwyczaj rozchwytywani i polecani pomiędzy klientami.
    Budowa domku jednorodzinnego jest sprawą dość prostą i opierającą się na
    dosłownie kilku zależnościach, o których każdy średniorozgarnięty,
    przysłowiowy Kowalski wie i jest w stanie zweryfikować czy dany wykonawca
    robi dobrze czy też źle.
    Dlatego też uważam, że wszelkie pozwolenia, projekty i nadzór to fikcja,
    która ma na celu tylko i wyłącznie utrzymywać całą rzeszę darmozjadów w
    urzędach.

  • 33. Data: 2011-03-02 14:16:02
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a dlaczego ma bulić? cóż zdarzają się błędy - niby dlaczego ma za nie
    > odpowiadać? nie robi tego specjalnie.

    A dlaczego nie ?
    Wyobraź sobie lekarza będącego do tej pory piekarzem, któremu się wydaje, że
    umie leczyć.
    Robi Ci operację, po której do końca życia zostajesz kaleką.
    I tu też ochoczo krzykniesz, że nie zrobił tego specajalnie ?
    Kazdy kto wykonuje jakiś zawód czy fach powinien być odpowiedzialny za to co
    robi.
    W przeciwnym razie każdy będzie się brał za wszystko, a nikt nie będzie
    odpowiadał za swoje brakoróbstwo, brak wiedzy i doświadczenia.

  • 34. Data: 2011-03-02 18:15:27
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Z resztą i tak każdy właściciel odpowiada za bezpieczeństwo innych osób na
    > terenie swojej posesji.

    Że jak?

  • 35. Data: 2011-03-02 21:30:21
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > Że jak?

    Że tak.
    Co Cię dziwi ?
    Ty jako właściciel domu czy posesji jesteś odpowiedzialny za bezpieczeństwo
    osób na ich terenie.
    Baaaaaaaa..... , a nawet na chodniku znajdującycm się w pobliżu tejże
    posesji, a znajdującym się poza samą posesją.
    Stąd obowiązek sprzątania chodnika i odśnieżania w okresie zimowym. Jeżeli
    nie odśnieżysz i ktoś się poślizgnie i załamie nogę to Ty jesteś
    odpowiedzialny i taki pieszy ma prawo żądać od Ciebie odszkodowania.
    Nawet jak złodziej wejdzie na teren Twojej posesji i stanie mu się krzywda w
    trakcie włamywania się do domu. Dla przykładu złodziej włamywał się do
    Twojego domu, ale urwał się z dachu sopel lodu powodując uszkodzenie jego
    ciała. Złodziej może żądać odszkodowania za uszkodzenie ciała i nie ma tu w
    ogóle znaczenia, że był złodziejem przebywającym nielegalnie na terenie
    Twojej posesji.
    Niestety takie głupoty wymyślił nasz prawodawca.

  • 36. Data: 2011-03-03 17:13:27
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Ty jako właściciel domu czy posesji jesteś odpowiedzialny za
    > bezpieczeństwo osób na ich terenie.

    Ze jak? :-)

    > Baaaaaaaa..... , a nawet na chodniku znajdującycm się w pobliżu tejże
    > posesji, a znajdującym się poza samą posesją.

    ????

    > Stąd obowiązek sprzątania chodnika i odśnieżania w okresie zimowym.

    To fakt. Obowiązek jest jeśli chodnik jest przyległy do granicy działki.

    > Jeżeli nie odśnieżysz i ktoś się poślizgnie i załamie nogę to Ty jesteś

    A jak odśnieżę to już nie jestem odp?

> [...]
    > w ogóle znaczenia, że był złodziejem przebywającym nielegalnie na terenie

    A jeśli nie było sopla i rozwalił sobie łeb np. spadając z okna?
    Jest na mojej posesji, a więc, jak twierdzisz, odpowiadam za jego
    bezpieczeństwo.
    To co wtedy - odpowiadam czy nie odpowiadam?

    Odnośnie do obowiązującego prawa.
    Przymus ubezpieczeń spowodował kompletną degradację w umysłach.
    W normalnym świecie każdy byłby odpowiedzialny za siebie.
    Za innych - na własne życzenie i za własne pieniądze.

    Pozdr.

  • 37. Data: 2011-03-03 21:48:22
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > Jest na mojej posesji, a więc, jak twierdzisz, odpowiadam za jego
    > bezpieczeństwo.
    > To co wtedy - odpowiadam czy nie odpowiadam?

    Odpowiedzialność za bezpieczeństwo występuje wtedy, kiedy jest zależność
    przyczyny od zaniedbania lub celowego działania.
    Spadający sopel lodu to skutek Twojego zaniedbania.
    Zalodzone schody do Twojego domu to także Twoje zaniedbanie.
    Listonosza pogryzł Twój pies, także jesteś winnym.
    Jeżeli złodziej spadł podczas wspinania się do okna to jest to skutek
    niezalezny od Ciebie, gyż nie ma tu żadnego zaniedbania z Twojej strony lub
    celowego działania. No chyba, że złodziej będzie używał Twojej drabiny, w
    której będzie uszkodzony jeden szczebej. Tu też będzie Twoje zaniedbanie, a
    jak podłączysz parapet pod prąd i złodziej spadnie na skutek porażenia to
    będzie to Twoim celowym działaniem.

    Co prawda odmienna, ale bardzo podobna w zależności pomiędzy skutkiem i
    przyczyną historia:
    Znam przypadek wypłacenia odszkodowania przez właściciela posesji za
    okaleczenia jakich doznał pijany sąsiad podczas przeskakiwania przez płot.
    Właściciel posesji wymyślił sobie genialne zabezpieczenie betonowego
    ogrodzenia polegające na wtopieniu potłuczonych butelek w beton na górze
    płotu.

  • 38. Data: 2011-03-04 06:58:47
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Pierwotnie stało, że "każdy właściciel odpowiada za bezpieczeństwo innych
    osób na terenie swojej posesji".
    Potem, że dopiero jak pies właściciela pogryzie...
    Trochę to nieprecyzyjne.

  • 39. Data: 2011-03-04 21:38:34
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > Pierwotnie stało, że "każdy właściciel odpowiada za bezpieczeństwo innych
    > osób na terenie swojej posesji".
    > Potem, że dopiero jak pies właściciela pogryzie...
    > Trochę to nieprecyzyjne.

    Napisz precyzyjniej czego nie możesz zrozumieć ?

  • 40. Data: 2011-03-05 10:29:57
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Problem w tym, że to nie ja piszę nieprecyzyjnie.
    Napisałem już dlaczego.