  • 1. Data: 2009-10-19 19:43:51
    Temat: tani styropian grafitowy
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Jou ludziska,

    Jakby ktos aktualnie szukal styro na ocieplenie to szukajcie
    styropianu produkcji Izoterm'u FASADA 036 - to styropian grafitowy o
    lambda 0,036 za jedyne 93 pln / m3 brutto - przy sensownych ilosciach
    transport jedzie z fabryki gratis :) Wlasnie zanabylem 30m3 za 2,8k
    pln na ocieplenie calej elewacji (wyszlo mi ostatecznie 165m2 grubosci
    18cm - z tym styro schodze ze sciana do U = 0,184 ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2009-10-19 21:17:59
    Temat: Re: tani styropian grafitowy
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    n.googlegroups.com...
> [...]
    > pln na ocieplenie calej elewacji (wyszlo mi ostatecznie 165m2 grubosci
    > 18cm - z tym styro schodze ze sciana do U = 0,184 ;-)

    sprawdziles lambde w rzeczywistosci?
    na jakim lambdomierzu? w jakim laboratorium?
    sprawdziles wytrzymalosc na sciskanie? ile kPa?
    w jakim laboratorium? na jakiej maszynie?

    bez urazy, ale jestes naiwny wierzac w to co jest napisane na etykiecie
    nie pisze tego zeby Cie obrazic, pisze to z praktyki,
    jakosc kosztuje, SZCZEGÓLNIE w styropianie,
    przy tym produkcie, tanio NIE znaczy dobrze, niestety :(
    styropianowcy to najwieksi kretacze na rynku, niestety :(
    jak pisze 0,036 to bedziesz mial pewnie 0,038 jesli nie 0,040
    napewno jest to lambda d(deklarowana)? czyli lambda srednia - k (z rozkladu
    Gaussa, zalezy od ilosci próbek ) x odchylenie standardowe?
    biora lambde z wyników bezposrednich w lambdomierzu czy posrednio z
    gestosci?

    nie ciesz sie za bardzo, tanio kupiles - dziadostwo kupiles
    jakosc sie ceni

    pozdr
    przemek

    ps. nie pracuje w zadnego producenta styropianu, nie handluje tym, nie
    jestem w zaden sposób zainteresowany sprzedaza tego badziewia, powiedzmy ze
    to badam (niezaleznie)

  • 3. Data: 2009-10-19 21:30:55
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 23:17, "Przemek" <e...@v...pl> wrote:

    > sprawdziles lambde w rzeczywistosci?
    [...]

    He, he. A jaka mam pewnosc co do lambdy w przypadku KAZDEGO innego
    styropianu ? :) Ten producent sprzedaje cale linie produkcyjne do
    styro - zajmuje sie tym od wielu lat i ufam, ze wie co robi ;) Nie mam
    zamiaru przeplacac za jakas np. termoorganike ktora kosztuje 2 x tyle
    a koszt produkcji takiego styro to pewnie parenascie pln, reszta to
    marketing :) Na wszystko sa deklaracje zgodnosci i reszta wymaganych
    papierow, wiec mi wszystko pasuje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-10-19 21:32:08
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 23:17, "Przemek" <e...@v...pl> wrote:

    > nie ciesz sie za bardzo, tanio kupiles - dziadostwo kupiles
    > jakosc sie ceni

    No, szczegolnie przy tak "skomplikowanym" materiale jak styropian ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-10-19 21:38:21
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 23:17, "Przemek" <e...@v...pl> wrote:

    > sprawdziles wytrzymalosc na sciskanie? ile kPa?

    115kPa - wiecej niz np. 040 swisspora, ktory jest drozszy (100 pln /
    m3).

    To jest lambda deklarowana :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-10-19 22:54:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    n.googlegroups.com...
    > Jou ludziska,
    >
    > Jakby ktos aktualnie szukal styro na ocieplenie to szukajcie
    > styropianu produkcji Izoterm'u FASADA 036 - to styropian grafitowy o

    Tak sie zastanawiam widzac parcie ostatnio ku temu styropianowi. Kolor tak
    podnosi parametry czy co?
    Mam niedaleko w okolicy fabryke styropianu i kleja co sie chce, a pienienie
    dalej takie same. Struktura czasem inna ale tylko dla tego, ze inny surowiec
    z Chin przyjechal. Smierdzi tak samo, pienia tak samo. Rozumiem, bardziej
    spieniony taki np. FS 50 bedzie cieplejszy od FS 100, ale FS 50 cieplejszy
    od FS 50 ciekawe jak sie robi.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-10-19 22:59:35
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomoscinews:5e515509-bd2f-4f76-8100-5ab1590db961@
    r36g2000vbn.googlegroups.com...
    [...]
    > spieniony taki np. FS 50 bedzie cieplejszy od FS 100, ale FS 50 cieplejszy
    > od FS 50 ciekawe jak sie robi.

    IZOTERM ma na to zaklepany patent, cytuje (ze strony urzedu
    patentowego):

    WYN Sposób wytwarzania styropianu o podwyższonej izolacyjności
    termicznej A1 386122 22-09-2008 C08F112/08 C08J9/224
    C08J9/30 20-07-2009

    "Skrót opisu:

    (57) Sposób wytwarzania styropianu o podwyższonej izolacyjności
    termicznej charakteryzuje się tym, że do ekspandacji dozowane są
    perełki polistyrenu otoczone powierzchniowo proszkiem grafitowym o
    uziarnieniu 14 nanometrów i o powierzchni 300 m2/gram. Dodatek proszku
    grafitowego uzależniony jest od zamierzonego stopnia obniżenia
    współczynnika lambda i waha się od 0,5 do 5 kg na tonę produktu."

    No :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-10-19 23:06:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >grafitowego uzależniony jest od zamierzonego stopnia obniżenia
    >współczynnika lambda i waha się od 0,5 do 5 kg na tonę produktu."

    I ten grafit ma byc cieplejszy od powietrza w spienionych kulkach
    polistyrenu?
    No dobra nie znam sie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-10-19 23:10:20
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Paź, 01:06, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > I ten grafit ma byc cieplejszy od powietrza w spienionych kulkach
    > polistyrenu?
    > No dobra nie znam sie. :-)

    Ja tez sie nie znam i nie wiem skad takie wlasciwosci grafitu ale w
    dokladnie taki sam sposob produkuje sie termoorganike platinium za 170
    pln / m3, swisspor lambda 031 za 160 pln / m3 i inne - praktycznie
    kazdy producent ma to w ofercie i opor cieplny jest zawsze troche
    wyzszy :) Ja sie nie mam nad czym zastanawiac - swisspora zwyklego z
    lambda 0,040 mam za 100 pln wiec tamten wychodzi mnie taniej! Nawet
    jakby ten grafit to byl pic na wode to i tak mam taniej no. Wiec co tu
    sie zastanawiac ? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-10-20 03:36:40
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    >Wiec co tu
    >sie zastanawiac ? ;)

    No wlasnie - szukales taniego styropianu i masz tani styropian. Jego
    wlasciwosci deklarowane to zupelnie inna bajka i naprawde nie ma sie czym
    przejmowac. Podobnie jak w styropianie drogim. W przemysle wszyscy ciulaja
    na lewo i prawo, czym obiekt trudniejszy do zbadania (potwierdzenia danych)
    tym bardziej ciulają. Od samochodów poprzez styropian do jabłek ("Panie to
    przeciez niepryskane z prywatnego sadu..."). Jakby sie czlowiek mial tym
    przejmowac to by nic nie kupił ;)

    Pozdrawiam

    Kane