  • 31. Data: 2016-06-14 22:02:08
    Temat: Re: taras drewniany mi się zamarzył
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 czerwca 2016 21:03:02 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > U mnie mam płytę betonową więc muszę mieć deski rónolegle do ściany żeby
    > woda nie stała mi pod deskami tylko spływała wzdłuż legarów.

    Nie widze zwiazku - przeciez legary i tak bedziesz mial na podwyzszeniu.
    Nie moga lezec przeciez bezposrednio na betonie.

    Ja tez mam pod wieksza czescia tarasu plyte betonowa :)

    > Poza tym bardziej podoba mi się nawet tak:
    > http://www.zielonyogrodek.pl/images/media2/25867tara
    s_drewniany_fot._Kopp.jpg

    Wyglada fajnie ale uzytkowo bedzie dno. Na dechach nie ma spadkow wzdluz (no
    chyba, ze sa? ale jak?) - woda bedzie dlugo stala, po deszczu, czy po myciu.
    U mnie po myciu odrazu woda splywa i w 15 min jest sucho :)

    A myje tylko na mokro - t-racerem do karchera. Mycie tego to bajka - czesc
    syfu odrazu znika miedzy dechami, a czesc splywa razem z woda ze spadkiem.

    A jak masz dechy rownolegle do sciany to robienie spadku od sciany nie ma
    zadnego sensu - woda nie splynie, zostanie w rowkach!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2016-06-15 10:13:09
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.06.2016 22:02, Adam Sz. wrote:

> [...]
    >
    > A jak masz dechy rownolegle do sciany to robienie spadku od sciany nie ma
    > zadnego sensu - woda nie splynie, zostanie w rowkach!

    Myślę o legarach kompozytowych o przekroju pewnie 40x40mm, które kładzie
    się bezpośrednio na betonie. Nie mogę podnieść całości wyżej ze względu
    na próg balkonowy.
    Muszę położyć je ze spadkiem a wtedy deski kompozytowe będą równolegle
    do ściany.

    Kolega ma taki taras od już chyba 10 lat i nic złego się z tym
    kompozytem nie dzieje.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 33. Data: 2016-06-15 12:05:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 15 czerwca 2016 10:13:11 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Myślę o legarach kompozytowych o przekroju pewnie 40x40mm, które kładzie
    > się bezpośrednio na betonie. Nie mogę podnieść całości wyżej ze względu
    > na próg balkonowy.

    Na pewno nie masz wylewki tak idealnej ze nigdzie nie bedziesz musial
    takiego legara wyrownac. Wyrownac najlatwiej podkladkami - ja uzywalem
    podkladek z PCV (czy jakiegos innego plastiku) ktorych uzywa sie do montazu
    drzwi / okien. To takie male ~10x5cm (na oko mowie) plastikowe podkladki
    roznej grubosci (1mm, 2mm, 3mm, 5mm, 10mm). Polecam - poloz "na sucho"
    odpowiednia ilosc wyrownujac wszystkie legary do poziomu, a potem obroc
    legar i przykrec wkretem takie podkladki zeby nie odfrunely na wszelki
    wypadek. A jak masz wylewke idealna to po prostu podloz pod wszystkie co
    pol metra podkladke 2mm. Nie zbawi Cie to, woda bedzie swobodnie
    przeplywac i legar bedzie mial szanse pozyc jeszcze dluzej :)

    > Kolega ma taki taras od już chyba 10 lat i nic złego się z tym
    > kompozytem nie dzieje.

    Mimo wszystko jak ma pozyc 50 lat zamiast 40 to bym polozyl, szczegolnie
    ze na te podkladki nie wydasz wiecej jak 20 pln ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2016-06-15 12:27:00
    Od: quent <x...@x...com>

    On 15.06.2016 12:05, Adam Sz. wrote:

> [...]
    >
    > Mimo wszystko jak ma pozyc 50 lat zamiast 40 to bym polozyl, szczegolnie
    > ze na te podkladki nie wydasz wiecej jak 20 pln ;)

    No sprawa do przemyślenia.
    Dobrze, że temat wyszedł teraz. Póki co i tak nie mam funduszy na
    kompozyt ale to się może zmienić.
    Jak mam kasę to wolę mieć już wszystko przemyślane ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 35. Data: 2016-06-15 12:40:29
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 15 czerwca 2016 12:27:01 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > No sprawa do przemyślenia.
    > Dobrze, że temat wyszedł teraz. Póki co i tak nie mam funduszy na
    > kompozyt ale to się może zmienić.
    > Jak mam kasę to wolę mieć już wszystko przemyślane ;-)

    Ja mocowalem tak jak napisalem - a dodatkowo jak juz legary sobie lezaly
    rowniotko wypoziomowane - krecilem lacznik ciesielski taki jak ten:

    http://www.hydropolska.pl/images/ea3340ad59b5436df41
    a120ba1730428.jpg

    Do betonowej plyty i do boku legarow. Tak co poltorej metra raz z jednej raz
    z drugiej strony legara. To juz tak w sumie dla pewnosci, zeby sie legary
    nie poprzesuwaly przy montazu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2016-06-15 21:13:01
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    takie coś ma niby ułatwiać
    http://www.dombal.com.pl/materialy-montazowe/kotwy/f
    undament-happax-rock.html