  • 1. Data: 2009-08-04 18:15:57
    Temat: tarcza od fleksa w pile do drewna - czy można ? jakieś przejściówki ?
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    Witam , mam tanie piły (stołową i ukośnice) do których chciałbym
    zainstalować tarczę od fleksa (chyba 22mm otwór )
    żeby przyciąć kilka płytek ceglanych

    Niestety tarcze mają różne średnice wewnętrzne

    Czy są jakieś specjalne przeciwskazania na założenie np tarczy diamentowej
    do takiej piły ?
    Czy naprawdę musze kupić przecinarkę do kafli - drugie pudło - jeżeli na
    własny użytek zdaży mi się przeciąć niewielką ilość kafelek ?

    Czy można kupić przejściówkę - jeśli tak to gdzie (jak to nazwać) ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-08-04 18:25:36
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "marek" <m...@m...ma> napisał w wiadomości
    > Czy naprawdę musze kupić przecinarkę do kafli - drugie pudło - jeżeli na
    > własny użytek zdaży mi się przeciąć niewielką ilość kafelek ?

    Przecinarki do kafelek pracują na kokro, tarczą ciągłą.
    Jeżeli to parę sztuk - to może przecinarka ręczna
    (jesteś pewien, że tarcza segmentowa nie uszkodzi kafelek ?

    > Czy można kupić przejściówkę - jeśli tak to gdzie (jak to nazwać) ?

    Z reguły w komplecie z tarczami / piłami są podkładki centrujące.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-08-04 18:31:42
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    > Przecinarki do kafelek pracują na kokro, tarczą ciągłą.
    > Jeżeli to parę sztuk - to może przecinarka ręczna

    Układam pociętą cegłę na ścianie -drobnica - cegła jak masło- nie trzeba
    chłodzić

    > Z reguły w komplecie z tarczami / piłami są podkładki centrujące.

    W castoramie powiedzieli ,że nie można i nie da się założyć tarczy na piłę

  • 4. Data: 2009-08-04 18:58:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marek wrote:
> [...]
    > żeby przyciąć kilka płytek ceglanych
    >
    > Niestety tarcze mają różne średnice wewnętrzne
    >
    > Czy są jakieś specjalne przeciwskazania na założenie np tarczy

    zasadnicze

    tarcze tnace pracują na dużych przedkościach obrotowych, a piła ma małe
    obroty

  • 5. Data: 2009-08-05 06:17:05
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]

    To jaka jest średnica wałka w pile? Rozumiem, że mniejsza niż 22,2?
    Założyć możesz spokojnie. Jeżeli jesteś "miś świata" ;-) , i dobrze
    wycentrujesz tarczę przed dokręceniem, to możesz założyć bez żadnej
    tulejki. Najwyżej będzie koszmarne bicie ;-)

    > zasadnicze
    >
    > tarcze tnace pracują na dużych przedkościach obrotowych, a piła ma małe
    > obroty

    Zasadnicze to że przeciwwskazania? Dlaczego? Przecież narzędzie
    przeznaczone do pracy z dużymi prędkościami założy do wolnoobrotowej
    maszyny. Te kilka -naście -dziesiąt? płytek przetnie.

    mcs

  • 6. Data: 2009-08-05 08:09:01
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Witam , mam tanie piły (stołową i ukośnice) do których chciałbym
    > zainstalować tarczę od fleksa (chyba 22mm otwór )
    > żeby przyciąć kilka płytek ceglanych
    >
    > Niestety tarcze mają różne średnice wewnętrzne

    Mozesz dobrac jakies pierscionki, ktore wyrownaja roznice.

    > Czy są jakieś specjalne przeciwskazania na założenie np tarczy diamentowej
    > do takiej piły ?

    Odpowiem troche posrednio. Tez chcialem miec 2 w jednym , czyli
    chcialem kupic stolowa przecinarke do metalu
    (przecinam spore ilosci plaskownika) , a jednoczesnie miec przecinarke
    (ukosnice) do drewna.
    Zapytalem sprzedawcy, co on sadzi o zalozeniu tarczy do drewna
    do tego urzadzenia. Odpowiedz byla taka: odradzam, poniewaz
    obroty w przecinarce do metalu sa duzo wyzsze, niz w ukosowce.

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-08-05 08:55:35
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zapytalem sprzedawcy, co on sadzi o zalozeniu tarczy do drewna
    > do tego urzadzenia. Odpowiedz byla taka: odradzam, poniewaz
    > obroty w przecinarce do metalu sa duzo wyzsze, niz w ukosowce.

    Aczkolwiek, są dostępne tarcze łańcuchowe do szlifierek 230
    - być może do tych z regulacją obrotów ?

    A wracając do meritum - chyba jednak obwaiał bym się,
    że tarcza segmentowa pracując na niższych obrotach niż normalnie
    jednak poszarpie te kafelki (albo i innych szkód narobi :-( )

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2009-08-05 11:28:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:

    > Zasadnicze to że przeciwwskazania? Dlaczego? Przecież narzędzie
    > przeznaczone do pracy z dużymi prędkościami założy do wolnoobrotowej
    > maszyny. Te kilka -naście -dziesiąt? płytek przetnie.

    mam wątpliwości czy narzędzie w ogóle przetnie płytkę

  • 9. Data: 2009-08-05 14:21:40
    Od: mcs <t...@w...pl>

    > mam wątpliwości czy narzędzie w ogóle przetnie płytkę

    Może będzie trwało dłużej, ale myślę, że przetnie. Na tarczy podana
    jest max prędkość pracy. Minimalnej nigdy nie widziałem.
    No dobra, nie będę się kłócił: jak pytający ma pod ręką tarczę niech
    założy i sprawdzi, będzie pewność.
    Ja widziałem cięty zwykłą tarczą do betonu i kamienia na pile stołowej
    gazobeton, keramzytobeton i cegłę pełną.

    mcs

  • 10. Data: 2009-08-05 15:28:01
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "mcs" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ja widziałem cięty zwykłą tarczą do betonu i kamienia na pile stołowej
    > gazobeton,

    To akurat równie dobrze można piłą na "krajzedze" ;-)

    Pzdr

    JKK