  • 11. Data: 2009-08-05 17:49:14
    Temat: Re: tarcza od fleksa w pile do drewna - czy można ? jakieś przejściówki ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości
    news:h5c8dn$nrn$1@news.wp.pl...

    > Użytkownik "mcs" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To akurat równie dobrze można piłą na "krajzedze" ;-)

    Obaj maja racje. Taka tarcza powinno dac sie spokojnie przeciac te kilka
    plytek, ale zbyt mala predkosc obrotowa moze miec swoje niekorzystne
    konsekwencje w procesie skrawania. Tarcza moze sie nie ostrzyc, lub
    przeciwnie, moze zbyt szybko sie zuzywac. Wiekszych problemow nie powinno
    byc.
    Toczylem kiedys na tokarce sciernice szlifierki do walkow o srednicy ok.
    400mm. Stosujac male obroty wrzeciona rzedu 100 - 200obr/min. zwyklym nozem
    z ostrzem z weglikow spiekanych taka tarcze spokojnie daje sie toczyc.
    Toczenie oczywiscie nie przypominalo za bardzo toczenia stali, ale efekt
    koncowy byl taki sam. Noze oczywiscie zuzywaly sie znacznie bardziej. Taka
    pracujaca z normalna predkoscia sciernica noz z weglikow zeszlifowala by bez
    najmniejszego problemu w dosc krotkim czasie bez oznak wiekszego zuzycia.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-08-05 17:58:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Aczkolwiek, są dostępne tarcze łańcuchowe do szlifierek 230
    > - być może do tych z regulacją obrotów ?

    Nie tylko do 230, jest pelna rozmiarowka. Predkosc obrotowa niejednej
    pilarki lancuchowej to 14000 obr./min. Szlifierka katowa 230 nie przekracza
    6600, choc sa i 8000, bardzo rzadkie i nie do konca bezpieczne, bo tarcze z
    elektrokorundu przy tych srednicach maja ograniczenie do 6600. Szlifierki
    115 to predkosc obrotowa w okolicach 12000, nie pamietam dokladnie. W kazdym
    razie daleko im do 14000.

    > A wracając do meritum - chyba jednak obwaiał bym się,
    > że tarcza segmentowa pracując na niższych obrotach niż normalnie
    > jednak poszarpie te kafelki (albo i innych szkód narobi :-( )

    Na wysokich tez prawdopodobienstwo jest bardzo wysokie, to glownie tarcze do
    szybkiego ciecia betonow, kamienia, czy cegiel. Gromadzacy sie na krotko
    miedzy segmentami urobek po prostu studzi narzedzie, dzieki czemu mozliwe
    jest szybsze ciecie bez przegrzewania narzedzia. Do precyzyjnego ciecia
    powinno sie uzywac chlodzenia ciecza.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-08-05 19:17:18
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Predkosc obrotowa niejednej pilarki lancuchowej to 14000 obr./min.

    Mówisz o obrocie całego łańcucha, czy zębatki ?

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2009-08-05 22:53:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mówisz o obrocie całego łańcucha, czy zębatki ?

    No fakt, predkosc obrotowa lancucha bedzie zalezec od jego dlugosci. Chodzi
    oczywiscie o predkosc obrotowa walu korbowego i tym samym zebatki.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-08-07 14:29:45
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    > mam wątpliwości czy narzędzie w ogóle przetnie płytkę

    założyłem tarczę fleksa centrując na oko i tnie bez problemu -
    tylko wolniej - ale to jest oczywiste

    pzdr