  • 11. Data: 2012-12-12 13:40:32
    Temat: Re: temperatura grzania kaloryferow
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Marcin Ł"

    A w instrukcji obsługi kotła nie ma zaleceń do temperatury wody w obiegu i
    sprawności kotła?

  • 12. Data: 2012-12-12 13:47:13
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > do tego co mozna zrobic ze skraplajaca sie woda na rurze od pieca do dziury
    > w scianie na zewnatrz - czerpie zimne powietrze. wlasnie tak "fachowiec"
    > zamontowal mi piecyk ze rura idzie przez 1,5 metra nad szafkami w kuchni...
    > obecnie dalem otuline - wystarczy?

    I bedzie sie skraplac w otulinie i gnic. Taki byl Twoj zamiar?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 13. Data: 2012-12-12 13:57:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2012 13:47:13 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > I bedzie sie skraplac w otulinie i gnic.
    Nie będzie

  • 14. Data: 2012-12-12 16:11:03
    Od: Piotr Boncza <piotr_boncza%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    cinews:50c847f3$0$1303$65785112@news.neostrada.pl...

    > sorry wyrazilem sie malo precyzyjnie... fachmen ktory zakladal piecyk
    > powiedzial ze piecyki sa najbardziej wydajne przy tem. grzania 50 stopni.

    Czyżbyś miał kocioł kondensacyjny? Napisz jaki i ile masz do grzania.

> [...]
    > zamontowal mi piecyk ze rura idzie przez 1,5 metra nad szafkami w kuchni...
    Otulina wystarczy byle była szczelna dla pary wodnej.

    pozdrawiam Piotr

  • 15. Data: 2012-12-12 16:55:16
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Boncza" <piotr_boncza%gazeta.pl@gtempaccount.com> napisał
    w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    > kuchni...
    > obecnie dalem otuline - wystarczy?
    Otulina wystarczy byle była szczelna dla pary wodnej.

    piec TERMETgco-dp-21-03 24 kW

    do ogrzania jakies 55 m2 mieszkania - 3x kaloryfery 120cm 1x60cm i
    lazienkowy
    piec spokojnie ogarnia teren do grzania oprocz tego ze wisi w miejscu
    totalnie do pupy.

  • 16. Data: 2012-12-12 18:52:27
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Jeżeli grzanie jest w sposób "ciągły" to temperatrę wody dostosowujesz do
    wymagań mieszkania. Obserwujesz termometr mierzacy temperaturę powietrza w
    domu i jak jest za zimno to podwyzszasz temperatrę wody w grzejnikach a jak
    za ciepło to obnizasz. Zmian dokonujesz łagodnie i obserwujesz na
    przestrzeni kilku godzin. Jezeli ten kocioł sam się włącza i wyłącza tak aby
    trzymać zadaną temperaturę wody na zadanym poziomie to moim zdaniem nie
    powinno być problemów poza dwoma: Powyżej 50 st C kaloryfery zaczynają
    parzyć oraz podobno w wysokich temperaturach jak 70 st i wyzszych łatwiej
    wytrąca się kamień z wody (jak w czajniku). A ten kocioł nie ma żadnej
    automatyki/termostatu np. dostosowującej temperaturę wody do temperatury w
    pomieszczeniu?

  • 17. Data: 2012-12-12 19:25:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2012 18:52:27 UTC+1 użytkownik rumcajs napisał:
    > Je�eli grzanie jest w spos�b "ci�g�y" to temperatr� wody dostosowujesz do

    > wymagaďż˝ mieszkania. Obserwujesz termometr mierzacy temperaturďż˝ powietrza w
    >
    > domu i jak jest za zimno to podwyzszasz temperatrďż˝ wody w grzejnikach a jak
    >
    > za ciep�o to obnizasz. Zmian dokonujesz �agodnie i obserwujesz na
    >
    > przestrzeni kilku godzin.

    A jak ma głowice termostatyczne na grzejnikach?

  • 18. Data: 2012-12-12 19:36:01
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Kris"
    A jak ma głowice termostatyczne na grzejnikach?

    To moim zdaniem 50 st C jak sugerował fachowiec nie jest złe. 60 st tez moze
    być.
    Nie wiem tylko czy nie masz przewymiarowanego tego kotła. 24 KW na kilka
    pomieszczeń i jak jeszcze dobrze zaizolowany dom to kocioł pracuje na
    niewielkiej mocy - jest niedociążony.

  • 19. Data: 2012-12-12 20:09:44
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    Użytkownik "rumcajs" <o...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wytrąca się kamień z wody (jak w czajniku). A ten kocioł nie ma żadnej
    > automatyki/termostatu np. dostosowującej temperaturę wody do temperatury w

    mam czujnik podlaczony do kotla ktory znajduje sie w pokoju/salonie - on
    trzyma temperature +- stopien

    ok czyli 50 stopni powiedzmy na teraz a 60 ustawie jak beda wieksze mrozy ;)

    dzieki za pomoc

  • 20. Data: 2012-12-13 12:53:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Ł wrote:
> [...]
    > tak jest?
    > temperatura wody z kranu ustawiona jest na 42...
    > sorry za laickie pytanie ale chce ustawic piec optymalnie.

    he he he...

    fajny majster

    przecież temperatury co jest zalezna od temperatury zewnętrznej...

    drugie pytanie czy grzejniki dobrał na 50 czy na 75.

    no cóż 42 stopnie do dość ciepła woda...