  • 21. Data: 2012-12-13 12:54:14
    Temat: Re: temperatura grzania kaloryferow
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PiteR wrote:

    > Jakbyś chciał wg krzywej grzania to dla
    > 0'C na dworze - 50'C na kalafiorki
    > -10'C - 60'C

    ke???

  • 22. Data: 2012-12-13 22:51:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek Dyjor pisze tak:

    > ke???

    jeke jeke bunga bunga ;)

    --
    Piotr

  • 23. Data: 2012-12-17 14:01:00
    Od: Piotr <m...@w...pl>

    On Wednesday, 12 December 2012 09:01:19 UTC, Marcin Ł wrote:
    > witam
    >
    > jaka powinna byc optymalna temperatura grzania wody do kaloryferow?
    >
    > mam piecyk dwufunkcyjny i majser mowil ze 50 stopni jest git ale czy tak
    >
    > jest?

    Jezeli piec kondensacyjny to temperatura wody w grzejnikach powinna byc jak
    najnizsza. Im nizsza temperatura tym wiekszy efekt kondensacyjny i mniej gazu idzie
    na pozyskanie danej ilosci ciepla. Sprawnosc pieca roznie ze spadkiem temperatury
    obiegu wody z grzejnikach.

    W praktyce temperature wody w obiegu musisz dobrac tak, aby w domu bylo cieplo.
    Temperatura wody w grzejnikach bedzie zalezec od temperatury na zewnatrz. Dlatego
    stosuje sie regulacje pogodowa, nie kazdy piec to ma.

    Udalo mi sie cos rozjasnic?

    Ustaw najnizsza mozliwa taka zebys nie marzl.

    A jaka to temperatura bedzie zalezy od tego jak jaki budynek, jakie grzejniki, jaka
    instalacja. W kazdym budynku inna.