  • 11. Data: 2012-04-25 18:07:52
    Temat: Re: tepsa niw wywiazala sie
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Usrobo napisał:

    > a jaka to miejscowość ?

    Wysowa Zdrój i do pociągnięcia jest 200 m kabla, bo linia idzie przy drodze.
    Im najwyraźniej nie zależy...

    pozdr
    Robert G.

  • 12. Data: 2012-04-25 21:00:22
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-04-25 18:07, Robert G pisze:

    > Wysowa Zdrój i do pociągnięcia jest 200 m kabla, bo linia idzie przy
    > drodze.
    > Im najwyraźniej nie zależy...
    >
    > pozdr
    > Robert G.

    Hi.
    O GSM zapomnij, tylko Pluskwa ma UMTS2100, nic innego gadać nie będzie.
    O Aero2 jak ktoś sugerował, zapomnij, 20km do najbliższego BTS'a na
    Jaworzynie Krynickiej to ciut za dużo nawet jak na 900MHz, chyba że
    kombinowałby z kierunkowymi o dużym zysku i masz otwarty teren w
    kierunku Jaworzyny. TMobile, Orange - wszystko GSM900, czyli Edge, nie
    opłaca się. Play - najbliższy też w Krynicy HSPA więc za daleko.

    Pozdrawiam !

  • 13. Data: 2012-04-25 21:15:38
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-04-2012 o 15:59:34 Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

    > Hmmm...
    > No na prawników za bardzo mnie nie stać, ale co do samej alternatywy, to
    > nie bardzo tu jest w czym wybierać. Iplus działa tak sobie - już ze dwa
    > lata na nim wiszę, ale na tym da się tylko www, usenet i jakieś tam
    > drobnostki.
    > Są limity transferów i więcej jaki jakieś 2-3 Mbit/s się raczej na
    > downloadzie nie uzyska. Upload jest może do 1 Mbit/s.
    Ale po co ci więcej? ja mmam 1Mbit i mam internet i tel VOIP bo chciałem
    mieć,
    aby tle przez komórkę nie gadać. I to w zupełności wystarcza.
    Też mam dom na odludziu bez szans na kabel, wszystko mam na radiówce i
    działa bez zarzutu. Jak się zdecydujesz to ci napiszę jakie pudełko do
    voip kupić
    i jak skonfigurować, podpinasz pod niego zwykły analogowy aparat i masz
    tel.
    Nawet numer możesz wykupić ntak aby się do ciebie szło dodzwonić.

    > To wieś na końcu świata i nie za bardzo są szanse. Jest jakaś radiówka,
    > ale jeszcze się nie rozglądałem, bo czekam na tą tepsę... Co mi tam
    > zapisali? że zobowiązują się do założenia linii tel właśnie do 15
    > kwietnia, a w razie niedotrzymania umowy, przysługują mi jakieś
    > odszkodowania... ale pomysł z rzecznikiem praw konsumenta wydaje się ok
    > ;-). Zajrzę tam chyba.
    Olej ich, voip jest znacznie tańszy i bez umowy.
    A ta ich neostrada też też tak sobie chodzi, wiem bo teściu ma i są
    czasami problemy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2012-04-25 21:20:30
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2012-04-25, o godz. 15:59:34
    Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > do 15 kwietnia, a w razie niedotrzymania umowy, przysługują mi jakieś
    > odszkodowania... ale pomysł z rzecznikiem praw konsumenta wydaje się

    Miałem podobną sytuację ok. 3 lata temu - umowa tzw. 10-miesięczna
    podpisana (musieli, bo mieli obowiązek świadczyć usługę powszechną,
    czyli podłączyć telefon każdemu), &TP nie dotrzymała terminu, złożyłem
    reklamację przez Błękitną Linię, za każdy miesiąc opóźnienia zapłacili
    równowartość najniższego abonamentu będącego wówczas w sprzedaży (50zł).
    Ostatecznie i tak kabla nie podciągnęli, zaproponowali telefon
    na radiolinii, co z kolei ja olałem (kabel z &TP miał służyć
    przede wszystkim jako łącze internetowe). Wziąłem wtedy od lokalnego
    dostawcy internet radiowy, który się całkiem przyzwoicie sprawuje,
    więc może nawet dobrze się stało.

    Jednakże:
    http://www.cik.uke.gov.pl/najczesciej-zadawane-pytan
    ia/telefon-stacjonarny/114-co-to-jest-usuga-powszech
    na
    Tutaj piszą, że od maja zeszłego roku &TP już usługi powszechnej
    świadczyć nie musi. Co z tego wynika - trudno mi zgadnąć. Zadzwoń na
    numer podany na tej stronie i wszystkiego powinieneś się dowiedzieć. I
    spokojnie, na razie zgłoś reklamację na BL. Na rzeczników, UOKiKi i inne
    sądy będzie jeszcze czas (choć podejrzewam, że nawet nie będzie
    potrzeby).

    Jacek Midura

  • 15. Data: 2012-04-25 22:00:59
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "mihal" <j...@w...pk> wrote:
    > Byłem kilka dni temu w BOK'u Orange , który był tepsiany tydzień wczesniej.
    > Spytałem o wniosk o przyłącze linii telefonicznej. Delikatnie zasugerowano ,że
    > wniosek złożyc mogę ale napewno dostane odmowę , bo firma nie inwestuje w
    > infrastruktutrę w tym roku , ponieważ klienci biora na rok usługi a poźniej
    > ida do konkurencji na ich drutach i wogole nie oplaca im sie. Na

    To ciekawe, bo u mnie na osiedlu tp własnie rozkłada druty. Robią to od ok.
    miesiąca, kablują całe osiedle domów jednorodzinnych.
    Jeszcze półtora roku temu byłem przekonany, że to się nigdy nie zdarzy - osiedle
    5km od najbliższego miasta, mnóstwo (ok. 500ha) sporych działek (12-18 arów),
    jakieś 60% jeszcze nie zagospodarowanych.

    --
    Bartek

  • 16. Data: 2012-04-25 22:10:58
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Wed, 25 Apr 2012 20:15:38 +0100, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > tel.
    > Nawet numer możesz wykupić ntak aby się do ciebie szło dodzwonić.

    Mysle, ze nie tylko ja interesuje sie sprawdzonym rozwiazanem - podziel
    sie doswiadczeniami :)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 17. Data: 2012-04-25 22:42:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 kwietnia 2012 22:10:58 UTC+2 użytkownik RadekNet napisał:

    > Mysle, ze nie tylko ja interesuje sie sprawdzonym rozwiazanem - podziel
    > sie doswiadczeniami :)

    Ja polecam Siemensa sx541- router, wifi, voip, usb(dysk sieciowy, drukarka sieciowa).
    Na znanym portalu aukcyjnym w cnie ponizej 100zł. u mnie dziala juz od chyba dwóch
    lat bezawaryjnie

  • 18. Data: 2012-04-26 09:17:13
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > Jaworzyny. TMobile, Orange - wszystko GSM900, czyli Edge, nie opłaca się.
    > Play - najbliższy też w Krynicy HSPA więc za daleko.

    ja też mieszkam na zadupiu, tepsy nie ma, radiówki także, do zeszłego roku
    używałem satelity ze Star DSL, wychodziło drogo i już po pary dniach limit i
    zwolnienie łącza do nieakceptowalnych prędkości, teraz zmieniłem na CDMA
    Plusa, jest ok, zewnetrzna antena bez bezpośredniej widoczności współpracuje
    z nadajnikiem oddalonym o jakieś 10 km, mam limit 20 GB i to mi w
    zupełności wystarcza, prędkości tez są, jakie deklarowali, jeszcze orange
    coś takiego ma, ale mniejsze limity...

    pozdrawiam
    s_13

  • 19. Data: 2012-04-26 09:39:11
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]

    sieciowa). Na znanym portalu aukcyjnym w cnie ponizej 100zł. u mnie dziala
    ---------------------------

    Ja uzywam bramki voip grandstreama za 90zł i jeszcze nigdy nic się nie
    powiesiło mi :)
    na tym nawet mam powiadamianie do systemu alarmowego, wiec jesli chodzi o
    sprawnosc, wszystko zalezy od twojego operatora, moj to pewniak i nie jest
    to bynajmniej tpsa, jesli zdarzy sie nawet awaria, np nie odpowiada mi
    router na ping w domu to mam gratisowe powiadamianie na telefon w postaci
    sms od mojego providera.

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2012-04-26 09:56:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-04-2012 o 22:10:58 RadekNet <r...@r...com>
    napisał(a):

    > Mysle, ze nie tylko ja interesuje sie sprawdzonym rozwiazanem - podziel
    > sie doswiadczeniami :)
    Mam taką bramkę:
    http://allegro.pl/bramka-internetowa-cisco-linksys-p
    ap2t-eu-voip-box-i2283203786.html
    a konto założyłem w http://www.easycall.pl/
    50zł na rozmowy na pół roku, 5zł jednorazowo za numer, można sobie wybrać
    dowolną strefę
    numeracyjną, do bramki jak już pisałem podłącza się zwykły tel, ma dwa
    porty można do niej
    podłączyć dwa tel.
    Konfiguracja jest w miarę prosta, bramkę podłącza się pod router, w bramce
    trzeba wpisać
    ip rotera jako brama domyślna i DNS, podać użyhtkownika,UserId, hasło oraz
    proxy z easycall.
    Myślę że to wszystko, chwilę (1-2minuty) czekamy aż się połączy.
    --
    Pozdr
    JanuszK