  • 11. Data: 2012-03-08 12:50:01
    Temat: Re: termowizja
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    news:k399vh6kila8.1xvundey4qpw0$.dlg@40tude.net...

    > Rozwalanie domu nie wchodzi w gre, a szanse na wygranie w sadzie - bliskie
    > zeru.

    No więc nic z tym nie zrobisz. Ja obcinałem ściany szczytowe z zewnątrz, bo
    inaczej sie nie dało.
    W tym pokoju zamieszkiwanie będzie wątpliwe. Będzie czuć wiaterek, będzie
    zimno i w końcu odspoją się sufity od ścian na skutek różnicy temperatur. I
    zacznie dopiero wiać.

  • 12. Data: 2012-03-08 12:54:35
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Rozwalanie domu nie wchodzi w gre, a szanse na wygranie w sadzie - bliskie
    > zeru.
    >
    > Zastanawiam sie nad zlikwidowaniem tego komina przez nawiercanie elewacji
    > zrobienie jakby pasa z niskopreznej pianki pod styropianem.
    >
    > Ale kiki, to wszystko nie tlumaczy, dlaczego na termogramie zimny jest
    > akurat naroznik...

    Tłumaczy, bo zapewne jest z betonu jako słup betonowy i zazbrojony.
    Powietrze wchodzi dookoła okien i obróbek. Przypatrz się od zewnątrz okien
    jak styropian dolega do ram okien i bramy.
    Tam jest kreska grubości żyletki. Jak to pomnożysz razy kilkadziesiąt metrów
    to masz dziurę. A ściany szczytowe mają komin między ociepleniem i sobie ten
    ciąg powietrza tamtedy leci.

    mam dokładnie jeszcze jeden pokój taki jak twój - idealnie taki sam i ten
    sam narożnik. Ściany szczytowe naprawione juz 2 lata temu ale czeka mnie
    zrobienie izolacji i plyt KG od nowa, no i 2 veluxów.

    Jak wpuścisz piankę to jedynie odsadzisz styropian, który ledwo się trzyma
    na tych plackach.

  • 13. Data: 2012-03-08 13:28:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2012 13:48:00 +0100, kiki napisał(a):

    > karton gipsy, wyjąć wełnę, naprawić, okleić styropianem co się da, upchać
    > wełnę i zamknąć od nowa.

    > Więc trzeba obciąć ściany szczytowe.

    Kiki, mozesz to napisac jakos skladniej?

    Skosy mam niezabudowane. Welne moge wyjac w kazdej chwili. CO mam oklejac
    styropianem?

    Chetnie skorzystam z Twoich rad, ale postaraj sie jakos jasniej.

    > Ale kominów pomiędzy ociepleniem na placki i murem

    A jakby rozebrac podbitke i od tamtej strony dobrac sie do zewnetrznego
    styro?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 14. Data: 2012-03-08 13:35:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2012 13:54:35 +0100, kiki napisał(a):

    > Tłumaczy, bo zapewne jest z betonu jako słup betonowy i zazbrojony.

    Nie mam zadnych slupow. Sam pustak.

    > Jak wpuścisz piankę to jedynie odsadzisz styropian, który ledwo się trzyma
    > na tych plackach.

    Jak wpuszcze poliuretanowy klej do styro, to tez odsadze? On sie prawie nie
    rozpreza.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 15. Data: 2012-03-08 14:32:46
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Dnia Thu, 8 Mar 2012 13:54:35 +0100, kiki napisał(a):

    > Jak wpuszcze poliuretanowy klej do styro, to tez odsadze? On sie prawie
    > nie
    > rozpreza.

    Tak ci się wydaje tylko :-)

  • 16. Data: 2012-03-08 16:27:15
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Kiki, mozesz to napisac jakos skladniej?

    Wstaw normalne zdjęcia przed ocieplaniem ścian i przed wełną skosów to
    omówimy jak zobaczę co tam jest.
    Wstaw więcej zdjęć z różnych etapów.

  • 17. Data: 2012-03-08 17:06:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2012 17:27:15 +0100, kiki napisał(a):

    > Wstaw więcej zdjęć z różnych etapów.

    Nie mam zadnych zdjec z wczesniejszych etapow. Moge cyknac po wyjeciu
    czesci welny, bo i tak to bede robil, ale jesli mam wyciagac z dolu skosow,
    to najpierw napisz jakie czynnosci masz na mysli - byc moze jest to juz
    zrobione i oszczedze sobie grzebania w tym pylacym gownie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 18. Data: 2012-03-08 17:34:27
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Dnia Thu, 8 Mar 2012 17:27:15 +0100, kiki napisał(a):

    > byc moze jest to juz
    > zrobione i oszczedze sobie grzebania w tym pylacym gownie.

    Nie oszczędzisz. Rozbierz i daj foty. Ale zrób je dobrze i w dużej
    rozdzielczości żeby było coś widać.
    A cięcia ścian szczytowych nie unikniesz.

    Problem jest gorszy, bo jak kawałek zakleisz od góry to wiatr poleci dalej.
    Trzeba będzie wszystko poobcinać i porobić szczelne nakładki od góry ze
    styropianu.

  • 19. Data: 2012-03-08 17:55:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2012 18:34:27 +0100, kiki napisał(a):

    > Nie oszczędzisz. Rozbierz i daj foty. Ale zrób je dobrze i w dużej
    > rozdzielczości żeby było coś widać.

    Zobaczysz na nich membrane i krokwie.

    > A cięcia ścian szczytowych nie unikniesz.

    Unikne, po prostu nie bede tego robil. Odpada jakakolwiek rozwalka - z
    wielu przyczyn. Jestem zmuszony siegac po polsrodki chociaz mam pelna
    swiadomosc, ze beda w polowie skuteczne.

    > Problem jest gorszy, bo jak kawałek zakleisz od góry to wiatr poleci dalej.
    > Trzeba będzie wszystko poobcinać i porobić szczelne nakładki od góry ze
    > styropianu.

    Kiki, ale ktory wiatr?

    Chodzi ci o a) szczeline miedzy zewnetrznym styropianem o murem czy b) o
    zatkanie samego pustaka od gory?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 20. Data: 2012-03-08 18:32:11
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Dnia Thu, 8 Mar 2012 18:34:27 +0100, kiki napisał(a):

    > Kiki, ale ktory wiatr?
    >
    > Chodzi ci o a) szczeline miedzy zewnetrznym styropianem o murem czy b) o
    > zatkanie samego pustaka od gory?

    O trzy rzeczy

    1. szpara między murem i styropianem
    2. Zatkanie od góry
    3. Ceramika poryzowana sama w sobie jest porowata, bo produkuje się ja
    dosypując trocin do masy po czym sie wypala. Pozostałość po trocinach tworzy
    pory.

    Ceramikę poryzowaną przed ociepleniem należy otynkować cienką warstwą
    zaprawy aby pozamykać pory od zewnątrz. Teraz masz tak, że postawiłeś ściany
    z gąbki i oddaliłeś od niej warstwę ocieplenia, która nigdy nie będzie
    szczelna.

    W końcu odspoi ci się sufit od ścian szczytowych, powstanie rysa i koniec z
    mieszkania w tym pokoju w zimie.