  • 31. Data: 2012-03-09 08:51:47
    Temat: Re: termowizja
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Pamiętaj, że zmarznięta ściana szczytowa się odspoi od płyt. Powstanie
    > pęknięcie, które będzie się trzymać na siatce ale zacznie przez
    > kilkanaście metrów dmuchać. W zimie wspomnisz co pisałem. Bez naprawy
    > ścian szczytowych nic nie zrobisz.

    I warto wspomniec, ze prawdopodobnie od zewnątrz się nie dotaniesz scian
    szczytowych, co u siebie chciałem robić ponieważ krokiew będzie zbyt blisko
    ściany i szkoda pruc elewacji wykoczonej, ja u siebie cześć na skosach gdzie
    plyty GK są, odcinałem od środka, górna częśc jeszcze nie jest ocielona,
    czeka na wolny czas i zrobię to również od srodka czyli strychu.

    Polsrodki stosowalem na tę gorną czesc pianką poszło mi 20pianek a i tak
    bardzo niedokladnie to zrobione jest. heh, moze ak by kupic z 100sztuk, ale
    to chyba taniej rozpruc, odciąc i styro dać.

    pozdrawiam

  • 32. Data: 2012-03-09 08:55:22
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Zastanawiam sie nad zlikwidowaniem tego komina przez nawiercanie elewacji
    > zrobienie jakby pasa z niskopreznej pianki pod styropianem.

    To nic nie da, musiałbys w każdą dziurkę porothermy trafic, przerabiałem to
    niestety :(
    Nawet pod parapetami chcialem tak zrobic, majac dostep do otworów porothermy
    poddałem się.

    Ogromna ilosc pianki poszlaby, taniej było obciąc porotherm i wstawic
    styropian.

  • 33. Data: 2012-03-09 09:00:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Mar 2012 09:51:47 +0100, Amir napisał(a):

    (...)

    A czy ktorys z Was - Ty albo kiki - mieliscie taka sytuacje, ze laty
    opieraly sie o szczyt sciany szczytowej?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 34. Data: 2012-03-09 09:56:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Mar 2012 09:55:22 +0100, Amir napisał(a):

    > To nic nie da, musia?bys w ka?d? dziurke porothermy trafic, przerabia?em to
    > niestety :(

    Ale ja mam na mysli takie cos:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0217b7459d684ba
    .html

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 35. Data: 2012-03-09 11:12:52
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "robertr" <e...@o...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Tak z ciekawości bym zapytał: jak jest styropian uszczelniny od
    > dołu ?. Czy może jest tam jakaś listwa startowa - może jakieś dziury
    > są na dole w rejonie narożnika? Czy linia styropianu jest ciągłą do
    > gruntu ?

    To nawet jest bez znaczenia. Od okien się odspaja i to już wystarczy.
    Wątpię, że okna są zamoontowane na wiele kotew i z paskami rozprężnymi żeby
    to pouszczelniać.
    Okna pracują, bramy pracują, tam są mikroszczeliny i wsysa. Jedynym lekiem
    jest klejenie styropianu obwodowo żeby każda płyta była lokalnie szczelna
    plus wypełnienie szczelin pianą.

  • 36. Data: 2012-03-09 11:20:04
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dnia Fri, 9 Mar 2012 09:51:47 +0100, Amir napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > A czy ktorys z Was - Ty albo kiki - mieliscie taka sytuacje, ze laty
    > opieraly sie o szczyt sciany szczytowej?

    Zrób zdjęcia !!!!!
    Ty masz tam w ogóle za dużo wymurowane.

  • 37. Data: 2012-03-09 11:34:19
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Ale ja mam na mysli takie cos:
    >
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0217b7459d684ba
    .html

    To nie zadziała, bo oknami wleci i wszędzie na styki styropianu z otworami i
    od dołu pod listwa startową. A w ogóle to odsadzi styropian.
    Lepiej jak zatkasz kominy od góry czyli zetniesz mur i przykleisz poziomo
    styropian. Unieruchomisz powietrze pod tymi plackami.

  • 38. Data: 2012-03-09 12:23:01
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-03-08 09:19, Maciek pisze:

    > Czesc,
    >
    > Dla milosnikow zagadek - oto dwa zdjecia mojego domu. Wnetrze pokoju nad
    > garazem w termowizji i zwykle zdjecie tego samego fragmentu od zewnatrz.
    >
    > http://images39.fotosik.pl/1361/6cf418319c89b9e8med.
    jpg

    > http://images49.fotosik.pl/1369/dc74ae59336ac7bbmed.
    jpg

    W sumie to chyba nie tak źle. Mostki sa przy polaczeniu
    krokwi z murlata. W narozniku jest byc moze taki sam mostek,
    ale jakos zimne spada w dół i robi to straszniejsze wrazenie.
    Zrób termofotke "po calosci" - to byc moze potwierdzi, ze majster
    zle rozgrywa laczenia krokwi z murlata. Jesli tak - to moze
    wystarczy nawiercic i siknac pianka?

    Ile teraz kosztuje taka termo-usluga?

    pozdro
    --
    A S

  • 39. Data: 2012-03-09 12:58:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 09 Mar 2012 13:23:01 +0100, Andrzej S napisał(a):

> [...]
    > ale jakos zimne spada w dół i robi to straszniejsze wrazenie.
    > zle rozgrywa laczenia krokwi z murlata. Jesli tak - to moze

    Napisz jesli mozesz, jak powinny byc laczone krokwie z murlata i co mozna
    nawiercic...?

    > Ile teraz kosztuje taka termo-usluga?

    Ok. 350 zl, u mnie robil kolega.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 40. Data: 2012-03-09 13:26:24
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A czy ktorys z Was - Ty albo kiki - mieliscie taka sytuacje, ze laty
    > opieraly sie o szczyt sciany szczytowej?

    Nie, ale po co mialby dotykać muru a tym bardziej opierać się o mur?
    Jak to u Ciebie wygląda? nie masz łat na krokwiach?

    u mnie łaty oparte są na krokwiach,
    ok 30cm od wewnętrzna krokwiew od sciany szczytowej
    a zewnętrzna krokwiek ok 10cm (tak jak by capy nie mogły dać tez 30cm, nie
    mialbym problemu z scinaniem od zewnątrz)

    na na krokwiach są łąty oparte nie dotykają muru sciany szczytowej, po
    częsci mam zrobione poprawki dzięki kikiemu, bo inaczej byłaby masakra jak u
    siostry mojej co budowala rok przedemną, ma przesrane jak ty albo i
    bardziej, bo balkony dochodzą nieocieplone, okna w pokowie mur u
    nieocieplone parapety pod nimi i wiele innego gowna, ale wczesniej sam sie
    tez nie znałem na tym, w koncu murarze z doswiadczeniem 40letnim musza
    wiedziec lepiej:).

    pozdrawiam
    AT