  • 1. Data: 2010-03-28 13:32:07
    Temat: trawertyn w kuchni ? Jak fugować ?
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    Witam

    Czy możecie się podzielić doświadczeniem jak się sprawdza trawertyn w kuchni
    bezpośrednio nad blatem i kuchenką ?
    Czy trzeba to zaimpregnować ? Czym ?
    Jak i czym fugować ? Czy zafugować też pory (pojechać fugą po całości) ?

    Pozdrawiam

    Marek

  • 2. Data: 2010-03-28 13:54:35
    Temat: Re: trawertyn w kuchni ? Jak fugować ?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marek" <m...@m...ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy trzeba to zaimpregnować ? Czym ?
    > Jak i czym fugować ? Czy zafugować też pory (pojechać fugą po całości) ?

    Traweryn to skała mało odporna chemicznie, więc wszelkie kwaski cytrynowe,
    octy i inne wynalazki wykorzystywane w kuchni rozpuszczają kamień. Do tego
    trwawertyn jest porowaty, więc wszelksie zabrudzenia wejdą wgłab kamienia.
    Wprawdzie mozna impregnować, ale znajomy kamieniarz stwierdził, że musiałaby
    to być taka bardzo gruba powłoka uszczelniająca przez co kamień wygląda
    jakokleina, więc mija się to z celem.

  • 3. Data: 2010-03-28 15:59:43
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    litości............

    człowieku chcesz kupić trawertyn i usunąć to wszystko, co w nim
    najpiekniejsze???????????????

    przedmówca ma w pełni rację co do odporności - to skała osadowa - chłonna i
    wyjątkowo słaba - a co za tym idzie nie jest to idealny kamien w takiej
    miejsce

    co do fugowania jak to nazywasz............. to sie nazywa żywicowanie -
    jeeeeeeeeeśli już je robić to robi sie to u kamieniarza, potem płyty trzeba
    przepolerowac........ w warunkach domowych to delikatnie mowiac mogloby być
    trudne........... i jeeeeeeeeeeeśli już to zywica przeźroczysta, ale jest
    droższa, a kamien wymaga pewnych zabiegów, aby zywica nie zaciągnela pylu z
    trawertynu bo zrobi sie mleko, itepe itede - wiecej niech juz zostanie w
    mojej glowie, bo nikt mi wiedzy za darmo nie dal ;)

    fugą co najwyzej kamien moze Ci się odbarwić, jesli nawet Ci sie nie
    odbarwi, to bedzie to przepieknie wyglądać.................

    ale wiadomo - kazdy i tak zrobi co chce............ natomiast ro juz prawie
    świetokradztwo...........

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 4. Data: 2010-03-28 16:53:27
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > co do fugowania jak to nazywasz............. to sie nazywa żywicowanie -

    O, o to własnie chodziło, brakowało mi słowa żywicowanie. Można pomyśleć nad
    granitem do kuchni jak ktos chce koniecznie kamieć, ale marmury czy
    trawertyn to poroniony pomysł.

  • 5. Data: 2010-03-28 18:03:33
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "sbst" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odbarwi, to bedzie to przepieknie wyglądać.................
    >

    > ale wiadomo - kazdy i tak zrobi co chce............ natomiast ro juz

    A mozesz udzielic jakichs rad co do uzycia trawertynu na posadze w salonie
    i kuchni -przymierzam sie do takiego rozwiazania- gdyz kuchnie bede mogl
    miec polaczone kuchnie z salonem.
    Ewentualnie tez jesli mozesz zdradzic jak to pozniej pielegnowac.
    Przemek

  • 6. Data: 2010-03-28 20:00:24
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    > A  mozesz udzielic jakichs rad co do uzycia trawertynu na posadze w salonie
    Daruj sobie trawertyn na podłodze, on jest dobry na ściany, parapety,
    półki, jakieś wykończenia kominków, słupki itp. Na podłodze nie
    utrzymasz go w dobrym stanie, rozlana kawa, czy nie daj boże jakieś
    buraczki to mimo żywicowania potrafią ślad zostawić. Wymienialiśmy w
    tamtym roku podłogę w salonie u klienta, wokół stołu nogi z krzeseł
    powycierały rowki - wyczuwalne palcami (tak fajnie działały ziarenka
    piasku powbijane w filcowe podklejenie).
    Podłoga co prawda fajnie wyglądała, ale w zasadzie to lepiej by
    wyglądał gres udający trawertyn, a przynajmniej pod względem
    wytrzymałości (Tubadzin Travertino) byłby lepszy. Nadaje się do
    pomieszczeń o bardzo małym natężeniu ruchu.

  • 7. Data: 2010-03-28 20:08:05
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "DigTel" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    wytrzymałości (Tubadzin Travertino) byłby lepszy. Nadaje się do
    pomieszczeń o bardzo małym natężeniu ruchu.

    Dzieki a rade.
    Przemek

  • 8. Data: 2010-03-28 20:12:13
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sun, 28 Mar 2010 22:08:05 +0200, Przemek napisał(a):

    > Dzieki a rade.

    Napraw swój czytnik. Np. OE Power Tool albo OE QuoteFix.

    --
    ŁC
    "Szczęście nie siurek, nie weźmiesz do ręki"

  • 9. Data: 2010-03-28 20:31:27
    Od: "p47" <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > fugą co najwyzej kamien moze Ci się odbarwić, jesli nawet Ci sie nie
    > odbarwi, to bedzie to przepieknie wyglądać.................

    JA NA SZCZĘŚCIE O PROBLEMACH Z TRAWERTYNEM DOWIEDZIAŁEM SIĘ JUŻ, JAK MIAŁEM
    POŁOŻONE SPORO PONAD 100M2 (NA PODŁOGACH ŁAZIENKI, SCIANY, PODŁOGI W
    PRZEDPOKOJACH, BLATY ITP). lEŻY ON TAM OK 20LAT (kremowy, ze Sławniowic) i
    mimo braku specjalnego konserwowania (oprócz zwykłej pasty do konserwacji
    nagrobków raz na kilka lat, jak sobie o tym przypomnę) nic specjalnego,
    odpukać, nie dzieje się, ani plam, ani wycierania się itp.

    p47

  • 10. Data: 2010-03-29 02:13:27
    Od: grzeda <g...@t...pl>

    marek pisze:
    > Witam
    >
    > Czy możecie się podzielić doświadczeniem jak się sprawdza trawertyn w
    > kuchni bezpośrednio nad blatem i kuchenką ?

    Nad blatem moze byc. Jako blat wylacznie zywicowany z oczywistych
    wzgledow. Generalnie trawertyn nalezy wykorzystywac raczej jako kamien
    ozdobny (parapet, kominek), a nie roboczy (blat, podloga).