  • 1. Data: 2011-03-20 20:25:36
    Temat: trociny na ściółkę
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam"

    Po cięciu drzewa zostało mi kilka worków trocin (głównie brzozowych i
    trochę dębowych). Mam pytanie: czy można ich użyć do ściółkowania
    drzewek owocowych, czy lepiej je ( tzn. trociny) spalić? Pytam, bo
    gdzieś kiedyś mi się obiło o uszy, że trociny zakwaszają glebę.

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2011-03-26 18:09:49
    Temat: Re: trociny na ściółkę
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 20.03.2011 21:25, cyklista pisze:
> [...]
    > drzewek owocowych, czy lepiej je ( tzn. trociny) spalić? Pytam, bo
    > gdzieś kiedyś mi się obiło o uszy, że trociny zakwaszają glebę.

    Nikt nie czuje się kompetentny w tym temacie?

  • 3. Data: 2011-03-26 18:27:00
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 19:09:49 +0100, cyklista napisał(a):

    > Nikt nie czuje się kompetentny w tym temacie?

    Dębowe trociny i liście zakwaszają.
    Jeśli masz glebę wapienną, możesz dać te trociny, ale nie na kwaśnej.

  • 4. Data: 2011-03-26 18:41:55
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "cyklista" <c...@i...pl> wrote in message

    > Nikt nie czuje się kompetentny w tym temacie?

    Możesz ściólkować mieszając z wapnem nawozowym (nie za wiele wapna)...

  • 5. Data: 2011-03-26 20:05:21
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nikt nie czuje się kompetentny w tym temacie?

    Ta grupa już na ten temat wypowiadała się wielokrotnie
    ale dlaczego nie powtórzyć tematu? Zanim jednak - to rekomenduję
    kilka postów z tego wątku:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
    .ogrody&tid=6906815&aid=30695564

    Pozdrawiam archiwalnie
    skryba

  • 6. Data: 2011-03-26 22:31:50
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 26.03.2011 21:05, skryba ogrodowy pisze:
    > U?ytkownik "cyklista"<c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Ta grupa ju? na ten temat wypowiada?a sie wielokrotnie
    > ale dlaczego nie powtórzyae tematu? Zanim jednak - to rekomenduje
    > kilka postów z tego w?tku:
    > http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
    .ogrody&tid=6906815&aid=30695564

    > Pozdrawiam archiwalnie
    > skryba

    Dzięki za odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 7. Data: 2011-03-28 09:48:52
    Od: d...@d...dp.pl

    On Sat, 26 Mar 2011, skryba ogrodowy wrote:

> [...]
    >
    > Ta grupa już na ten temat wypowiadała się wielokrotnie
    > ale dlaczego nie powtórzyć tematu? Zanim jednak - to rekomenduję

    I tym się ta grupa rózni od ciemiężonych przez przygłupich moderatorów for
    internetowych. Nikomu nie przeszkadza, ża coś już było.

    D.P.

  • 8. Data: 2011-03-28 11:35:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 11:48:52 +0200, d...@d...dp.pl napisał(a):

    .ogrody&tid=6906815&aid=30695564

    > I tym się ta grupa rózni od ciemiężonych przez przygłupich moderatorów for
    > internetowych. Nikomu nie przeszkadza, ża coś już było.

    Oczywiście, ze nie przeszkadza. Tym bardziej nie, że zawsze w powielanym
    temacie pojawia się coś nowego od tego, co "już było".

  • 9. Data: 2011-03-28 15:52:40
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    .ogrody&tid=6906815&aid=30695564

    > Oczywiście, ze nie przeszkadza. Tym bardziej nie, że zawsze w powielanym
    > temacie pojawia się coś nowego od tego, co "już było".

    Nie krępuj się dodaj coś nowego do tematu 17 razy już wałkowanego na tej
    grupie.
    Pozdrawiam śmiało
    skryba