  • 1. Data: 2009-09-14 20:58:38
    Temat: trutki na szerszenie i osy
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Nie wiecie, czy może jakieś dyrektywy unijne nie ograniczyły mocy preparatów
    przeciw osom i szerszeniom?
    Kilka lat temu popryskałem gniazdo szerszeni i był spokój. Zużyłem 1 puszkę.
    Teraz, zużyłem dwie puszki Raida i jeszcze gigantyczną puchę (0,75l)
    jakiegoś krajowego specyfiku i G...O!
    Nie dość, że straciłem ponad 5 dych, to owady świetnie się mają i jeszcze
    szerszeń upieprzył w palec moje 3 letnie dziecko,
    Co mam zrobić, poczytać szerszeniom jakąś nudną książkę, pokazać fotkę Dody,
    czy CO???
    Skoro chemia nie działa to ja już nie wiem...
    Może jest jakiś "drugi obieg" trutek - tak jak leki z Indii czy Meksyku?

    moon

  • 2. Data: 2009-09-15 07:14:38
    Temat: Re: trutki na szerszenie i osy
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    > i jeszcze gigantyczną puchę (0,75l) jakiegoś krajowego specyfiku

    W tym roku używałem (podobnie jak kilka lat temu)
    "Gaśnicy na osy i szerszenie" Brosa - działała tak samo dobrze.
    Wyrzuca na dość dużą odległość (podobno do 6 m)
    coś (sądząc po zapachu) ropopochodnego.

    Powinna być nawet (a może zwłaszcza) w supermarketach.
    300 ml kosztowało chyba gdzieś w okolicach 15 PLN.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-09-15 10:08:56
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Moon pisze:
> [...]
    > Skoro chemia nie działa to ja już nie wiem...
    > Może jest jakiś "drugi obieg" trutek - tak jak leki z Indii czy Meksyku?

    Troche to dziwne. Pryskales gdy owady byly w gniezdzie?
    Czyli bladym, zimnym switem, bo wtedy osy sa nieruchawe.

    Niepotrzebne zadne "gasnice" - wystarczy cos w rodzaju muchozolu.
    Podany z bliska dokladnie tam gdzie trzeba.

    pozdro
    --
    A S

  • 4. Data: 2009-09-15 10:41:08
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    To się tylko tak nazywa - z prawdziwą gaśnicą
    nie ma nic wspólnego - no może wygląd dyszy ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-09-15 10:44:41
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
    > Podany z bliska dokladnie tam gdzie trzeba.

    Pod warunkiem, że masz dojście tam gdzie trzeba.
    Jak siedzą np. pod dachówkami 2 - 3 m
    od okna dachowego, czy wyłazu,
    to przydaje się coś o większym zasięgu.
    Równiez dla własnego bezpieczeństwa.

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2009-09-15 11:10:16
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Moon wrote:
    > Skoro chemia nie działa to ja już nie wiem...
    > Może jest jakiś "drugi obieg" trutek - tak jak leki z Indii czy Meksyku?

    na gniazdo os o srednicy 40 cm (sic!) zuzyc musialem z 3/4 puszki
    jakiegos specyfiku na osy firmy target (?). Nie mialem dobrego dostepu,
    musialem psikac od gory.
    strazacy eksterminowali duze gniazdo pszczol spod dachu przy uzyciu
    calej puszki RAIDa.

    --
    bartek

  • 7. Data: 2009-09-15 11:10:48
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    J_K_K wrote:
    > Jak siedz? np. pod dachówkami 2 - 3 m
    > od okna dachowego, czy wy?azu,
    > to przydaje sie co? o wiekszym zasiegu.
    > Równiez dla w?asnego bezpieczenstwa.

    wtedy trzeba wezwac strazakow.

    --
    bartek

  • 8. Data: 2009-09-15 18:49:35
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Andrzej S. wrote:

> [...]
    >
    > Niepotrzebne zadne "gasnice" - wystarczy cos w rodzaju muchozolu.
    > Podany z bliska dokladnie tam gdzie trzeba.

    widocznie zaszły pewne zmiany w owadach lub preparatach.
    zaręczam ci, że dobrze podałem i w dobrą dziurę.

    moon

  • 9. Data: 2009-09-15 18:50:33
    Od: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>

    Rok temu kupowałem w moim ogrodniczym jakiś proszek, który utworzył mleczną
    zawiesinę.
    Był bez zapachu i miałem wątpliwości co do jego skuteczności.
    Popryskałem fragment daszku, w którym osy wiły gniazdo. Po kilku dniach wszystkie
    padły :)
    Tylko za Chiny Ludowe nie pamiętam nazwy...

  • 10. Data: 2009-09-15 18:51:55
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    bokomaru wrote:
    > Moon wrote:
    > strazacy eksterminowali duze gniazdo pszczol spod dachu przy uzyciu
    > calej puszki RAIDa.

    widocznie mają RAIDa ze starych zapasów.
    bo mój - nie zadziałał, a ja uwielbiam 15 km jazdę na pogotowie w sobotę
    wieczorem z wrzeszczącym dzieciakiem.
    muszę czymś je wykurzyć - dymem nie - dom z drewna.

    moon