  • 21. Data: 2011-02-07 15:07:43
    Temat: Re: trzecia pozycja włącznika podwójnego
    Od: ______ <...@...cd>

    W dniu 07-02-2011 15:59, zlotowinfo pisze:

    >>> http://allegro.pl/miniaturowy-przekaznik-2a-220vdc-n
    ec-ee2-4-5ns1-i1409860731.html

    > czemu, ten też jest na napięcie przemienne
    >
    > STYKI 2A, 220 Vdc, 250 Vac

    Ale ten ma cewkę na 4,5VDC a Ty potrzebujesz
    przekaźnik z cewką 230 VAC

  • 22. Data: 2011-02-07 16:27:55
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-02-07 15:09, zlotowinfo pisze:

    > czytanie ze zrozumieniem
    > do lampy dochodzą 3 przewody
    > 2 obwody napięciowe i neutralny

    obwód napięciowy składa się z dwóch przewodów - jak dla mnie oczywiście,
    widać ty masz tam jakiś cudowny przesył ...

  • 23. Data: 2011-02-07 16:47:57
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "boxfish" <c...@g...pl> wrote in message

    > obwód napięciowy składa się z dwóch przewodów - jak dla mnie oczywiście,
    > widać ty masz tam jakiś cudowny przesył ...

    Neutralny i wolny przewód można użyć jako sterującą parę - wystarczy przewód
    wolny użyć jako sygnałowy i podawać napięcie na przekaźnik polaryzacyjny
    bistabilny...

  • 24. Data: 2011-02-07 17:06:29
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "______" <...@...cd> napisał w wiadomości

    0v.html

    > to duży plafon, więc powinno
    > chyba dobrze rozumiem że wymiary tego to 2,9cm x 1.3cm
    >
    > tylko jak to dalej zrealizować?

    Już Ci pisałem. Przekaźnik musi być sterowany różnicą napięć na wyjściach
    przełącznika świecznikowego i sprawdzeniem stanu czy na wyjściach jest w
    ogóle napięcie.
    1. Jeżeli na obydwu wyjściach nie ma napięcia to nie ma także różnicy napięć
    i nic nie powinno się świecić
    2. Jeżeli na jednym z wyjść (obojętnie którym) jest napięcię, to przekaźnik
    powinien pozostać wyłączony, tzn nie załączyć trzeciej żarówki, natomiast
    jedna z dwóch pozostałych będzie załączana przez wyłącznik
    3. Jeżeli na obydwu wyjściach masz napięcie znowu nie ma między nimi różnicy
    napięć ale w tym stanie przekaźnik powinien się przełączyć: odłączyć żarówki
    1 i 2 a załączyć żarówkę 3.
    Kluczowe jest to że musisz kontrolować stan wyjść dla przypadku 1 i 3. W
    obydwu przypadkach pomiędzy wyjściami wyłącznika nie ma napięcia z tym że w
    przypadku 1 jest to napięcie 0 V bo na jednym i drugim wyjściu jest 0V a w
    przypadku 3 jest to napięcie 0V (lub napięcie rzędu kliku woltów) bo na
    jednym i drugim wyjściu jest 230 VAC. I to jest kluczowa informacja dla
    opanowania której może być potrzebny kolejny jeden lub dwa przekaźniki lub
    prosty układ sterujący ale na przekaźnikach łatwiej zrobić.
    Musisz mieć przekażniki wyposażone w dwa zestawy styków z któych jeden przy
    0V na cewce przekaźnika jest NO a drugi NC
    Jeżeli nie zrozumiałeś tego co napisałem, to raczej nie zrobisz tego sam.
    wtedy polecałbym załączyć wyłącznik na stałe a przed lampą dać zdalny
    przekaźnik na standardowej radiolinii sterowanej z pilota np 4 kanałowego i
    tym rozkminić to co chcesz osiągnąć
    --
    Jackare

  • 25. Data: 2011-02-08 11:30:50
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "boxfish" <c...@g...pl> wrote in message

    > Neutralny i wolny przewód można użyć jako sterującą parę - wystarczy
    > przewód wolny użyć jako sygnałowy i podawać napięcie na przekaźnik
    > polaryzacyjny bistabilny...

    czy to lepsze zastosowanie aniżeli 2xprzekaźnik

    proponowane przez: "_________" z fotką: http://maszyny.8p.pl/XXV/lampki.png

  • 26. Data: 2011-02-08 12:05:56
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > czy to lepsze zastosowanie aniżeli 2xprzekaźnik
    >
    > proponowane przez: "_________" z fotką:
    > http://maszyny.8p.pl/XXV/lampki.png

    Uparłeś się komplkować to, co jest najprostsze?

  • 27. Data: 2011-02-08 18:35:59

    W dniu 08-02-2011 13:05, Panslavista pisze:

    > Uparłeś się komplkować to, co jest najprostsze?

    Ale z przekaźnikiem bistabilnym nie będzie tak;

    A B X Y Z
    0 0 0 0 0
    1 0 1 0 0
    0 1 0 1 0