  • 1. Data: 2009-01-23 16:48:25
    Temat: tulipany
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Coś podobnego jeszcze mi się nie zdarzyło.
    Znalazłam dziś, zapomniane (och ta pamięć), cebulki tulipanów,
    które oczywiście niezwłocznie posadziłam.
    Było tego ponad 100 szt.
    Liczę na piękne kwiaty, choć trochę póżniejsze, niż te wszystkie inne,
    które posadziłam wcześniej, czyli w październiku.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2009-01-23 20:34:24
    Temat: Re: tulipany
    Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl>

    On 23 Sty, 17:48, Krycha <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Liczę na piękne kwiaty, choć trochę póżniejsze, niż te wszystkie inne,
    > które posadziłam wcześniej, czyli w październiku.

    Ja w tamtym roku sadziłam naiwna istota cebulicę w grudniu ( było
    ciepło i wtedy ją dostałam)okryłam bardzo dobrze usypałam kopiec z
    ziemi i wszystkie mi zmarzły nic na wiosnę nie wyszło.Nie polecam
    nikomu sadzić tak póżno.Było ich 40 sztuk bardzo potem żałowałam.

  • 3. Data: 2009-01-23 20:53:41
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Wanda Ch. napisał:

> [...]
    > ziemi i wszystkie mi zmarzły nic na wiosnę nie wyszło.Nie polecam
    > nikomu sadzić tak póżno.Było ich 40 sztuk bardzo potem żałowałam.

    To raczej nie termin sadzenia zaszkodził aż tak
    lecz solidne okrycie.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 4. Data: 2009-01-23 21:30:39
    Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl>

    On 23 Sty, 21:53, Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> wrote:

    >         To raczej nie termin sadzenia zaszkodził aż tak
    > lecz solidne okrycie.
    >
    >         Pozdrawiam, Barbara

    Nigdy bym nie pomyślała ,że okrycie mogło im zaszkodzić jestem
    zaskoczona! Cebulki wyglądały na zgnite jak je odkopywałam.

  • 5. Data: 2009-01-23 22:42:40
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Wanda Ch. napisał:

    > Nigdy bym nie pomyślała ,że okrycie mogło im zaszkodzić jestem
    > zaskoczona! Cebulki wyglądały na zgnite jak je odkopywałam.

    Chyba je zakopałaś zamiast posadzić

  • 6. Data: 2009-01-24 15:44:22
    Od: "Wanda Ch." <w...@t...pl>

    On 23 Sty, 23:42, Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> wrote:

    >         Chyba je zakopałaś zamiast posadzić

    Nic już nie rozumiem,to miałam ich nie przykrywać ziemią i
    igliwiem.Proszę o instrukcję bo jesienią tego roku będę sadzić większą
    ilość cebulic i żonkili Bardzo się zraziłam po tym wypadku z
    cebulicami i tej jesieni dosadziłam tylko troszkę białych
    tulipanów,mają być póżniejsze od tych które mam(botaniczne) i trochę
    hiacyntów. Czy wykopujecie hiacynty,bo mam je pierwszy raz a swoich
    cebul żadnych nie wykopuję

  • 7. Data: 2009-01-25 12:30:26
    Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl>

    Użytkownik Barbara Miącz napisał:

    > Chyba je zakopałaś zamiast posadzić

    Zgadza się, zgniły bo nie miały szansy oddychać. Trzeba było zwyczajnie
    posadzić (głębokość równa wysokości cebulki).

    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 8. Data: 2009-01-25 13:05:27
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Wanda Ch. napisał:
    > / /.Proszę o instrukcję bo jesienią tego roku będę sadzić większą
    > ilość cebulic i żonkili

    Instrukcja jest krótka. Posadzić zwyczajnie.
    Cebulice na głębokość ok. 7cm, narcyzy trąbkowe 12-15cm.
    Wymagają gleby przepuszczalnej.
    Lekkie okrywanie gałązkami ma sens w przypadku ostrej bezśnieżnej zimy.

    Czy wykopujecie hiacynty,bo mam je pierwszy raz

    Ja swoich nie wykopuję, rosną w zacisznym miejscu.
    Kępa białych ponad 20 lat.Czasami wykopuję pojedyncze dla
    zaprzyjaźnionego sępa a czasami wszystkie na chwilę, żeby kompostu podłożyć.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 9. Data: 2009-01-25 13:06:52
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:497c59fd@news.home.net.pl Krystyna Chiger
    <k...@h...pl> napisał(a):

    > Zgadza się, zgniły bo nie miały szansy oddychać. Trzeba było
    > zwyczajnie posadzić (głębokość równa wysokości cebulki).

    Hejka. Tulipany nie powinny być sadzone w zagłębieniach terenu, w
    których nie będzie dostatecznego ruchu powietrza i gdzie po opadach może się
    gromadzić woda (kałuże) powodująca gnicie cebul.
    Na glebach ciężkich, nieprzepuszczalnych, zlewnych i łatwo się
    zaskorupiających tulipany rosną bardzo słabo, chorują i nawet giną. :-(
    Wtedy konieczne jest rozluźnienie gleby przez dodanie torfu, kory,
    piasku, ziemi ogrodniczej lub kompostu.
    Głębokość sadzenia zależy od wielkości cebul. Cebule tulipanów należy
    przykryć warstwą gleby o grubości równej dwukrotniej ich wysokości. Na
    glebach cięższych, gliniastych sadzi się nieco płycej.
    Po wystąpieniu pierwszych mrozów zagony z wysadzonymi cebulami można
    przykryć torfem, korą, słomą lub liśćmi.
    Pozdrawiam odwilżowo Ja...cki

  • 10. Data: 2009-01-25 19:33:57
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Dirko napisał:

> [...]
    > Na glebach ciężkich, nieprzepuszczalnych, zlewnych i łatwo się
    > zaskorupiających tulipany rosną bardzo słabo, chorują i nawet giną. :-(

    Nie tylko tulipany. I lilie , i narcyzy i....
    chyba łatwiej by było wymienić te, którym "bagno " odpowiada.

    Pozdrawiam, Barbara