  • 1. Data: 2009-04-23 16:41:31
    Temat: Re: tynk tradycyjny,ile materialu?
    Od: "adbud" <a...@g...com>

    22 worki cementu na 8 ton piachu :)

  • 2. Data: 2009-04-23 16:46:09
    Temat: tynk tradycyjny,ile materialu?
    Od: "Paszek" <a...@i...pl>

    Witam
    tynk zewnetrzny, ile piasku ,cementu ,wapna wyjdzie na ok 250 m
    pozdarawiam

  • 3. Data: 2009-04-23 18:30:18
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Paszek pisze:
    > Witam
    > tynk zewnetrzny, ile piasku ,cementu ,wapna wyjdzie na ok 250 m
    > pozdarawiam

    kw ?
    ja mam coś około tego, moze mniej dom+ garaż wolnostojący na 2 auta
    własnie tynkują
    dziś dokupiłem 3 worki wapna i 2 cementu
    w sumie
    22 worki cementu
    25 worków wapna
    ok 8 ton piasku

    Michał

  • 4. Data: 2009-04-24 16:43:25
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    adbud pisze:
    > 22 worki cementu na 8 ton piachu :)

    mało czy duzo?
    musialbym sprawdzić ile tego piasku faktycznie było
    2 przyczepy z traktora, musze poszukać paragonów.

    Michał

  • 5. Data: 2009-04-24 19:25:11
    Od: Arek <a...@g...pl>

    To zabezpiecz ten tynk sidingiem albo obłóż siatką bo po pierwszym
    deszczu ten piach ci spadnie ;-0

  • 6. Data: 2009-04-24 19:27:51
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    Arek pisze:
    > To zabezpiecz ten tynk sidingiem albo obłóż siatką bo po pierwszym
    > deszczu ten piach ci spadnie ;-0

    same cwaniaki

  • 7. Data: 2009-04-24 19:55:42
    Od: Arek <a...@g...pl>

    > same cwaniaki
    Czemu cwaniaki, skoro ktoś pyta o ilość materiału na tynk zewnętrzny,
    a ty podajesz mu ilości których stosunek wynosi 1: 1,1: 14
    Według normy skład tynku powinien mieć:
    Zaprawa cementowo-wapienna stosowana na narzut powinna mieć
    następujący skład:
    - do tynków nie narażonych na zawilgocenie: 1:2:10,
    - do tynków zewnętrznych: 1:1,5:5,
    - do tynków narażonych na zawilgocenie: 1:0,3:4.

    Twoje ma się nijak do tego, więc albo zrobili Ci na zewnątrz tynk o
    parametrach gorszych od wewnętrznego, albo nie wiesz ile czego kupili
    (kupiłeś), w obu przypadkach wprowadzasz pytającego w błąd. Tak czy
    inaczej, jeśli masz taki skład tynku, to będzie wodę pił jak bibuła, a
    jego trwałość będzie też problematyczna.
    I nie piszę tego złośliwie, a raczej z doświadczenia.
    Arek

  • 8. Data: 2009-04-25 13:11:47
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Arek pisze:
> [...]
    > jego trwałość będzie też problematyczna.
    > I nie piszę tego złośliwie, a raczej z doświadczenia.

    tynk robił gośc co zeby na wapnie zjadł
    ja podałem ile czego kupiłem
    napisalem ze tynkują - czynność trwa

    dziś wiem ze zostało mi piasku ok 2ton ( na oko)

    Michał