  • 1. Data: 2009-03-11 10:46:52
    Temat: tynki IV kategorii
    Od: kamaya <k...@i...pl>

    Witam,
    fachowcy od tynków polecili mi abym kład tynki IV kategorii "z filca" bo
    jest niby lepszy od tradycyjnych i dużo tanśzy, czy ktoś orientuje sie
    jakie są ceny robocizny za położenie takiego i koszty materiału za metr
    i ogólnie różnice między tradycyjnym a tym czwartej kategorii.

  • 2. Data: 2009-03-11 11:04:20
    Temat: Re: tynki IV kategorii
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 11 Mar, 11:46, kamaya <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    > jakie są ceny robocizny za położenie takiego i koszty materiału za metr
    > i ogólnie różnice między tradycyjnym a tym czwartej kategorii.

    O ile dobrze pamiętam: kategoria to jest ilość nakładanych warstw. Im
    ich więcej tym więcej roboty (czyli robocizna droższa).
    ;-)

  • 3. Data: 2009-03-11 13:02:56
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > jakie są ceny robocizny za położenie takiego i koszty materiału za metr i
    > ogólnie różnice między tradycyjnym a tym czwartej kategorii.

    IV kategoria okresla jakosc wykonczenia tynku, jakosc zatarcia i ogolnej
    rownosci. WPisz w google napewno znajdziesz. Reszty postu nie rozumiem - jak
    moze byc duzo tanszy skoro wykonanie tynku IV kategorii jest drozsze ?
    Material tez jakis dodatkowy idzie nie wiem czy bialy cement czy cos w tym
    stylu (przy tynku tradycyjnym cem-wap). - nie jestem wykonawcą. Mozliwe ze
    gipsowe wychodza 'od razu' w IV kategorii ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2009-03-11 14:45:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 11:46:52 +0100, kamaya napisał(a):

    > fachowcy od tynków polecili mi abym kład tynki IV kategorii "z filca" bo
    > jest niby lepszy od tradycyjnych i dużo tanśzy, (...)

    To jakaś bzdura, ktoś myli pojęcia. Czwarta kategoria określa że tynk ma
    mieć 3 warstwy i być zatarty na gładko. To jest po prostu standard, wszyscy
    tak robią (w łazienkach nie gładzi się tynku).

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-03-11 22:32:04
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Mozesz napisac cos wiecej, bo nie do konca rozumiem. W/g ciebie ta 4
    kategoria to 3 warstwy czy jak wczesniej pisal Kane 4.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-03-12 05:57:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 15:32:04 -0700 (PDT), Dy napisał(a):

    > Mozesz napisac cos wiecej, bo nie do konca rozumiem. W/g ciebie ta 4
    > kategoria to 3 warstwy czy jak wczesniej pisal Kane 4.

    Wedlug mnie trzy warstwy zatarte na gladko. Zreszta to bez roznicy, bo jak
    robia z agregatu to i tak poloza dwie :))

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-03-12 11:32:24
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 11 Mar, 11:46, kamaya <k...@i...pl> wrote:
    > Witam,fachowcy od tynków polecili mi abym kład tynki IV kategorii "z filca" bo
    > jest niby lepszy od tradycyjnych i dużo tanśzy, czy ktoś orientuje sie

    Witaj
    Kategoria C IV określa wytrzymałość na ściskanie - powyżej 6 N/mm2,
    ale to też są tynki tradycyjne - tzn cement, cement wapno, wapno
    zwykle z możliwością nanoszenia maszynowego.
    Stosujesz je tam gdzie jest wymagana wysoka odporność mechaniczna, lub
    w warunkach trudnych np cokoły, przyziemia itp.
    Filcowanie - określa wykończenie na gładko - wskazane są tam
    zdecydowanie inne tynki.
    Napisz co i gdzie chcesz robić a łatwiej będzie dobrać Ci materiał
    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 8. Data: 2009-03-12 11:35:49
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 12 Mar, 12:32, czupakabra <s...@g...pl> wrote:
    > On 11 Mar, 11:46, kamaya <k...@i...pl> wrote:

    > Witaj
    > Kategoria C IV określa wytrzymałość na ściskanie - powyżej 6 N/mm2,

    natomiast kategoria typu P określa materiał z jakiego jest zrobiony
    tynk - P IV czyli gips

  • 9. Data: 2009-03-12 11:40:34
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Napisz co i gdzie chcesz robić a łatwiej będzie dobrać Ci materiał
    > Pozdrawiam
    > Sebastian

    To ja się podepne.
    Mam w projekcie tynki cementowo-wapienne (wewn. i zewn.) III kat. Czy
    to znaczy , ze material tez moze byc rozny?
    Juz wiem, ze na to mozna polozyc rozne wykonczenie ale to juz inny
    etap.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 10. Data: 2009-03-12 12:00:44
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 12 Mar, 12:40, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

> [...]
    > to znaczy , ze material tez moze byc rozny?
    > Juz wiem, ze na to mozna polozyc rozne wykonczenie ale to juz inny
    Jeżeli jest P III to może być CS II, CS II, CS IV czyli różna
    wytrzymałość na ściskanie.
    P III określa tynki cementowe, i cementowe z małym dodatkiem wapna
    (jako plastyfiaktor) np z termoizolacyjne, z włóknem itp. ale nie
    tynki lekkie lub typowe cementowo-wapienne