  • 11. Data: 2009-03-12 12:11:47
    Temat: Re: tynki IV kategorii
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Wedlug mnie trzy warstwy zatarte na gladko. Zreszta to bez roznicy, bo jak
    > robia z agregatu to i tak poloza dwie :))

    Ja nigdzie nie napisalem ze ida jakeis 4 warstwy ! :)

    IV kategoria definiuje jakosc wykonania/wykonczenia tego tynku.
    "IV kategoria okresla jakosc wykonczenia tynku, jakosc zatarcia i ogolnej
    rownosci."

    Kane

  • 12. Data: 2009-03-12 14:50:41
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Sebastian

    Nic z tego nie rozumiem, mozesz jakos tak dla ludzi?

    > Ja nigdzie nie napisalem ze ida jakeis 4 warstwy ! :)
    >
    > Kane

    Ok, to zle zrozumialem.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 13. Data: 2009-03-12 14:51:59
    Od: kamaya <k...@i...pl>

    Kane pisze:

    > IV kategoria okresla jakosc wykonczenia tynku, jakosc zatarcia i ogolnej
    > rownosci. WPisz w google napewno znajdziesz. Reszty postu nie rozumiem -
    > jak moze byc duzo tanszy skoro wykonanie tynku IV kategorii jest drozsze
    > ? Material tez jakis dodatkowy idzie nie wiem czy bialy cement czy cos w
    > tym stylu (przy tynku tradycyjnym cem-wap). - nie jestem wykonawcą.
    > Mozliwe ze gipsowe wychodza 'od razu' w IV kategorii ;)
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Kane

    W gwoli wyjaśnienia: Fachowcy powiedzieli, że będzie tańszy dlatego że
    nie trzeba na niego kłaść gładzi, a wykończenie i równość powierzchni
    będzie zbliżone do Gładzi.
    W moim regionie położenie tynków trdycyjnych C-W i gładzi kształtuje
    się średnio - 26 zł/m2, zaś tynki 4 kat bez gładzi 22 zł/m2, dodatkowo
    odchodzi mi materiałowy koszt gładzi, do tynków IV kat ponoć dodatkowo
    stosuję sie tylko drobny piasek "leśny", do końcowego filcowania
    Pozdr.
    Kamaya

  • 14. Data: 2009-03-12 16:12:41
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2009 15:51:59 +0100, kamaya napisał(a):

    > W gwoli wyjaśnienia: Fachowcy powiedzieli, że będzie tańszy dlatego że
    > nie trzeba na niego kłaść gładzi, a wykończenie i równość powierzchni
    > będzie zbliżone do Gładzi.

    Bzdura.

    --
    best regards,
    scream

  • 15. Data: 2009-03-12 19:53:10
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > odchodzi mi materiałowy koszt gładzi, do tynków IV kat ponoć dodatkowo
    > stosuję sie tylko drobny piasek "leśny", do końcowego filcowania

    OK, rozumiem juz skad "tansze" itp.
    Proponuje ci prostą sprawe: niech ci fachowcy zrobia metr kwadratowy sciany
    jako demonstracje ich rozumeinia IV kategorii z filcowaniem lub jedz
    zobaczyc gdzies gdzie robili. Jesli ci spasuje - brac.
    W koncu to ty wybierasz co chcesz osiagnac.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 16. Data: 2009-03-13 07:28:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kamaya wrote:

    > W gwoli wyjaśnienia: Fachowcy powiedzieli, że będzie tańszy dlatego że
    > nie trzeba na niego kłaść gładzi, a wykończenie i równość powierzchni
    > będzie zbliżone do Gładzi.

    to powiedz wykonawcy ze mogą być takie tynki ale po robocie płacisz połowę a
    reszta po malowaniu scian. a nawet po gruntowaniu.

    tynki giposowe na wizus wyglądaja super ale jak je zagruntujesz to zaczyna
    być widać syf, nierównosci, wżerki, ślady po łacie itp.

    czyli grunt i silna żarówa z boku i wtedy jak jest ideał to płacisz.

  • 17. Data: 2009-03-13 08:07:34
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

> [...]
    > być widać syf, nierównosci, wżerki, ślady po łacie itp.
    >
    > czyli grunt i silna żarówa z boku i wtedy jak jest ideał to płacisz.

    O sprawdzaniu silną żarówką należałoby poinformować wykonawce.. zaoszczedzi
    to nam klopotów i nieprzyjemności na końcu prac...

    Przyjrzyj się Normom co mówią o sprawdzaniu tynków, a jak masz ochotę
    wprowadzać swoje normy to wolałbym o swoich wymaganiach powiedzieć przed
    początkiem prac.

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 18. Data: 2009-03-13 08:36:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin W wrote:

> [...]
    >
    > Przyjrzyj się Normom co mówią o sprawdzaniu tynków, a jak masz ochotę
    > wprowadzać swoje normy to wolałbym o swoich wymaganiach powiedzieć

    ale to wykonawca mu obiecuje ze jego tynki będa jak po gładziach więc chyba
    sobie zdaje sprawę jak wyglądają gładzie. Albo tylko pierdzieli głupoty żeby
    chłopa naciągnąć na drogie tynki które malarz będzie i tak musiał pociągnąc
    gładzią.

    wszelkie wymagania dodatkowe nalezy ZAWSZE określić przed rozpoczęciem prac
    a nie po ich zakończeniu.

    ja wiem jak mają wyglądac normalne tynki ale one wymagają położenia gładzi
    albo tapety.

  • 19. Data: 2009-03-13 13:20:56
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 13 Mar, 09:36, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > chłopa naciągnąć na drogie tynki które malarz będzie i tak musiał pociągnąc

    Panowie

    Dlaczego upieracie się przy tych nieszczęsnych gipsach?! - jeszcze nie
    zaczeli kłaść - a jak widać powyżej - problemy się piętrzą :)
    Kolega (chyba) robi dla siebie, a nie na sprzedaż - wiec dlaczego
    gips?
    IMO położyć wewnątrz tynk cementowo-wapienny lub jeszcze lepiej
    wapienny - na to gładz wapienną albo tynk wygładzajacy - zależy
    jakiekj faktury oczekujemy. Wnętrze zdrowe (hypoalergiczne) żadnych
    grzybów, pleśni itp. Ze specjalnym tynkiem wapiennym (MKK quick-mix)
    ma stałą-optymalną wilgotność wnętrza (ok 60%) np do sypialni, pokoi
    dziecęcych.
    Nakładanie bezproblemowe - również maszynowe, obróbka i wykończenie
    łatwe, czyste i szybkie.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 20. Data: 2009-03-16 10:42:38
    Od: mk <d...@t...pl>

    Z literatury (Nowy poradnik majstra budowlanego)
    http://www.bankfotek.pl/view/206679
    Pdr.M.