  • 11. Data: 2011-08-22 09:04:36
    Temat: Re: tynkowanie bez gładzi
    Od: "adi" <a...@g...com>

    i powiesz mi że na tynku cementowo wapiennym nie widać twoich placków
    gładzi?

  • 12. Data: 2011-08-22 09:07:33
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Baumit Mpi 25 kosztuje okolo 16 zł/worek 40 kg
    > a Knauf gipsowy MP 75L w granicach 19 zł/worek 30 kg
    >
    > Czujesz różnicę?
    > Jesli nie to nie tłumacz mi czegoś w czym siędzę od lat :)

    nie twierdzę, ze tak nie jest :), stad pytanie czy jestes pewnien i fajnie
    ze cos wyjaśnione zostało
    w tym temacie

    tak wytlumaczyli mi to wykonawcy, a zgadzało się to z danymi producenta,
    a ceny nie sprawdziłem. tylko zuzycie na m2.

  • 13. Data: 2011-08-22 09:09:19
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    >i powiesz mi że na tynku cementowo wapiennym nie widać twoich placków
    > gładzi?

    w poprzednim poście pisałem, ze w piwnicy dałem cem-wap,
    a to zdjęcie opisałem jako salon

    pozdrawiam
    AT

  • 14. Data: 2011-08-22 09:10:02
    Od: "adi" <a...@g...com>

    jestem pewien :)

  • 15. Data: 2011-08-22 11:56:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 21 Sie, 13:48, quent <x...@x...com> wrote:
    > Znalazłem taka ofertę:http://oferia.pl/usluga/item482999-tynki-masz
    ynowe-gipsowe-i-cementowo-
    > wapienne-zacierane-mechanicznie
    >
    > Cena wydaje się dobra, zważywszy, że ponoć nie trzeba potem dawać gładzi
    > a mnie to by bardzo odpowiadało. Tylko czy to realne, żeby bez gładzi?

    Ja mam standardowy tynk CW, a na koncu (po 24h od zatarcia) kladziona
    byla na wierzch warstwa szpachli cementowej ze STABILa, zacierana
    filcem. Wierzch jest MEGA twardy i mocny, a jednoczesnie wyglada
    pieknie. Nie jest to gladz, nie jest to "lusterko" ale nie jest to tez
    "standardowy" tynk CW, cos pomiedzy, nawet blizej gladzi. Taka bardzo
    delikatna struktura. Po pomalowaniu lateksowym matem wyglada bomba :)
    Chlopaki za ta "gladz" brali 4 pln / m2 i nie zaluje. Mam paru
    znajomych ktorzy robili tynki gipsowe i juz (a moze szczegolnie) przy
    przeprowadzce strasznie zaluja wyboru - byle czym lekko uderzysz i
    pojawia sie biala dziurka.. Po moim tynku moze drapac wielkimi
    pazurskami moj 40kg piesek i nie zostawia najmniejszego sladu (nawet
    farba - tikkurila jakos na tym wytrzymuje). Polecam ;) Gipsowe mam
    tylko sufity (bo z kg :) - tam se moga byc miekkie i delikatne ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2011-08-22 16:32:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 21, 1:48 pm, quent <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > a mnie to by bardzo odpowiadało. Tylko czy to realne, żeby bez gładzi?
    >
    > No i w ogóle co sądzicie o tej ofercie? Nie wiem jak ją ocenić. Mógłbym

    Ja ci napisze cos o czym nikt nie wspomnial.
    Jak juz przyjdzie czas na drapanie scian bo bedzie za grubo farby albo
    pechowo sie pojawi grzyb to bedzie naprawde trudno zdrapac calosc do
    czysta.
    Jak cienko zaciagniesz calosc gipsem (nawet nie pol milimetra) to
    skrobac sie bedzie latwiej.
    Jesli ekipa nie da sobie jednak rady i nie bedzie idealnie rowno to
    mysl o latwiejszym zdejmowaniu farby w przyszlosci umili ci myslenie o
    tym ze jednak gips na scianie masz.

    A sciany jak to sciany. Brudza sie, rysuja, plamią. Nie wszedzie i nie
    cale ale w zaleznosci od tego jakie masz umeblowanie i aktywnosc
    zyciowa moze sie okazac ze zuzywaja sie w najmniej oczekiwanym
    inicjalnie miejscu.

    Jak sie uda nie gipsowac to spoko. Ale jesli trzeba bedzie to sie nie
    smuc. Gips sie przydaje...

  • 17. Data: 2011-08-22 16:48:13
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Cena wydaje się dobra, zważywszy, że ponoć nie trzeba potem dawać gładzi a
    > mnie to by bardzo odpowiadało. Tylko czy to realne, żeby bez gładzi?

    Jeżeli na ostatnią warstwę jest odpowiedni piasek przesiewany i zacierany
    packą filcową - to czemu nie. :-)

  • 18. Data: 2011-08-22 19:58:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A czemu "gipsowana"?
    > Ja tam proponuje zawsze tradycyjne tynki cementowo wapienne + ew gładź ale
    > wapienna.

    A w czym ta wapienna ma byc lepsza od gipsowej?

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2011-08-22 21:07:44
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > A w czym ta wapienna ma byc lepsza od gipsowej?

    Jest wytrzymalsza mechanicznie... to tego nie wiesz...??? :-)))

    pozdr
    Robert G,

  • 20. Data: 2011-08-22 21:24:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Jest wytrzymalsza mechanicznie... to tego nie wiesz...??? :-)))

    No nie wiem. Gladz wapienna wytrzymalsza mechanicznie od gipsowej?

    Pozdro.. TK