  • 1. Data: 2012-08-14 22:08:14
    Temat: tynkowanie - jak sie liczy belki stropowe?
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    Witam

    tynkarz mnie uswiadomił że belki stropowe liczy się 3x metry bierzące belki
    bo jest z tym duzo roboty itp itd - czywiscie kiedy brął ta robotę ie bylo o
    tym mowy. Pytanie - czy ktos z was przerabiał również taka karkulacje?

    Pozdrawiam

    RT

  • 2. Data: 2012-08-14 22:43:31
    Temat: Re: tynkowanie - jak sie liczy belki stropowe?
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Tue, 14 Aug 2012 20:08:14 +0000 (UTC), rt napisał(a):

    Witaj,

    > tynkarz mnie uswiadomił że belki stropowe liczy się 3x metry bierzące

    Nie liczy się na mb m2 itp. Umawiaj się na kasę za robotę, niech sobie
    wcześniej sam policzy i Ci powie (a jak policzy to już jego sprawa).
    Takie liczenie to po tyle tamto po tyle to najlepszy sposób na dymanie (np.
    do położenia glazury nie wchodzi przyklejanie cokołów ani fugowanie,
    ciekawe jednak, a oczywiste jest, że chleb kupuje się już upieczony za cenę
    z VAT).

    Powinieneś powiedzieć, że masz tyle i tyle do otynkowania i prosisz o
    sprawdzenie czy akceptuje obmiar. Jak zaakceptuje, to wpisujesz do umowy,
    jak nie to liczycie razem (bo jak Ci obmierzy sam lub na oko to będzie min
    1/3 więcej wliczając w to dodatkowo wszystkie okna jak ściany).

    Potem w umowie wpisujesz cenę za otynkowanie ścian i sufitów w budynku tym
    i tym o łącznej powierzchni ... za cenę ... brutto. I jeden problem z
    głowy.

    scruffty

  • 3. Data: 2012-08-15 00:08:00
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    jeżeli nie uświadamiał Cię biorąc robotę, zapłać mu za m2, które pokryły
    te belki.

    > Powinieneś powiedzieć, że masz tyle i tyle do otynkowania i prosisz o
    > sprawdzenie czy akceptuje obmiar.

    ja powiem tak, cóż to ma za znaczenie obmiary. Ty sobie mierzysz dla własnej
    świadomości a on niech mieszy jak chce niech mnoży co chce a Ciebie
    interesuje
    cena finalna.

    >Jak zaakceptuje, to wpisujesz do umowy,

    po co, wpisujecie do umowy zakres pracy i cene końcową, po co bawić się
    w metry i inne zaklęcia.

    > jak nie to liczycie razem (bo jak Ci obmierzy sam lub na oko to będzie min
    > 1/3 więcej wliczając w to dodatkowo wszystkie okna jak ściany).

    uważam j.w.

    > Potem w umowie wpisujesz cenę za otynkowanie ścian i sufitów w budynku tym
    > i tym o łącznej powierzchni ... za cenę ... brutto. I jeden problem z
    > głowy.

    uważam to za komplikowanie. Ja osobiście wpisał bym tylko zakres prac,
    jakich pomieszczeń się to tyczy i cenę.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2012-08-15 09:23:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 22:08:14 UTC+2 użytkownik rt napisał:
> [...]
    >
    > tym mowy. Pytanie - czy ktos z was przerabiał również taka karkulacje?

    Skoro umawialiście się od m2 to zapłać normalnie za m2.
    Dobrze że nie doliczył jeszcze np 50 zł za obsadzenie puszki elektrycznej.
    Wielokrotnie tu pisałem: umawianie się na cenę za metr, m2, punkt itp to proszenie
    się o kłopoty.
    Pokazujesz fachowcowi co i jak ma być zrobione a on powinien Tobie podać cenę za
    całość.