  • 1. Data: 2011-01-26 12:21:41
    Temat: ubytek w plycie pilsniowej
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    Szafka z ikei, montaż półki polegał na wkręceniu na siłę śruby mocującej
    w bok płyty pilśniowej. Niestety to nie wytrzymało i śruby wyleciały.
    Czym uzupełnić tę dziurę w płycie? Niestety muszę wkręcić dokładnie w to
    samo miejsce, gdyż takie jest dopasowanie półki i układ tej szafki.

  • 2. Data: 2011-01-26 12:34:38
    Temat: Re: ubytek w plycie pilsniowej
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "pyton" <p...@o...no> napisał w wiadomości
> [...]
    > uzupełnić tę dziurę w płycie? Niestety muszę wkręcić dokładnie w to samo
    > miejsce, gdyż takie jest dopasowanie półki i układ tej szafki.

    na pewno chodzi o płytę pilśniową a nie wiórową?? :)
    nie możesz wymienić całego boku szafki?? albo dokupić tej jednej szafki (to
    chyba jedna z zalet ikea)??

  • 3. Data: 2011-01-26 18:20:10
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pyton" <p...@o...no> napisał w wiadomości
    >
    > na pewno chodzi o płytę pilśniową a nie wiórową?? :)
    > nie możesz wymienić całego boku szafki?? albo dokupić tej jednej
    > szafki (to chyba jedna z zalet ikea)??

    No płyta wiórowa. nie mogę wymienić. Cała szafka kosztowała 80zł jak się
    nie uda, to będzi ejak jest, albo pójdzie kiedyś na śmietnik, ogólnie to
    badziew straszny.
    To da się cos zrobić? Jakieś żywice, szpachel?

  • 4. Data: 2011-01-27 08:12:16
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    Użytkownik pyton napisał:

> [...]
    > badziew straszny.
    > To da się cos zrobić? Jakieś żywice, szpachel?

    A musisz te dziury uzupełniać? Może 2x dłuższe wkręty + listwa pod
    półkę przejmującą obciążenie? Jeżeli półka wchodzi "na styk", to
    wystarczy taka 5x10 mm np. z plexi. Dla pewności dałbym taką samą na
    drugim boku.

    | |
    | |________
    | |________
    | | |
    | |_|
    | |
    | |

    pozdrawiam

    mcs

  • 5. Data: 2011-01-30 19:29:28
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    Użytkownik "mcs" <tomkan71@_ohnespam_wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > półkę przejmującą obciążenie? Jeżeli półka wchodzi "na styk", to
    > wystarczy taka 5x10 mm np. z plexi. Dla pewności dałbym taką samą na

    Chodzi o podczepienie uchwytów na bokach szafki, grubość ścianek to
    tylko 2 cm i muszą być dokladnie w tym miejscu, więc czym to zakleić?
    Czy ta szafka to po prostu g... nieziemskie?

  • 6. Data: 2011-01-31 07:23:04
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    Użytkownik pyton napisał:

    > Chodzi o podczepienie uchwytów na bokach szafki, grubość ścianek to
    > tylko 2 cm i muszą być dokladnie w tym miejscu, więc czym to zakleić?

    hmmm, no to może jednak metodą kikiego - wrzuć fotkę, bo chyba nie
    ogarniam tematu. Taką, żeby było widać sposób montażu.

    mcs

  • 7. Data: 2011-01-31 10:32:33
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    > hmmm, no to może jednak metodą kikiego - wrzuć fotkę, bo chyba nie
    > ogarniam tematu. Taką, żeby było widać sposób montażu.
    >
    > mcs

    To jest ta szafka
    http://www.ikea.com/PIAimages/0088403_PE219449_S4.JP
    chodzi o mocowanie tej kołyski
    wiem jak to się ma trzymać, cały czas pytam tylko o to jak i czym da się
    zaklajstrować dziurę, tak by móc w tym samym miejscu jeszcze raz się
    "wbić" śrubą

  • 8. Data: 2011-01-31 12:12:54
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    Użytkownik pyton napisał:

> [...]
    > wiem jak to się ma trzymać, cały czas pytam tylko o to jak i czym da się
    > zaklajstrować dziurę, tak by móc w tym samym miejscu jeszcze raz się

    no tak, ja myślałem o półce statycznej ;-)
    Ja próbowałbym wzmocnić płytę przykręcając z obu stron nakładki z
    blachy gr. ok. 1mm (na wkręty M4 z nakrętką), a w oś obrotu wkleiłbym
    na jakiś dwuskładnikowy klej trzpień - jeżeli możliwy będzie potem
    montaż szafki.
    Jeżeli półke można tylko wsunąć po montażu boków - przykręciłbym
    nakładki, wypełnił ubytek klejem a po wyschnięciu nawiercił otwór pod
    wkręt. Wymieniłbym wkręt na dłuższy niż obecny.

    mcs

  • 9. Data: 2011-01-31 12:58:02
    Od: Krzysztof L <c...@o...pl>

    > chodzi o mocowanie tej kołyski
    > wiem jak to się ma trzymać, cały czas pytam tylko o to jak i czym da się
    > zaklajstrować dziurę, tak by móc w tym samym miejscu jeszcze raz się
    > "wbić" śrubą

    Chcesz powiedzieć, że tam nie ma żadnego wzmocnienia? Wkręt w płytę i
    nic więcej?
    W warunkach domowych proponuję użycie fragmentu takiej blaszki:
    http://arbiter.pl/zdjecie/13056.inPost.ciezarek
    Wygiąć pod kątem prostym, od wewnątrz przykręcić nawet na 3 wkręty.
    Rozbitą dziurę w płycie zostawić w spokoju - z niej nic już nie będzie.
    Próba jej naprawy skończy się zniszczeniem rogu płyty a wtedy ze
    względów estetycznych wyrzucisz szafkę ;(
    Nie znam szczegółów zawiasu, dlatego trudno cokolwiek doradzić.
    Takie naprawy trzeba robić solidnie ;) albo wcale.