  • 21. Data: 2009-07-25 02:14:59
    Temat: Re: ustawa o ogrodach dzialkowych - kolejny projekt
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Moon wrote:

    > oaza zieleni to jest Central Park.
    > Działki to jest oaza socjalizmu, jeszcze przedwojennego.

    Na Central Park miasto musi wydawać ciężkie pieniądze.
    Na działki nie i użytkownicy nawet dopłacają.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 22. Data: 2009-07-25 05:57:12
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > oaza zieleni to jest Central Park.
    > Działki to jest oaza socjalizmu, jeszcze przedwojennego.

    Byłem kiedyś u brata w Monachium i tam widziałem wiele ogródków działkowych.
    Ciekawe,skąd sie wzięł u kapitalistów przedwojenny polski socjalizm.
    Natomiast zauważyłem,że jak się do obojętnie jakiego tematu przypnie łatkę
    socjalizmowi,to autor tej łatki ma wrażenie,jakby mu się wskaźnik inteligencji
    podniósł co najmniej do poziomy sławnej Renaty,albo jakby jedną klasę więcej
    ukończył.
    mirzan

  • 23. Data: 2009-07-25 11:19:37
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    mirzan wrote:

> [...]
    > wrażenie,jakby mu się wskaźnik inteligencji podniósł co najmniej do
    > poziomy sławnej Renaty,albo jakby jedną klasę więcej ukończył.

    ruch działkowy zaczął się w Niemczech i miał na celu dać odetchnąć trochę
    robotnikowi w familoku, który to robotnik fedruje, kuje, odlewa, etc po 16
    godzin dziennie.
    żeby lepiej fedrował, jak se z ogródka wróci.
    w Monachium zaś, dużo innych ciekawych rzeczy powstało, różnież związanych z
    socjalizmem, nawet narodowym!
    uff... chyba mi o dwie klasy skoczyło!

    moon

  • 24. Data: 2009-07-26 04:43:57
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    > uff... chyba mi o dwie klasy skoczyło!

    Nie wiem czy i co Tobie skoczyło ale w dniu 16 lipca 2009 r. o godzinie
    21.16 odbyło się w Sejmie głosowanie nad wnioskiem zgłoszonym przez kluby
    parlamentarne Lewica, PO, PSL, SDPL o odrzucenie w pierwszym czytaniu
    projektu ustawy o ogrodach działkowych autorstwa posłów PiS. W głosowaniu
    wzięło udział 430 posłów, za odrzuceniem było 275 posłów. I tak oto
    kuriozalny projekt PiS-u, który w praktyce zakładał likwidację ogrodów
    działkowych przestał istnieć.

    Pozdrawiam pogodnie

  • 25. Data: 2009-07-26 07:47:59
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:h4gmu8$q9l$1@news.onet.pl skryba ogorodowy
    <z...@o...pl> napisał(a):

    > ... I tak oto kuriozalny projekt PiS-u, który w praktyce
    > zakładał likwidację ogrodów działkowych przestał istnieć.

    Hejka. Co od dawna było do przewidzenia. :-)
    Pozdrawiam oczywiście Ja...cki

  • 26. Data: 2009-07-26 22:27:23
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    skryba ogorodowy wrote:
    I tak oto kuriozalny projekt PiS-u, który w praktyce zakładał
    > likwidację ogrodów działkowych przestał istnieć.

    Działki do miast!
    Beton na wieś!

    moon

  • 27. Data: 2009-08-07 13:43:53
    Od: ". dt20842" <d...@g...com>

    On 26 Lip, 06:43, "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> wrote:

    > I tak oto
    > kuriozalny projekt PiS-u, który w praktyce zakładał likwidację ogrodów
    > działkowych przestał istnieć.

    Ten przestał istnieć, i dobrze, ale co kilka lat pojawiają się zakusy
    na ogrody działkowe. Więc przyszłość pokaże jaki, być może bardziej
    kuriozalny, pomysł będzie chciała władza wdrożyć w życie. :(

    DT

  • 28. Data: 2009-08-07 13:55:05
    Od: ". dt20842" <d...@g...com>

    On 13 Lip, 10:17, mal <m...@g...com> wrote:

    > Pytam, bez złych intencji: czy ktoś z zarządu ogrodów bada od czasu do
    > czasu skład gleby, ot choćby na obecność metali ciężkich???

    Pojęcia nie mam czy zarząd bada.
    Ja natomiast, z racji zawodu, miałem okazję pobadać swą glebę pod
    kątem zanieczyszczeń (i nie tylko glebę, też wodę i kumulacje różnych
    związków w różnych częściach roślin). I akurat ze strony metali
    ciężkich szczególnych powodów do obaw nie ma.
    Myślę że to stereotyp lat ubiegłych, a realny problem istnieć może w
    obszarzach gdzie jeszcze kapitalizm nie wykończył polskiego przemysłu
    ciężkiego.

    Apropos zanieczyszczeń - jest tego sporo w warzywach i owocach
    dostępnych w handlu. Ale o tym nikt z konsumentów nie pomyśli, bo
    "skoro sprzedają to musi być dobre". A czy ktoś bada towary które idą
    do sprzedaży? Nikt, bo po co. Co najwyżej PIORIN od czasu do czasu
    przetrzepie chętnych do IP. Reszta może swobodnie pchać w rynek co
    tylko chce.

    > Co do larum, które podnosisz w kwestii zamachu gmin na opłaty. Otóż
    > opłaty gmina ma, z wieczystej dzierżawy i podatku jaki odprowadzają do
    > jej kasy POD.

    A czy możesz podać przykład praktyczny takich podatków? Oraz
    przytoczyć podstawę prawną? Bo ja mogę.

    Dz.U.2005r. Nr 169 poz.1419 Art 16, 45, 46
    oraz jeszcze ustawa (nowelizacja) obowiązująca w przeszłości 1995-2005
    Dz.u.1995r. Nr 99 poz.486 Art 2 pkt.3
    tej z 1981 roku już nie chce mi się szukać...

    > Moja rada: uwłaszczyć się, potem odsprzedać gminie własność uzyskując
    > godziwą zapłatę za trud.

    W duchu ostatniego upadłego projektu - nie dałoby się w ten sposób.
    Projekt nie obligował gminy do uwłaszczenia, tak więc mogła się
    zwyczajnie na to nie zgodzić.

    DT

  • 29. Data: 2009-08-07 14:00:47
    Od: ". dt20842" <d...@g...com>

    On 16 Lip, 14:50, Michal Misiurewicz <m...@g...com> wrote:

    > Zamiast decydować odgórnie co jest dla ludzi najlepsze, lepiej dać im
    > samym wybrać. I okazuje się, że większość chce mieszkać wśród zieleni.

    Tyle że nadal mamy czasy, że to władza decyduje za ludzi. W tym
    względzie nie zmieniło się nic, choć wielu uważa, że "demokracja" i
    inne podobne frazesy.

    > Horrendalna jest właśnie idea zamiany zieleni na blokowiska.

    Właściwie, po wzniesieiu miasta asfaltu i betonu, po kilkunastu/
    kilkudziesięciu latach władze zaczynają myśleć co z tym fantem zrobić.
    Bo otoczenie przestaje być już ackeptowalne dla bytowania ludzi. I w
    światowych metropoliach powstają rewelacyjne projekty saadzenia
    trawników na dachach budynków. I chwalą się jacy to oni nowocześni, i
    jaką rewelację wymyślili. A to zwykła lipa. Rewelacją będzie jak
    nauczą trawę rosnąć na pionowych ścianach sky-crapperów. Jak nauczą
    się ją w takiej pozycji podlewać i kosić ;)))

    DT

  • 30. Data: 2009-08-07 14:04:46
    Od: ". dt20842" <d...@g...com>

    On 15 Lip, 06:08, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

    > Ludzie mieszkający w miastach muszą mieć mieszkania, miejsca pracy itp.
    > Koncepcja dojeżdżania 50 km codziennie własnym samochodem jest horrendalna -
    > podraża funkcjonowanie społeczeństwa, niszczy środowisko.

    Jakoś w ostatnich dziesięcioleciach przerzucenie transportu większości
    towarów na drogowy nie podrożyło szczególnie funkcjonowania
    społeczeństwa. Podobnież nikt nie ma nic przeciwko temu, że transport
    taki "niszczy środowisko". A myślę że skala jest podobna jak
    transportu osobowego, prywatnego. Tak więc nie to jest decydującym
    czynnikiem.

    DT