  • 11. Data: 2013-01-30 11:39:16
    Temat: Re: ustawa śmieciowa - kontrole!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.01.2013 10:51, Adam pisze:
    > Hej!
    >
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/monitoring-
    i-donosy-tak-gminy-sprawdza-nasze-smieci,303232.html

    Śmieci? Kluczową? Jaki to procent budżetu??

    > No niestety dla mnie to sa fatalne wiesci. Zawiodlem sie :)
    >
    > Skoro beda takie kontrole i porownania kto ile zuzywa wody
    > i porownywanie tego do ILOSCI wyrzucanych smieci,

    To tylko jedna z proponowanych metod weryfikacji. Inna to listy wyborcze
    (to nawet dziennikarze zauważyli).

    PS: zawijaj wiersze!

  • 12. Data: 2013-01-30 11:40:19
    Temat: Re: ustawa smieciowa - kontrole!
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > Hej!
    >
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/monitoring-
    i-donosy-tak-gminy-sprawdza-nasze-smieci,303232.html

    "Ich przepelnienie moze swiadczyc o zanizeniu rzeczywistej liczby
    mieszkanców"

    Mysle ze dobrze byloby aby "dziennikarze" dopisywali ktory to idiota
    urzednik publicznie
    obnaza swoja glupote.

    Adams

  • 13. Data: 2013-01-30 11:41:33
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 11:07:57 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    i-donosy-tak-gminy-sprawdza-nasze-smieci,303232.html

    > Pierwsze zdanie:
    >
    > "Od 1 lipca opłaty za wywóz śmieci będą kluczową pozycją w budżetach gmin".
    >

    > Dalej nie ma co czytać. Dla mojej gminy opłaty to będzie jakieś 0,64%
    >
    > budżetu. Jeśli dla dziennikarzyny to oznacza, że coś jest _kluczowe_ to
    >
    > szkoda czasu na czytanie reszty :-)

    Faktycznie powinni napisać dla wielu gmin albo że, DC nie dotyczy.
    Wysokość wpłat (w większości gmin) będzie większa niż wpływy z fotoradarów.

    --
    ZZ@private

  • 14. Data: 2013-01-30 11:42:40
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    wiadomości news:5108f854$1@news.home.net.pl...
    > Inna to listy wyborcze
    > (to nawet dziennikarze zauważyli).

    To rozwin moze tę myśl i zawijaj wiersza.
    Dla ułatwienia podam
    http://wybory2010.pkw.gov.pl/att/1/pl/000000.html#ta
    bs-1

    Adams

  • 15. Data: 2013-01-30 12:08:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 10:59:09 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Ty naprawde, choc przez chwile w to wierzyles, ze chodzi o czyste lasy?
    > Nie wiesz ze budzety gmin sie nie zapinaja a zwlaszcza po ostatnich
    > nagonkach na gminne fotoradary i straz?

    Tak - wierzylem ze czyste lasy i problem palenia smieci zostanie mocno ograniczony.
    Liczylem sie oczywiscie tez z wyzszym kosztem utrzymania (choc akurat dla mnie
    osobiscie nowy sposob wywozu smieci wychodzi 30% taniej). Jedno z drugim nie ma IMHO
    nic wspolnego. Gmina moze sobie na tym zarobic - ale niech chociaz jest z tego jakas
    korzysc!

    Chyba tego nie przemysleli do konca. U nas gmina juz przyjela sposob rozliczania sie
    - oswiadczenie o ilosci zamieszkalych osob. Wiec juz pole dla patologii sie pojawilo.
    Chyba jednak rozliczanie wedlug wody byloby lepszym pomyslem :]
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2013-01-30 12:16:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Faktycznie powinni napisać dla wielu gmin albo że, DC nie dotyczy.
    > Wysokość wpłat (w większości gmin) będzie większa niż wpływy z
    > fotoradarów.

    O to chyba nie trudno skoro w większości gmin wpływy z fotoradarów wynoszą
    0.

    Skoro bronisz bzdury napisanej przez dziennikarzynę to pewnie masz na to
    jakiś powód więc może podaj nazwę gminy gdzie wpływy z opłaty za śmieci będą
    znacząca pozycją w budżecie już nawet nie wymagam aby była to kluczowa
    pozycja wystarczy znacząca :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2013-01-30 12:34:54
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Chyba jednak rozliczanie wedlug wody byloby lepszym pomyslem :]

    A wcale że nie. Stawka za niesegregowane śmieci jest wyższa niż za
    segregowane więc wybieram segregację. Nie mogę jednak segregować bez
    przepłukania puszki po rybie czy kubku po smietanie bo nie będę latał z
    każdą pierdołą do kosza na zewnątrz więc mam kosz do segregacji pod umywalką
    wkuchni z którego raz na jakiś czas trafiają segregowane do worków. Więc aby
    mi muchy nie latały po kuchni zachęcone zapachami zepsutej ryby, zużywam
    wodę do przepłukania co prewadzi do wzrostu opłat za wywóz bo woda jest
    czynnikiem w opłatach. Używam wody bo nie jestem brudasem ale nie znaczy to
    że wytwarzam więcej śmieci.

    Marek

  • 18. Data: 2013-01-30 12:37:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 12:34:54 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > wodę do przepłukania co prewadzi do wzrostu opłat za wywóz bo woda jest

    Ale wez policz tak naprawde ile tej wody wiecej zuzyjesz do plukania? 100 litrow na
    miesiac? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2013-01-30 12:48:09
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
    > wodę do przepłukania co prewadzi do wzrostu opłat za wywóz bo woda jest

    >Ale wez policz tak naprawde ile tej wody wiecej zuzyjesz do plukania? 100
    >litrow na miesiac? :)

    Nie ważne. Powoduje wzrost i często się okaże że przez to zamiast 10,4m3
    będzie 10,5m3 co zostanie zaokrąglone do 11m a to oznacza wzrost opłaty o 4
    osoby x 1m3 x 4,70 = 18,80zł

    Marek

  • 20. Data: 2013-01-30 12:56:46
    Od: "quent" <x...@x...com>

    oglegroups.com...
    > Ale wez policz...

    Panowie! Ten problem jest nierozwiązywalny!!
    Dopóki nie zajmie się śmieciami rynek oczywiście.
    Wtedy jakoś tak nie wiadomo skąd problem znika, jest taniej, prasa jakoś o
    tym się nie rozpisuje ect.

    Państwo powinno zająć się w tym przypadku jedynie nakładaniem drakońskich
    kar za zaśmiecanie nie swojego terenu.
    Wiadomo, że wykrywalność jest znikoma ale gdyby kary były dotkliwe to ludzie
    zwyczajnie baliby się i zaśmiecałby jedynie mało znaczący margines. Skala
    problemu zapewne zmniejszyłaby się.

    Jaka jest dziś kara za przyłapanie kogoś na wysypywaniu śmieci w lesie?

    Gdyby w ogóle sprzedać lasy w ręce prywatne to problemu nie byłoby wręcz
    wcale. Ale w naszym kraju niestety własność prywatna to wrodzone zło i
    pewnie nieprędko się to zmieni.

    Pozdr.