  • 41. Data: 2013-01-30 16:29:07
    Temat: Re: ustawa śmieciowa - kontrole!
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:5e49ca45-9364-4b8a-a6f0-007362c6791c@googlegrou
    ps.com...
    >Masz mnie, nie znam liczb ale mogę szacować.
    >Przypadkowe dane podane przez Google na temat gminy Wieluń.
    >Planowane dochody bieżące na rok 2013 76.039.728
    >24 033 mieszkańców (Wikipedia) co za obsługę śmieci daje:
    >24033*12(mieś)*50zł daje 18% budżetu. Mało?

    U mnie rodzina 5 osobowa, więc przy takim sposobie liczenia płaciłbym 3000zł
    rocznie. Porównywalnie z kosztem ogrzewania...

    Gmina nie może ustalić tak absurdalnie wysokich stawek.

  • 42. Data: 2013-01-30 16:30:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZbyszekZ wrote:

    > A to gminy pobierają opłaty za wodę?
    > Inna sprawa że już kilka razy słyszałem o podatku od deszczu.

    ale wiesz za co jest ten podatek?

    ten podatek jest za nieruchomości które odpowadzają wodę deszczową do
    kanalizacji.

    i ma swój sens bo za utrzymanie infrastruktury kanalizacyjnej też ktoś musi
    płacić, za zapewnienie odbioru deszczówki jest sporo bardziej upierdliwe niż
    odbiór scieków komunalnych choćby ze wzgledu na zapewnienie buforowania wody
    nawalnej.

    Za zwykła kanalizację płacisz w opłacie za wodę.

    gminy wiejskie raczej nie mają systemów kanalziacji deszczowej więć tam sie
    tego podatku raczej nie zapłaci.

  • 43. Data: 2013-01-30 16:34:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To jakie wpływy do gminy o wysokości ustalanej przez gminę są większe?
    > VAT w tej kategorii się nie mieści (dochody z nieruchomości również).
    > Poza tym każdy milion się liczy.

    To zależy od gminy, ale mogą to być np: woda, ścieki, podatek od
    nieruchomości, wieczyste użytkowanie, najem lokali (czynsz).

    > A to gminy pobierają opłaty za wodę?

    No zwykle tak to bywa, że wodociągami zarządza i ceny za wodę ustala gminna
    spółka i ma na danym terenie monopol.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2013-01-31 00:27:38
    Temat: Re: ustawa smieciowa - kontrole!
    Od: paff <p...@w...pl.usun.to>

    W dniu 2013-01-30 09:56, news pisze:

    > sprawdzenia czy przypadkiem nie używasz nielegalnych żarówek 100W
    > zamiast legalnych świetlówek:(

    I czy ładowarki nie zostawiłeś w gniazdku po skończeniu ładowania :)

    Paweł

  • 45. Data: 2013-01-31 06:57:39
    Od: <news>

    Użytkownik "paff" napisał:
    > I czy ładowarki nie zostawiłeś w gniazdku po skończeniu ładowania :)

    I jak znajdą to zostaniesz uznany za terrorystę, wroga ustroju i wysłany
    przymusowo do obozu pracy na 20 lat wraz z całą rodziną w celu
    resocjalizacji a twój majątek przepadnie na rzecz partii. Tak do tego
    właśnie zmierzamy, więc nich mi nikt nie gada że komuna wraca, bo ona była,
    jest i będzie:(

  • 46. Data: 2013-01-31 07:53:41
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > palisz, niedługo będą robić naloty nocą, czy o 6-stej rano pod pozorem
    > sprawdzenia czy przypadkiem nie używasz nielegalnych żarówek 100W zamiast
    > legalnych świetlówek:(

    Korzystając z okazji:
    http://www.youtube.com/watch?v=6rZMrYen8No

    Pozdr.

  • 47. Data: 2013-01-31 08:37:47
    Od: marsel <marcin@pl>

    > Niestety, u nas przyjęli wyliczenia na podstawie firmu konsultingowej z
    > torunia i ważny jest wzór
    > ilość osób x średnia ilość wody x stawka niesegregowane lub stawka
    > segregowane = opłata

    Zdaje się, że ustawa nie dopuszcza łączenia ilości osób i zużycia wody.
    Rozliczenie ma być na podstawie zużycia wody lub ilości osób
    zamieszkałych lub powierzchni nieruchomości.

  • 48. Data: 2013-01-31 09:35:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 08:37:47 UTC+1 użytkownik marsel napisał:
    > Zdaje się, że ustawa nie dopuszcza łączenia ilości osób i zużycia wody.
    >
    > Rozliczenie ma być na podstawie zużycia wody lub ilości osób
    >
    > zamieszkałych lub powierzchni nieruchomości.

    Dokładnie. Marek coś miesza.

  • 49. Data: 2013-01-31 10:09:30
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Dokładnie. Marek coś miesza.

    http://www.sadeczanin.info/gospodarka,6/nowy-sacz-op
    laty-za-smieci-wzrosna-o-30-procent,41379#.UQozxB33h
    WI

  • 50. Data: 2013-01-31 10:14:59
    Od: marsel <marcin@pl>

    > http://www.sadeczanin.info/gospodarka,6/nowy-sacz-op
    laty-za-smieci-wzrosna-o-30-procent,41379#.UQozxB33h
    WI

    Jeżeli faktycznie jakiś redaktor czegoś nie pomieszał, to uchwała rady
    miasta nadaje się do zaskarżenia bo jest niezgodna z ustawą.