  • 1. Data: 2011-01-16 11:25:28
    Temat: uszczelnienie betonu przed przeciekaniem wody
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    jest sobie... nazwijmy go taras, (ma ze 100 lat) po którym deptają
    ludzie, ale gdy pada deszcz ( kilka dni) to w pomieszczeniu pod tarasem
    kapie z sufitu(równomiernie). co zrobić aby powierzchnia betonowa nie
    przeciekała?

    wygląda to tak: są konstrukcje metalowe(dwuteownik) co metr, a pomiedzy
    nimi cegły w łukach (strop klaina?) grube to jest na prawie pół metra.
    jest w tym jakaś warstwa z czarnej papy, lub inna mata,ale nie wiadomo
    co to jest, jak stare. na górze jest szara wylewka betonowa.
    powierzchnia jakieś 10 - 20 m2. brak pęknięć. teraz najgorsze. to musi
    być tanio. nie wchodzi w grę kucie 10cm i betoniarka z 5m3 betonu
    wodoodpornego. jeśli będe musiał zrobić jakąkolwiek wylewkę, to muszę
    zrobić to sam, i materiały _nosić_ (50 m) bo do tego miejsca nie da sie
    dojechać...

    Prosze o poradę
    ToMasz

  • 2. Data: 2011-01-16 15:54:08
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > wygląda to tak: są konstrukcje metalowe(dwuteownik) co metr, a pomiedzy
    > nimi cegły w łukach (strop klaina?) grube to jest na prawie pół metra.

    Zrób zdjęcia, obadamy. Są świetne środki, specjalne folie w płynie i bitumy
    2-składnikowe. Wszystko da się wspaniale zrobić tylko musimy coś widzieć.

  • 3. Data: 2011-01-16 20:27:59
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    kiki pisze:

> [...]
    >
    > Zrób zdjęcia, obadamy. Są świetne środki, specjalne folie w płynie i
    > bitumy 2-składnikowe. Wszystko da się wspaniale zrobić tylko musimy coś
    zrobie jutro fotki. Oglądałem dzisiaj folie w płynie. na jednej niestety
    była informacja ze trzeba ja czymś pokryć, najlepiej płytkami
    ceramicznymi. o dziwo, płytki jaies 10-15zł za mert, wiec taniutko. ale
    na wspomnianej powierzchni zniszczą sie bardzo szybko...

    ToMasz

  • 4. Data: 2011-01-16 22:38:24
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]
    > ceramicznymi. o dziwo, płytki jaies 10-15zł za mert, wiec taniutko. ale
    > na wspomnianej powierzchni zniszczą sie bardzo szybko...

    Dasz zdjęcia to zobaczymy. Tylko zrób je rozsądnie, żeby nie było dyskusji
    na ich temat :-) I duże :-)
    Nie wiem może taniej będzie ze dwie warstwy papy termozgrzewalnej tylko na
    dylatacjach musisz dać wałki dylatacyjne bo popęka.
    Nawet grzać papę trzeba umieć.

  • 5. Data: 2011-01-17 19:49:47
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    kiki pisze:

> [...]
    > Nie wiem może taniej będzie ze dwie warstwy papy termozgrzewalnej tylko
    > na dylatacjach musisz dać wałki dylatacyjne bo popęka.

    oto zdjęcie:
    http://img218.imageshack.us/i/pic0215.jpg/

    przedstawiające przekrój przez strop/podłogę przy samej scianie. to
    właśnie przecieka. po lewej górnej stronie jest poziom na który kapie
    woda z deszczu. po prawej, jest odkuta najwiższa warstwa wylewki
    odsłaniająca warstwę papy, albo folii. Tyle ze skucie i kładzenie papy -
    odpada.

  • 6. Data: 2011-01-17 19:52:31
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > oto zdjęcie:
    > http://img218.imageshack.us/i/pic0215.jpg/

    Prosiłem cię żebyś zrobił rozsądne zdjęcia. Zrób poglądowe powierzchni z
    oddali, trochę bliżej

  • 7. Data: 2011-01-18 08:30:55
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 17-01-2011 o 20:52:31 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message

    > Prosiłem cię żebyś zrobił rozsądne zdjęcia. Zrób poglądowe powierzchni z
    > oddali, trochę bliżej

    Nie pier..l kiki. To że masz foto fetysz nie znaczy, że możesz
    odpowiedzieć na pytanie bez fotki :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-01-18 08:43:41
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 17-01-2011 o 20:49:47 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > woda z deszczu. po prawej, jest odkuta najwiższa warstwa wylewki
    > odsłaniająca warstwę papy, albo folii. Tyle ze skucie i kładzenie papy -

    Moim zdaniem bitumy odpadają. Jest cała grupa środków na bazie cementu,
    która służy do uszczelnień. Kieruj się w googlach hasłami dichtschlamme,
    dichtschlaemme, szlam uszczelniający. Producentów jest wielu a technologii
    tyle, że można by z tego spokojnie zrobić kierunek na studiach. Na
    stronach producentów często gęsto znajdziesz materiały wraz ze zdjęciami i
    przekrojami. W dodatku nie ma żadnego problemu, że zadzwonić do doradcy
    technicznego i porozmawiać o konkretnym problemie i sposobie rozwiązania
    (testowałem). Środki nie są tanie, a w dodatku nie są łatwo dostępne w
    hurtowniach (pewnie nie cieszą się popularnością ze względu na cenę), ale
    to też nie jest problem bo doradca techniczny albo sam wskaże sposób
    pozyskania danego środka, albo przełączy do handlowca. W grę wchodzi
    dostarczenie do zaprzyjaźnionej hurtowni, przesyłka kurierem a nawet
    osobiste dostarczenie na plac budowy (w zależności od miejsca i ilości).

    Na koniec skrócony wykaz środków, które ja brałem pod uwagę. W Twoim
    wypadku pewnie lepiej będą się nadawały inne preparaty, ale może uda Ci
    się dzięki tym nazwom pociągnąć temat dalej:

    Ceresit CR 65
    Ceresit CR 90
    Ceresit CR 166
    Izohan EkoFolia