  • 1. Data: 2011-06-26 16:46:28
    Temat: uszkodzenie przewodu w bębnie
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam, jest przewód 3x1,5mm2 o długosci 40 m zwijany na
    bębnie.Przestał działać(przewodzić) bo zapewne któryś z 2 przewodów(akurat u
    mnie brązowy -fazowy i niebieski(uziemniajacy) pewno się nadpalił(przerwał)?
    Przewód w gumie - szkoda wyrzucać.Czy Ktos zna sposób na zbadanie jak
    znaleźć na długosci uszkodzenie.Mógłbym przeciać kabelek na pół i metodą
    50/50 zaryzykować ,że któraś część jest akurat uszkodzona.Ale czy są jakieś
    pomiarowe sposoby znalezienia uszkodzenia przewodu(ów)?

  • 2. Data: 2011-06-26 19:46:18
    Temat: Re: uszkodzenie przewodu w bębnie
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marex wrote:
> [...]
    > zaryzykować ,że któraś część jest akurat uszkodzona.Ale czy są jakieś
    > pomiarowe sposoby znalezienia uszkodzenia przewodu(ów)?

    1. sprawdzić wtyczki i gniazdka... najczęściej żyła sie ukręca przy wejściu
    do tego elementu co ma zabepieczać przed ukręceniem:) a kóry jest zbyt
    sztywny aby zabezpieczać.

    2. potem dokładnie obejżeć cały przewód zwykle w miejscu gdzie nastąpiło
    uszkodzeni żyły przewód ulega przegrzaniu, albo wprost widać zaczernienie
    albo miejsce to ma inną sztywność, zamiast sie łukować to łamie sie ostro.

    3. Podłączyć jakiś hałaśliwy odbiornik i jechać po przewodzie zginając co w
    różne strony, jest szansa że znajdziemy miejsce gdzie następuje chwilowy
    kontakt.

  • 3. Data: 2011-06-27 05:28:24
    Od: cyberm_no_@_spam_tlen.pl

> [...]
    > w różne strony, jest szansa że znajdziemy miejsce gdzie następuje chwilowy

    powyzsze rady moga byc przydatne ale to troche jak chodzenie do znachora ;)

    zeby bylo tresciwie. kup sobie wkretak z detektorem napiecia. kosztuje pare
    zlotych i umozliwia znalezienie kabla pod napieciem nawet pod cienkim
    tynkiem. nastepnie podlacz ten przedluzacz i "szukaj" miejsca gdzie napiecie
    zanika, dla obu przewodow postepuj tak samo az do znalezienia przerwy.
    zakladam ze poprawne polaczenie nie bedzie juz problemem.

    pozdrawiam
    --
    Robert CyberM

  • 4. Data: 2011-06-27 06:50:25
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Marex" <m...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > 50/50 zaryzykować ,że któraś część jest akurat uszkodzona.Ale czy są jakieś
    > pomiarowe sposoby znalezienia uszkodzenia przewodu(ów)?

    Popytaj wśród znajomych zajmujących się telekomunikacją, wykonywaniem
    okablowania, czy ktoś dysponuje reflektometrem do kabli miedzianych.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-06-27 07:32:02
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.06.2011 18:46, Marex pisze:
> [...]
    > 50/50 zaryzykować ,że któraś część jest akurat uszkodzona.Ale czy są jakieś
    > pomiarowe sposoby znalezienia uszkodzenia przewodu(ów)?

    Sposób prymitywny, ale sprawdzony.
    Podłączasz do jednej żyły jeden biegun jakiegoś bezpiecznego napięcia,
    np 12V, czy to z akumulatora czy zasilacza. Konstruujesz jakąś próbówkę
    z żarówką na to napięcie albo bierzesz miernik. Jedną końcówkę tej
    próbówki podłączasz do drugiego bieguna zasilania, a drugi koniec do
    szpilki, albo igły. Ową igłę wbijasz do uszkodzonego przewodu i szukasz,
    metodą dzielenia odcinak na pół, miejsca uszkodzenia.

  • 6. Data: 2011-06-27 09:18:53
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-06-26 18:46, Marex pisze:
> [...]
    > 50/50 zaryzykować ,że któraś część jest akurat uszkodzona.Ale czy są jakieś
    > pomiarowe sposoby znalezienia uszkodzenia przewodu(ów)?

    metoda ze szpilką jest trochę niszcząca, potem będzie się dostawac do
    kabla wilgoc.
    Proponuję metodę brutalną :)
    robisz zwarcie w gniazdku przedłużacza (grubym drutem)
    a wtyczkę podłączasz do akumulatora samochodowego 12V
    ubierasz rękawie robocze i miętosisz rozwinięty kabel od jednego końca
    do drugiego. tam gdzie uszkodzone przewody wreszcie się zetkną, kabel
    się przepali. masz zlokalizowane miejsce uszkodzenia z dokładnością do 1 cm.
    Oczywiście zachować ostrożność (okulary, nie przy otwartym kanistrze z
    benzyną etc)

  • 7. Data: 2011-06-27 12:42:09
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

> [...]
    > mnie brązowy -fazowy i niebieski(uziemniajacy) pewno się nadpalił(przerwał)?

    Odetnij po pół metra z każdego konca i zaloz koncowki na nowo.

    Wg mnie nie ma mozliwosci zeby miedz przerwala sie gdzies posrodku bez
    zadnych fizycznych uszkodzen z zewnatrz - obejrzyj ten kabel - na 99%
    bedzie widac miejsce uszkodzenia. A na pozostale 1% to ja bym
    najbardziej doradzal patent z probnikiem 12V czy multimetrem ustawionym
    na sygnalizacje zwarcia i szpilką - to jest tak cienkie ze po wyjeciu
    guma sie zamknie calkiem szczelnie. Ale jak Ci bardzo zalezy to zawsze
    mozesz wbic ponownie szpilke posmarowana klejem do gumy i wyciagnac.

    KJ

  • 8. Data: 2011-06-27 16:20:04
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "Marex" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kabelek na pół i metodą 50/50 zaryzykować ,że któraś część jest akurat
    > uszkodzona.Ale czy są jakieś pomiarowe sposoby znalezienia uszkodzenia

    "fazer 777" za ok 30 zł. - podłączasz przedłużacz do prądu i sprawdzasz
    dokąd dochodzi faza. Przyrząd wart polecenia :)

    MaW

  • 9. Data: 2011-06-28 04:31:05
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-06-27 14:42, KJ Siła Słów pisze:
    Ale jak Ci bardzo zalezy to zawsze
    > mozesz wbic ponownie szpilke posmarowana klejem do gumy i wyciagnac.

    Bliznę po szpilce da się zaślepić płomieniem zapalniczki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2011-06-29 07:56:59
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.06.2011 09:32, Albercik pisze:

    > próbówki podłączasz do drugiego bieguna zasilania, a drugi koniec do
    > szpilki, albo igły. Ową igłę wbijasz do uszkodzonego przewodu i szukasz,
    > metodą dzielenia odcinak na pół, miejsca uszkodzenia.

    Kombinujecie... Wiele mierników uniwersalnych ma dźwiękową sygnalizację
    zamknięcia obwodu.