  • 1. Data: 2011-02-24 10:31:55
    Temat: uziemienie w gniazdku
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Wczoraj odkrylem przez przypadek niepokojaca rzecz. Wymontowujac kilka
    gniazd zobaczylem ze przewod uziemiajacy (zolto-zielony) byl odlaczony
    od bolca. Gniazda byly montowane przez elektryka i to z uprawnieniami
    a nie kogos niekompetentnego. Przypuszczam ze ten przewod raczej
    wypadł.
    Jak sprawdzic w pozostalych gniazdach.

    KADAR

  • 2. Data: 2011-02-24 10:35:00
    Temat: Re: uziemienie w gniazdku
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...
[...]
    =============

    Obiążasz sprawdzaną fazę w innym gniazdku, np żarówką.
    Zwierasz zero i uziemienie. Ma zadziałać różnicówka.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2011-02-24 15:03:20
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]

    > od bolca. Gniazda byly montowane przez elektryka i to z uprawnieniami

    > a nie kogos niekompetentnego. Przypuszczam ze ten przewod raczej

    najprościej - odkręcić i zobaczyć.

    > =============

    Ale zasadnicze pytanie czy bolec był w powietrzu? (do niczego nie podpięty)
    Może to wynikać z faktu, że uległ zmianie system ochrony przeciwporażaniowej z
    TT na TN

  • 4. Data: 2011-02-24 16:15:00
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...
    [.....]
    Jak sprawdzic w pozostalych gniazdach.

    KADAR
    Miernikiem uniwersalnym.

  • 5. Data: 2011-02-24 19:14:25
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Obi asz sprawdzan faz w innym gniazdku, np ar wk .
    > Zwierasz zero i uziemienie. Ma zadzia a r nic wka.

    Dla pewności.
    Wjkladam zwykly przewod w izolacji do dziurki w ktorej powinno byc
    zero i dotykam tym przewodem do bolca. Czy tak?

    KADAR

  • 6. Data: 2011-02-24 19:17:03
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > najpro ciej - odkr ci i zobaczy .

    50 gniazdek? Moze wypasc przy odkrecaniu.

    > Ale zasadnicze pytanie czy bolec by w powietrzu? (do niczego nie podpi ty)
    > Mo e to wynika z faktu, e uleg zmianie system ochrony przeciwpora aniowej z
    > TT na TN

    Przewod lekko sobie "dyndal" obok dziurki w ktorej powinien siedziec.
    Dalej nie rozumiem o czym piszesz.

    KADAR

  • 7. Data: 2011-02-24 19:18:36
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Miernikiem uniwersalnym.

    To chyba jasne, wkladam miernik do gniazdka po chwili miernik z
    gniazdka wychodzi i zdaje mi sprawozdanie. Chyba widzisz, ze jestemk
    laikiem.

    KADAR

  • 8. Data: 2011-02-24 20:16:20
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    v.googlegroups.com...

    > To chyba jasne, wkladam miernik do gniazdka po chwili miernik z
    > gniazdka wychodzi i zdaje mi sprawozdanie. Chyba widzisz, ze jestemk
    > laikiem.
    >
    > KADAR

    Ok. Potrzeba sprawny miernik uniwersalny do pomiaru napiecia pradu zmiennego
    w zakresie >200V (kazdy). Mój tani UNI-T ma na przelaczeniu 750.
    Teraz dajemy jedna elektrode miernika do dowolnego wtyku gniazda a druga
    przykladamy do bolca ochronnego.
    Pomiar powinien byc dodatni. Jezeli jest to 0 (zero) to zmien wtyk i zmierz
    ponownie. Jezeli jest nadal zero to jest zle podpiety przewód ochronny lub
    (co gorsza) jest przerwa na przewodzie.

  • 9. Data: 2011-02-24 20:30:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-24 21:16, Jacek B. wrote:
> [...]
    > w zakresie>200V (kazdy). Mój tani UNI-T ma na przelaczeniu 750.
    > Teraz dajemy jedna elektrode miernika do dowolnego wtyku gniazda a druga

    Ten pomiar nie ma sensu jesli przewód ochronny *dotyka* styku a nie jest
    solidnie przykrecony - dostaniesz wynik że niby działa. Innymi slowy
    możesz sobie mierzyć, a jak bedzie problem to ochrona nie zadziała bo
    rezystancja jest za duża.

    Jesli elektryk byle jak poprzykręcał *najwazniejszy* przewód w gnieździe
    to w ogole nie ma gwarancji że na drugim końcu tego druta jest to gdzieś
    solidnie przykrecone do czegokolwiek. Lepiej zapytać kogoś z elektryków
    o miernik skuteczności ochrony PE z tym naprawde nie ma żartów zwlaszcza
    w łazience i kuchni. I niech to zrobi ktoś kto sie na tym zna.

  • 10. Data: 2011-02-24 22:18:29
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...
    >Dla pewności.
    >Wjkladam zwykly przewod w izolacji do dziurki w ktorej powinno byc
    >zero i dotykam tym przewodem do bolca. Czy tak?

    sie chłopie nie zabij :-) Weź woltomierz i zmierz napięcie z jednej dziurki do bolca,
    a potem z drugiej do bolca. W jednym przypadku ma być zero lub cos kolo tego w drugim
    230V. Jesli tak bedzie to bolec jest niby podłączony - a czy dokręcony to i tak nie
    wiadomo ;)

    b.