  • 1. Data: 2013-12-13 11:48:41
    Temat: w przyszłym roku cena prądu w dół
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej!

    No konkurencja robi swoje:

    Trzech sprzedawców energii elektrycznej w skorygowanych wnioskach taryfowych zakłada
    w 2014 r. średni spadek ceny o ok. 6 proc., jedno przedsiębiorstwo chce utrzymania
    cen na dotychczasowym poziomie - poinformowała PAP rzecznik URE Agnieszka
    Głośniewska.
    "Otrzymaliśmy skorygowane wnioski od przedsiębiorstw obrotu. Wszyscy, poza jednym
    przedsiębiorstwem, dostosowali się do wezwań URE. Średni spadek cen energii w tych
    trzech przedsiębiorstwach wynosi około 6 proc., jedno przedsiębiorstwo chce
    utrzymania cen" - powiedziała PAP Głośniewska. "To przedsiębiorstwo zdecydowanie
    zdaje się nie uwzględniać sytuacji na rynku" - dodała.

    Obecna korekta złożonych w URE cenników jest kolejną, we wcześniejszych skorygowanych
    taryfach sprzedawcy energii też zweryfikowali swoje oczekiwania cenowe na przyszły
    rok i wnioskowali o zmiany cen wahające się do spadku o 2 proc. do wzrostu o 2,15
    proc.

    URE chce zatwierdzić nowe taryfy tak, aby weszły w życie z dniem 1 stycznia 2014 r. i
    obowiązywały przez cały przyszły rok.

    W czerwcu regulator podpisał taryfy obowiązujące do końca bieżącego roku, które
    zakładały średni spadek cen energii u sprzedawcy z urzędu o 4,25 proc., co
    przekładało się na spadek cen na rachunku dla odbiorcy w gospodarstwach domowych o
    2,3 proc. (PAP)

    Pozdrawiam grzejacych pradem / pompami ciepla, goraco pozdrawiam tez
    cala reszte - costam tez zaoszczedza na bytowym :D

    Pozdrawiam tez tego co tu ostatnio pisal ze cena energii w ciagu 2-3 lat
    drastycznie pojdzie w gore o 100%.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2013-12-13 12:33:45
    Temat: Re: w przyszłym roku cena prądu w dół
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-12-13 11:48, Adam pisze:
> [...]
    utrzymania cen" - powiedziała PAP Głośniewska. "To przedsiębiorstwo zdecydowanie
    zdaje się nie uwzględniać sytuacji na rynku" - dodała.

    Tu nie trzeba było być żadnym fachowcem, czy wróżką, żeby domyślić się,
    że ceny będą spadać. Od pół roku wydzwaniają do mnie z Taurona z
    propozycją podpisania umowy na gwarantowaną cenę energii na najbliższe
    kilka lat - coś zatem musiało być na rzeczy :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2013-12-13 14:24:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

> [...]
    > ceny będą spadać. Od pół roku wydzwaniają do mnie z Taurona z propozycją
    > podpisania umowy na gwarantowaną cenę energii na najbliższe kilka lat -

    Sprawne sluzby ma ten Tauron :-)

  • 4. Data: 2013-12-13 15:05:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 12:33:45 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

    > �e ceny b�d� spada�. Od p� roku wydzwaniaj� do mnie z Taurona z
    > propozycj� podpisania umowy na gwarantowan� cen� energii na najbli�sze
    > kilka lat - co� zatem musia�o by� na rzeczy :)

    Dokladnie tak -> do mnie coprawda nie dzwonia ale wyczulem spisek jak nagle
    wszyscy sprzedawcy zaczeli tak promowac te gwarancje cen - nikt nie promuje
    czegos na czym traci ;) Czas sie przyjrzec innym ofertom i zmienic sprzedawce:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-12-13 19:57:23
    Od: Bolko <s...@g...com>

    A ja akurat byłem dzisiaj w Tauronie.
    Pierwsze pytanie:
    - czy jest możliwość licznika przedpłatowego
    - NIE
    - czy jest możliwe płacenie za rzeczywiste zużycie:
    - TAK ale kosztuje to 3 zł/m-c
    - Czy jest możliwość porozmawiania o cenie.
    - TAK
    - Super A ile?
    - 6% procent + gwarancja ceny na AŻ trzy lata
    - Czyli 6% od 150zł to jakieś 9 zł. Troche mało.
    - Nie proszę Pana to nie jest 6% od całości. To jest 6% od produkcji.
    - Acha to ile zaoszczędzę?
    - Jakies 4 zł.
    - Acha, to ja już sobie pójde.

    Pani jeszcze dodała że dla gospodarstw domowych nie są przewidziane negocjacje cen. U
    żony w pracy negocjowali i podobno nieźle im poszło. Ale to firma.

    Przerabiał ktoś zmianę dostawcy prądu.

    Tak się zastanawiam czy jako wspólnota mieszkaniowa nie mielibyśmy większych szans na
    lepszą cenę.

  • 6. Data: 2013-12-13 22:22:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2013 19:57:23 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > - czy jest możliwość licznika przedpłatowego
    >
    > - NIE
    W Energi od ręki
    > - czy jest możliwe płacenie za rzeczywiste zużycie:
    >
    > - TAK ale kosztuje to 3 zł/m-c
    W Energi darmowa ta usługa

  • 7. Data: 2013-12-14 00:16:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    - czy jest możliwe płacenie za rzeczywiste zużycie:
    - TAK ale kosztuje to 3 zł/m-c

    mysle ze to kwestia odpowiedniej awantury i byłoby bezpłatnie :)

    b.

  • 8. Data: 2013-12-14 00:18:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 14 grudnia 2013 00:16:10 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > - czy jest mo�liwe p�acenie za rzeczywiste zu�ycie:
    > - TAK ale kosztuje to 3 zďż˝/m-c
    > mysle ze to kwestia odpowiedniej awantury i by�oby bezp�atnie :)

    Nie byloby - jest oficjalny cennik i juz. W Tauronie nikt nie bedzie z plotka
    dyskutowal - przeciez to praktycznie korporacja. Z kim chcialbys sie tam
    w ogole awanturowac? Z babka w BOKu? Przeciez ona nic nie moze, to wyuczony
    komputerek :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-12-14 11:24:48
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Jak znam życie to ceny prądu pójdą w dół a w górę pójdą ceny opłat stałych,
    za licznik itd...
    Wiele musi się zmienić aby wszystko zostało po staremu

  • 10. Data: 2013-12-14 11:34:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
> [...]

    >plotka
    >dyskutowal - przeciez to praktycznie korporacja. Z kim chcialbys sie tam

    krótkie pismo ze pozycja w cenniku (o ile taka jest) jest niezgodna (o ile
    taka jest) z prawem energetycznym wobec czego prosisz o odstapienie ble ble
    :-)))

    Za rozliczenia 1miesieczne abonament jest wyższy juz w taryfie- nie wiem czy
    dokładnie o to chodzi.

    b.