  • 21. Data: 2010-11-19 16:14:08
    Temat: Re: w temacie pekajacych wezykow...
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    news:4ce63369$0$27023$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ma to tez swoją wadę. U mnie jest taka w kotłowni Te kratki mają
    > bardzo małą ilość wody zasyfonowanej i przy dużych wiatrach
    > potrafi ruszyć cisnienie powietrza tak wodą w kratce że ją zassie
    > do kanalizy i trzeba zalewać szklanką wody bo śmierdzi z tego okrutnie.
    > Nieraz zdarzyło się to w nocy i na rano w kotłowni trzeba było szybko
    > otwierać okna i wietrzyć.

    Brak dobrego odpowietrzenia instalacji.
    Co do kratek to akurat popieram zdanie Adama.
    Uważam, że w narodzie powstała jakąs taka dziwna niechęć do tego co znają z
    komuny i dlatego kratki w podłodze oraz baterie w ścianach to "wróg,
    najgorszy ze wszystkich" :)

  • 22. Data: 2010-11-19 16:46:08
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > No przestan... :-)
    > Baterie naumywalkowe to dowolnosc aranzacji wnetrz. Ja np. mam umywalke w
    > luku i nie wyobrazam sobie metrowej wylewki od sciany do umywalki, zreszta
    > co jest ladnego w wystajacej ze sciany baterii? Ani to ladne ani wygodne.
    > A wezyki? Jak juz Bartek napisal, przewody hamulcowe w samochodach takich
    > awarii nie maja.

    Oczywiście, że mają i sam tego już doświadczyłem 2 razy w różnych
    samochodach.
    Co do baterii to preferuję baterie podtynkowe/naścienne o ile umywalka
    bedzie przy ścianie.
    W przypadku konieczności montażu baterii naumywalkowych to odradzam łączenie
    wężykami gumowymi tylko rurkami metalowymi.

  • 23. Data: 2010-11-19 17:04:58
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Wszystkie awarie wężykow jakie widziałem były związane z ich
    > nieprawidłowym
    > montażem.

    Amen.

    J.

  • 24. Data: 2010-11-19 17:44:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 01:11:38 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

    > W którym muzeum takowe widziałeś? Ta wiedza w narodzie chyba już zaginęła.

    W Krakowie były montowane powszechnie jeszcze na początku tego wieku. Jak
    jest obecnie, to nie wiem. W każdym razie u mnie jest.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 25. Data: 2010-11-19 17:45:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 09:20:50 +0100, tarnus napisał(a):

    > Ma to tez swoją wadę. U mnie jest taka w kotłowni Te kratki mają
    > bardzo małą ilość wody zasyfonowanej i przy dużych wiatrach

    'Te krakti'? Wiesz, one są różne.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 26. Data: 2010-11-19 17:46:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 09:55:36 +0100, Kazimierz Debski napisał(a):

    > Mam ten sam problem. Ale tu problemem jest nie tylko wiatr.
    > Po prostu woda paruje i jak się systematycznie nie dolewa to ucieknie.

    Rozwiązanie banalne - wylot z pralki do kratki.

    No u mnie nie ma :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 27. Data: 2010-11-19 17:49:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 17:14:08 +0100, Plumpi napisał(a):

    > Uważam, że w narodzie powstała jakąs taka dziwna niechęć do tego co znają z
    > komuny i dlatego kratki w podłodze oraz baterie w ścianach to "wróg,
    > najgorszy ze wszystkich" :)

    Do pierwszego zalania ;> Tylko wtedy jyż zazwyczaj za późno na rwanie
    podłogi....

    U mnie jest tak, że na wylewkę poszła folia w płynie zaciągnięta na kosz
    kratki, dopiero na to cała terakota. Do tego próg w drzwiach no i zrobione
    spadki do kratki. No i nawet jak się będzie lało, to sobie spokojnie
    spłynie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 28. Data: 2010-11-19 17:52:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 12:31:11 +0100, kogutek napisał(a):

    > montażem. Nie jestem hydraulikiem i moje doświadczenie ogranicza się do tego co
    > widziałem u znajomych. Pozaginane, poskręcane, pozałamywane. Jest kilka zasad

    No bo przecież złapać kombinerkami za okucie przy nakrętce w czasie
    dokręcania to wyższa szkoła jazdy...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 29. Data: 2010-11-19 18:17:11
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    > Co do pralki to widziałem ciekawy patent jak mieszkałem w Austrii.
    > Tam w kazdym bloku jest pralnia (tak jak u nas za PRLu było)
    > W naszej pralni był jakis automat oraz suszarka. Zauważyłem że pralka

    W Niemczech widziałem to jeszcze lepiej rozwiązane. W piwnicy było pomieszczenie, w
    którym kazdy miał:
    1) Własny zawór wody i gniazdko ze swojej instalacji
    2) Własną pralkę
    3) Miejsce na suszenie
    4) Miejsce na rowery.

  • 30. Data: 2010-11-19 18:26:54
    Od: cuben <c...@g...pl>

    > Kiedyś częściej można było kupić zestawy z mięciuchnymi rurkami
    > miedzianymi. Miałem taki zestaw jak w bloku mieszkałem. Nic nie pękało
    > i ładnie wyglądają takie chromowane rureczki które mozna przetrzeć
    > szmatką. Dlaczego już nigdzie nie można kupić tych rureczek?
    > Z miejsca bym wszystkie powymieniał.

    Można. W zeszłym roku zamontowałem takie przy baterii umywalkowej i
    zlewozmywakowej.