  • 1. Data: 2012-10-30 19:38:36
    Temat: wbijane podstawy
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    Hej,
    jakie macie doświadczenia z montowaniem słupków drewnianych na takich
    metalowych wspornikach ogrodowych
    http://www.zms-zary.pl/index.php?nav=2&l1=4
    Czy wystarczy je wbić do ziemi, czy wzmocnić betonem?
    Mam potrzebę zrobić rusztowanie na 3 winorośle,
    ze słupków 8*8 cm.
    Zastanawiam się, czy wbicie wsporników do ziemi będzie wystarczające?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2012-10-31 09:31:03
    Temat: Re: wbijane podstawy
    Od: margol <g...@w...pl>

    W dniu 2012-10-30 19:38, Krycha_net pisze:
> [...]
    > ze słupków 8*8 cm.
    > Zastanawiam się, czy wbicie wsporników do ziemi będzie wystarczające?

    Jak ziemia jest ciężka i zbita to powinno utrzymać słupki 2 -2,5 m.
    Mam tak postawioną pergolę, trochę się buja, ale z 5 lat już stoi.
    Jak wyższe słupki stojące w jednej linii i gęsto zarośnięte, to lepiej
    je jeszcze zabetonować, można też użyć innych wsporników, dedykowanych
    do betonowania.

    mg

  • 3. Data: 2012-10-31 16:16:43
    Od: skrybaogrodowy <s...@o...pl>

    W dniu wtorek, 30 października 2012 19:38:24 UTC+1 użytkownik Krycha napisał:
> [...]
    >
    > ze słupków 8*8 cm.
    >
    > Zastanawiam się, czy wbicie wsporników do ziemi będzie wystarczające?

    Jeśli będzie za mało stabilne to można dodać ukośnie zastrzały np: 6 x 6.
    Będę montował ale 10 x 10. Na razie brak doświadczenia. Niemniej jednak
    determinantami będą zwięzłość gleby, wysokość i obciążenie konstrukcji.
    Pozdrawiam z pergoli
    skryba

  • 4. Data: 2012-10-31 22:03:14
    Od: "Wędrowniczek" <N...@N...EU>

    Użytkownik "Krycha_net" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze słupków 8*8 cm.
    > Zastanawiam się, czy wbicie wsporników do ziemi będzie wystarczające?

    Witam.
    U mnie od ok. 10 lat takie wbite wsporniki 7*7cm utrzymują altanę 3x3m i
    jeszcze długo
    pożyją i dobrze się mają. Do tego szpaler 40 winorośli - też jest ok.
    Na 3 winorośle - toto za dobre będzie. Spoko wystarczy i żadnego betonu nie
    trzeba.

    --
    Pozdr.
    Wę-ek.

  • 5. Data: 2012-10-31 22:05:43
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2012-10-30 19:38, Krycha_net wrote:
> [...]
    > ze słupków 8*8 cm.
    > Zastanawiam się, czy wbicie wsporników do ziemi będzie wystarczające?

    Wbiłem trzy takie wsporniki do ziemi dość piaszczystej, pergola ma
    wysokość ok. 2,3 m i tyle samo wynosi odległość między słupkami. Nieco
    buja się na boki, ale trzyma się.

    Piotr

  • 6. Data: 2012-11-01 22:47:07
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-31 22:03, Wędrowniczek pisze:
> [...]
    > pożyją i dobrze się mają. Do tego szpaler 40 winorośli - też jest ok.
    > Na 3 winorośle - toto za dobre będzie. Spoko wystarczy i żadnego betonu nie

    I tak informacja bardzo mi się podoba.
    Kupuję te wsporniki i biorę się do dzieła. :-)

    Pozdrawiam Krycha.

  • 7. Data: 2012-11-02 19:40:22
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-01 22:47, Krycha_net pisze:
    > W dniu 2012-10-31 22:03, Wędrowniczek pisze:
    (...)

    > I tak informacja bardzo mi się podoba.
    > Kupuję te wsporniki i biorę się do dzieła. :-)
    >
    > Pozdrawiam Krycha.

    Niestety, nie ma wsporników 8*8 cm, więc na razie nie zabieram się za pracę.

    Krycha.