  • 41. Data: 2018-10-02 10:45:44
    Temat: Re: weekendowo
    Od: quent <x...@x...com>

    On 02.10.2018 10:38, Roman Tyczka wrote:

    > Być może jemu nie chodzi o "komunę", lecz o samą ideologię socjalizmu (nie
    > komunizmu), która sama w sobie cele miała szczytne, tylko wykopyrtnęła się
    > na ludzkich cechach, które założyła zbyt optymistycznie?

    Być może, jednak ja wolę pisać o szczegółach.
    Jakie to szczytne cele?
    Może na początek jeden i zobaczymy czy szlachetny czy nie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 42. Data: 2018-10-02 11:20:22
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 2 Oct 2018 10:45:44 +0200, quent wrote:

    > Być może, jednak ja wolę pisać o szczegółach.
    > Jakie to szczytne cele?
    > Może na początek jeden i zobaczymy czy szlachetny czy nie.

    1. Wszyscy ludzie są równi.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 43. Data: 2018-10-02 11:22:17
    Od: Bolko <s...@g...com>

    .
    > Stąd *najbiedniejszy stan w USA jest bogatszy od np. UK* które w europie
    > są w czubie.
    chyba w stanach nie byłeś nigdy

    UK PKB na człowwieka 42,5 tys dolarów

    https://tradingeconomics.com/united-kingdom/gdp-per-
    capita

    US masz tutaj bo nie chce mi się listy przepisywać
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._states_by
    _GDP_per_capita

  • 44. Data: 2018-10-02 11:48:17
    Od: quent <x...@x...com>

    On 02.10.2018 11:22, Bolko wrote:
> [...]
    >
    > https://tradingeconomics.com/united-kingdom/gdp-per-
    capita

    > US masz tutaj bo nie chce mi się listy przepisywać

    Kilka lat temu Missisipi tylko było trochę biedniejsze ale i tak z tego
    co podałeś widać wyraźną tendencję. Zdaje się 4 stany na 50 jest
    biedniejsza od UK

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 45. Data: 2018-10-02 11:50:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 02.10.2018 11:20, Roman Tyczka wrote:
    > 1. Wszyscy ludzie są równi.

    Absurd.
    Jeden jest mądry inny głupi
    Jeden jest szybki inny powolny
    Jeden jest niski, inny wysoki
    Ludzie różnią się niemal wszystkim!!!
    Inteligencją także ;-)

    Kapitalizm zakłada, że ludzie są równi *jedynie wobec prawa*.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 46. Data: 2018-10-02 12:03:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Oct 2018 11:50:20 +0200, quent napisał(a):

    > Kapitalizm zakłada, że ludzie są równi *jedynie wobec prawa*.

    Po czym się okazuje że ci bogatsi są równiejsi :) A że kapitalizm z
    natury rzeczy sprzyja koncentracji kapitału w pojedynczych rękach, są
    tam nieliczni bardzo ale to bardzo równi.
    A w ogóle, to Roman przytaczając stwierdzenie o równości pominął rzecz
    oczywistą. Nie ma i nie było o ile wiem ustrojów które widzialy inaczej
    tą równość aniżeli równość wobec prawa. Oczywiście, począwszy od
    rewolucji Francuskiej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 47. Data: 2018-10-02 12:10:32
    Od: quent <x...@x...com>

    On 02.10.2018 12:03, Jacek Maciejewski wrote:
    > Nie ma i nie było o ile wiem ustrojów które widzialy inaczej
    > tą równość aniżeli równość wobec prawa.

    Ale brednie!
    Socjalizmy i komunizmy postulują równość klasową - Lenin jako największy
    zbrodniarz w historii ludzkości odpowiedzialny jest za bolszewickie
    pogromy właśnie z hasłem równości klasowej na ustach.
    Ile masz lat?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 48. Data: 2018-10-02 12:27:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Oct 2018 12:10:32 +0200, quent napisał(a):

    > postulują równość klasową

    Że co?? Co to niby ta "równość klasowa"? Weź ty poczytaj choćby
    wikipedię: https://pl.wikipedia.org/wiki/Komunizm
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 49. Data: 2018-10-02 12:30:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Oct 2018 12:10:32 +0200, quent napisał(a):

    > postulują równość klasową

    Że co?? Co to niby ta "równość klasowa"? Weź ty poczytaj choćby
    wikipedię: https://pl.wikipedia.org/wiki/Komunizm
    albo ściągę dal uczniów:
    https://sciaga.pl/tekst/25883-26-nazizm_i_komunizm
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 50. Data: 2018-10-02 12:32:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 02.10.2018 12:27, Jacek Maciejewski wrote:

    > Że co?? Co to niby ta "równość klasowa"?

    Hint: Egalitaryzm
    Sam sobie poczytaj i nie kompromituj się bo mam wrażenie, że pisze jakiś
    nastolatek.
    Już raz wypaliłeś, że komunizm postuluję jedynie równość wobec prawa.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info