  • 61. Data: 2015-01-13 22:18:47
    Temat: Re: węgiel stanieje.
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 22:12:03 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

    > He he he :)
    > Dobre :)
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW

    Taniej będzie w Bełchatowie w dziurę upychać. Górnicy dalej niepotrzebni. A najtaniej
    nad morzem zrobić gorę do nart i sanek na przykład.

  • 62. Data: 2015-01-13 22:21:35
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-13 20:43, m4rkiz pisze:
    > "wolim" <n...@p...tu> wrote in message
    >
    > dokladnie, chwalowice lub wesola, odpowiednio minimum 27/28MJ,
    > ceny od 740 za luz i 810 za workowany
    >
    > oczywiscie zawsze mozna trafic na oszustow ktorzy miksuja to z
    > jakimis czeskimi kamieniami a pozniej polewaja woda i potem klientom
    > 'zle sie pali'

    Mnie oszuści nie interesują, oni są pomijalni. Kupuję u sprawdzonych
    dostawców. Niestety, prawda jest taka, że trzeba sobie przez pierwsze
    lata zweryfikować kto jest godny zaufana, a kto nie. No i węgiel też
    różnie się pali w różnych piecach i przy różnych nastawach.

    Mój 85-letni dziadek od wielu lat kupuje węgiel tylko na jednym
    składzie. O żadnym innym dostawcy nie chce słyszeć, mimo że skład nie
    należy do najtańszych. Ale więcej niż 800 zł za tonę nie płaci.

    Nie wiem skąd te poglądy, że za porządny węgiel trzeba zapłacić grubo
    ponad 900 zł.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 63. Data: 2015-01-13 22:50:34
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 22:21:36 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

> [...]
    > należy do najtańszych. Ale więcej niż 800 zł za tonę nie płaci.
    >
    > Nie wiem skąd te poglądy, że za porządny węgiel trzeba zapłacić grubo

    Z ceną węgla jest taki problem ze jest jakiś pierdolony monopol oparty na jakimś
    skurwysyńskim układzie.

  • 64. Data: 2015-01-14 08:12:32
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-01-13 o 19:32, Piotr Wyderski pisze:

    > Kopalnie się pozamyka, ale węgiel zostanie... Się zmieni koniunktura,
    > to się wróci do kopania, o ile to jeszcze komuś będzie potrzebne.
    Kopalnia, to nie piekarnia, ani pole orne. Raz zamkniętej po kilku
    latach już się nie otworzy. Taniej zbudować nową. Ciśnienie górotworu
    robi swoje.
    Jacek

  • 65. Data: 2015-01-14 08:19:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Z ceną węgla jest taki problem ze jest jakiś pierdolony monopol oparty na
    >jakimś skurwysyńskim układzie.

    I tu jest problem - cały ten kraj oparty jest na p... układach, węgiel
    również. Uprawnionym twierdzeniem byłoby powiedziec ze te układy trzeba
    pogonic.
    Ale ponieważ na dzis jedyną alternatywą która w programie miała walke z
    układem jest PIS - to bedziemy tych układów bronić, tylko po to aby sie
    kaczor do władzy nie dostał.
    Cos mówiłeś o wdrukowaniu? Potęga mediów...

    b.

  • 66. Data: 2015-01-14 10:49:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jacek wrote:

    > Kopalnia, to nie piekarnia, ani pole orne. Raz zamkniętej po kilku
    > latach już się nie otworzy. Taniej zbudować nową. Ciśnienie górotworu
    > robi swoje.

    Nie chodzi o kopalnie, tylko o węgiel, który tam pozostanie
    i potencjalnie będzie dostępny w zasobach geologicznych kraju.
    A czy eksploatacja będzie miała formę otwarcia kopalni, zbudowania
    nowej, czy zrobienia odkrywki na kilometr głębokości, bo technologia
    nagle pozwoli -- to bez znaczenia.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 67. Data: 2015-01-14 11:11:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jacek wrote:

    > To jest w dużej części mit i propaganda. Do górnictwa w latach 1990-2012
    > dopłaciliśmy 170 mld zł (w cenach z 2010) - 100 zł od każdego podatnika.

    Z czego wychodzi, że na świecie żyje 1,7 miliarda Polaków. Drżyjcie Chiny.

    No chyba, że liczysz rocznie, ale to wtedy daje (170e9 zł/38e6 ludzi)/22
    lata, czyli 203 złote. _Na mieszkańca_. _Rocznie_.
    _Wliczając niemowlaki_. "W słowniku ludzi kulturalnych nie ma
    słów dostatecznie obelżywych [...]"

    Pozdrawiam, Piotr

  • 68. Data: 2015-01-14 12:07:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Jacek wrote:

> [...]

    > lata, czyli 203 złote. _Na mieszkańca_. _Rocznie_.
    > _Wliczając niemowlaki_. "W słowniku ludzi kulturalnych nie ma

    Można też bardziej obrazowo napisać inaczej że to koszt wybudowania 10
    elektrowni atomowych o mocy 2GW każda.

    Obecnie mamy niecałe 40GW mocy w elektrowniach. Wybudowanie 10 nowych
    elektrowni atomowych o mocy 2GW każda oznaczałoby że można by zamknąć połowę
    starych mniej wydajnych elektrowni. Co spowodowałoby obniżenie cen prądu.
    Niższe ceny prądu to więcej osób używających go do grzania zamiast gazu a to
    oznacza większa niezależność energetyczną od Rosji. Dodatkowo
    zaoszczędzilibyśmy na opłatach za emisję CO2.

    Z tego że prąd byłby tańszy i niezależności energetycznej wynika wprost że
    gaz i ropa też byłyby tańsze bo moglibyśmy ostrzej negocjować ich ceny.
    Niższy koszt energii elektryczne to też większa konkurencyjność gospodarki i
    tak dalej.

    Ale przez 25 lat naszej wolności tylko dwóch ludzi: Buzek i Balcerowicz
    mieli jaja by cokolwiek z tymi terrorystami w czarnych mundurach zrobić. Mam
    nadzieję że pani Kopacz wykaże się większym męstwem niż kilku jej
    poprzedników.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 69. Data: 2015-01-14 12:26:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ergie wrote:

    > Można też bardziej obrazowo napisać inaczej że to koszt wybudowania 10
    > elektrowni atomowych o mocy 2GW każda.

    Można jeszcze prościej: każdy Polak, nawet najmniejszy, wydał na to
    z własnej kieszeni 4474 złote. Czteroosobowa rodzina 18 tysięcy złotych.
    Jak w tym kawale o budowie mostu, tylko w druga stronę: już wiecie,
    gdzie jest ten wasz używany samochód, którego nie macie... :-)

> [...]
    > że gaz i ropa też byłyby tańsze bo moglibyśmy ostrzej negocjować ich ceny.
    > Niższy koszt energii elektryczne to też większa konkurencyjność

    Naiwność, nic nie będzie tańsze. Doleją więcej akcyzy. Obecnie
    benzyna też kosztuje 2,5 zł/litr. :-)

    > Ale przez 25 lat naszej wolności tylko dwóch ludzi: Buzek i Balcerowicz
    > mieli jaja by cokolwiek z tymi terrorystami w czarnych mundurach zrobić.

    Protestuje ich 38 tysięcy. W 38-milionowym kraju. To jest
    dokładnie jeden promil. A jak cudownie ogon macha psem...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 70. Data: 2015-01-14 12:56:15
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 08:19:37 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > kaczor do władzy nie dostał.
    > Cos mówiłeś o wdrukowaniu? Potęga mediów...

    Dzisiaj już nie ma dla zwykłych ludzi żadnej alternatywy. Była szansa w
    dziewięćdziesiątym. Rewolucja bez ofiar nie ma żadnego sensu. Wtedy powinno zginąć
    kilku. kilkudziesięciu zajmujących wysokie stanowiska w partii i rządzie członków
    PZPR. Wielu innych powinno trafić z wysokimi wyrokami do więzień. Do dzisiaj nowa
    demokratycznie wybrana władza patrzyła by na motłoch z perspektywy szubienicy. Na
    polityków w Polsce nie ma żadnego bata. A to że do rządzenia w historii Świata brały
    się zawsze największe szuje chyba tajemnicą nie jest. Masz rację z wdrukowaniem. Mnie
    też przed dziewięćdziesiątym wdrukowali że będzie lepiej.