  • 21. Data: 2014-01-09 12:29:07
    Temat: Re: wełna
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-01-09 12:04, m...@g...com pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
    >
    > W przeciwieństwie do ciebie napiszę że Toprock właśnie miał problemy z
    > wymiarami.

    Moge pyknac zdjecia, mam tego ponad dwadziescia rolek.

    > Nie sznurowałem nigdy supermaty czy profi-tmaty , na noc się tak
    > zostawiało nieraz i na rano nadal było na swoim miejscu.

    Tego nie wiem, jeszcze nia nie robilem, ale wyglada na bardziej miekka w
    porownaniu do Toprocka.
    Niemile jestem zaskoczony wymiarami. Cos musze wymyslec na brakujaca
    szczeline. Ogolnie to lipa z ta welna za taka cene.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 22. Data: 2014-01-09 14:30:35
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

    > Wełna Isovera jest czystsza, mniej pyli, jej włosie nie jest łamliwe i
    > gładsze i na dodatek jest dodatkowo hydrofobizowana

    Dobra papka marketingowa :) Tylko co jest ważniejsze dla inwestora a nie
    wykonawcy, jej właściwości czy gładsze włosie. Ciekawe ile osób jest
    zatrudnionych do robienia ludziom wody z mózgu w necie. Słyszałem, że
    np. w Normstahlu było to mniej niż 10 osób.
    Osobiście jak wcześniej pisałem uważam, że lepsza jest Rockwool'a ze
    względu na mniejszą absorpcję wody. Jeszcze teraz wyszło na grupie, że
    lepiej potrafi trzymać wymiar ;)

    Janek

  • 23. Data: 2014-01-09 14:49:10
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-01-09 14:30, Jan Drawski pisze:

    > Osobiście jak wcześniej pisałem uważam, że lepsza jest Rockwool'a ze
    > względu na mniejszą absorpcję wody. Jeszcze teraz wyszło na grupie, że
    > lepiej potrafi trzymać wymiar ;)

    I to nie byle jaka, bo supermata nie trzyma wymiaru. Dobrze, ze nie
    zrobilem jeszcze "rusztu".

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 24. Data: 2014-01-09 15:01:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 14:49:10 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > I to nie byle jaka, bo supermata nie trzyma wymiaru. Dobrze, ze nie
    > zrobilem jeszcze "rusztu".
    Miałbys szczeline powietrzna o najwyżej;)
    Z wepisów "m...@g...com" fajnie widac co ma znaczenie dla "wykonwcy": czystsza,
    mniej, pyli itp. A nietrzymania wymiarów już niezauważył albo Ty masz wadliwa partie.

    No chyba że mamm... to marketoid;)

  • 25. Data: 2014-01-09 15:54:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-01-09 15:01, Kris pisze:
    > Miałbys szczeline powietrzna o najwyżej;)

    Fakt, bardzo tam potrzebna. :-)

> [...]
    czystsza, mniej, pyli itp. A nietrzymania wymiarów już niezauważył albo Ty masz

    Wadliwa partia? Daj spokoj, to podobno najwyzsza polka.
    Wybralem Isovera wlasnie z powodu pylenia Rockwoola. Rockwool jest
    super, ale jest tez wykonawczo bardzo upierdliwa. Szukalem welny o nie
    gorszych parametrach jak Toprock, ale mniej pylacej. No i znalazlem do
    tego drozsza. Gdybym byl wykonawca to wolalbym isovera, ale poza tym nie
    widze w niej nic lepszego, a nawet gorzej, bo te wymiary. A sznurowanie?
    Sorry, to nie jest argument.

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 26. Data: 2014-01-09 20:16:50
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 09:06:23 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > Rockwoll Toprock lambda = 0,035 W/mK cena od 22,85zďż˝/m2
    > Isover Profit-Mata lambda = 0,035 W/mK cena od 22,10zďż˝/m2
    Nie chce mi się sprawdzać czy te ceny które podałeś to tzw katalogowe czy
    juz po rabatach.
    Nie wiem tez jak dzisiaj ale w 2008r można byo dostac u dystrybutora i 50%
    rabatu od ceny tzw "katalogowej" Warto więc podrążyć temat i pomęczyć
    hurtownie ofertowaniem.

    dalej tak jest, ale rockwool juz sprzedaje bezposrednio
    nawet klientom indywidualnym, byle pelne palety.

    Andrzej
    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 27. Data: 2014-01-10 10:15:45
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Jan Drawski" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Osobiście jak wcześniej pisałem uważam, że lepsza jest Rockwool'a ze
    > względu na mniejszą absorpcję wody.

    Dziwnym trafem parametry dyfuzji wilgoci dla Isovera i Toprocka są takie
    same, tylko że Toprock jak pisze przyjął wartość bez mierzenia tylko na
    podstawie normy :)

    Jeszcze teraz wyszło na grupie, że
    > lepiej potrafi trzymać wymiar ;)

    Bo napisała to jedna osoba?

  • 28. Data: 2014-01-10 10:17:28
    Od: <m...@g...com>

    > I to nie byle jaka, bo supermata nie trzyma wymiaru. Dobrze, ze nie
    > zrobilem jeszcze "rusztu".

    1cm czy 1,5cm jest zupełnie bez znaczenia. Liczy się bowiem bardziej gęstość
    włosia a nie grubość.

  • 29. Data: 2014-01-10 10:25:40
    Od: <m...@g...com>

    > widze w niej nic lepszego, a nawet gorzej, bo te wymiary. A sznurowanie?

    Nie wiem ale wydaje mi się że uparcie szukasz dziury w całym.
    Jeżeli bowierm producent deklaruje że jego wełna ma parametr lambda taki a
    taki i że dla wyrobu oznaczonego grubością 200mm opór cieplny wynosi ileś
    tam to co ty się przejmujesz że wełna jest nieco spłaszczona o 1cm? Przecież
    ilość włosia ci się nie zmniejszyła. Zmniejszyła się tylko ilość powietrza a
    wełna nadal trzyma deklarowane parametry zapewne zgodnie z jakimiś normami i
    tolerancjami.

  • 30. Data: 2014-01-10 10:42:49
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Jan Drawski" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dobra papka marketingowa :) Tylko co jest ważniejsze dla inwestora a nie
    > wykonawcy, jej właściwości czy gładsze włosie.

    Żadna papka. Napisałem to dla tego aby kto rozumny jest, skojarzył że jak
    coś jest gładkie to do tego ciecz nie przywiera.
    To ty napisałeś że "podobno" absorbuje wodę, czyli sam nie masz pewności
    ani ten co ci to powiedział.
    Oraz że podobno związane jest to z materiałami. Niby jakim cudem szkło ma
    być gorsze od kamienia to ja nie wiem
    Isover robiony jest z piasku kwarcowego czyli z materiału wykorzystywanego
    do produkcji szkła a topforock ze skał.
    Dodatkowo Isover jest nasączany preparatem hydrofobizującym. Isover zmierzył
    parametr dyfuzji a toprock przyjął go w ciemno
    według jakiejś tam normy.

    > Osobiście jak wcześniej pisałem uważam, że lepsza jest Rockwool'a ze
    > względu na mniejszą absorpcję wody.

    Przedtem pisałeś "podobno" a teraz jesteś tego pewien.
    Kupiłeś toprocka i musisz teraz wszystkim wokoło udowadniać że nie kupiłeś
    źle
    W przeciwieństwie do ciebie ja nie piszę źle o toprocku dlatego że kupiłem
    isovera lecz dlatego że z wełnami miałem
    trochę do czynienia i poddaszy trochę ociepliłem.