  • 11. Data: 2010-10-01 08:20:16
    Temat: Re: wełna szklana ekorolka
    Od: QbaB <q...@g...com>

    Ja bym się skupił na właściwościach fizycznych tej maty. Kiepska wełna
    nie jest sprężysta i nie daje sie układac pomiędzy krokwiami bez
    sznurków czy drutu. Owszem tą dobrą tez warto podwiązać ale w czasie
    układanie nie trzeba tego robić bo sie sama trzyma.
    Jeżeli będziesz układał na stropie to można zaryzykować ale jeżeli na
    skośnym dachu to niewytrzymasz tego psychicznie.
    Do tego oczywiście kiepska lamba więc konieczna grubsza warstwa.
    Policz jak dużo na tym zaoszczędzisz i zastanów się jak dużo zależy od
    wełny (dach to po wentylacji największa droga ucieczki ciepła, a
    salabo ocieplony dach może wyjśc na prowadzenie w tym rankingu).
    U mnie całość jest z SuperMaty i kosztowało to trochę ponad 4000.
    Kupując bardzo tanią wełnę zaoczędziłbym góra 1000-1500zł. A gdybym
    musiał jej dac odpowiedno więcej ze względu na lambde to oczędnośc
    wyszła by moze na poziomie 500zł (dodam jeszcze ze 500zl przy
    wykanczaniu mozesz zaoszczedzić na żyranorze albi na jednej muszli
    klozetowej).

    pzdr
    QbaB

  • 12. Data: 2010-10-01 09:00:00
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    >w promocji w castoramie jest wełna szklana ekorolka gr. 15cm za 8,93zł/m2.
    >Cena niezła. Co sądzicie, brac?

    Moje zdanie jest znane. Wełna i jej rodzaj ma mały wpływ na ciepło zimno.
    Ważniejsze jest jak i kto ją położy i kto będzie pilnował czy wełna jest
    wszędzie gdzie byc powinna.
    Ja tam bym brał tą wełnę ale pamiętaj, że mała wpadka wachowców i cały skos
    bedziesz remontował w nastepnym sezonie.
    Ogólnie partactwo wykonawcze jest tak wielkie, że szkoda słów.

  • 13. Data: 2010-10-01 09:04:12
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote in message

    > Tylko cena niezła a reszta do bani. Lambda tragiczna, wełna nie

    Przestańcie :-)
    Więcej mu zepsują fachowcy niż jakość wełny :-) Byl czym da się ocieplić
    dobrze, a to czy ma 0.044 czy 0.035 to bez znaczenia :-)

  • 14. Data: 2010-10-01 09:51:45
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Przestańcie :-)
    > Więcej mu zepsują fachowcy niż jakość wełny :-) Byl czym da się ocieplić
    > dobrze, a to czy ma 0.044 czy 0.035 to bez znaczenia :-)

    Dlaczego zakładasz że od razu jacyś tam fachowcy zepsują robotę? A może
    trafią na takiego Tornada a ten być może od razu uprzedzi lojalnie że chcą
    założyć szmatę to im to zrobi i dołoży wszelkich starań aby było dobrze ale
    i tak efektu nie będzie gdyż po prostu jest to kiepska wełna i już?
    A innemu może kiepskiemu fachowcowi uda się przyzwoicie upchać sprężystą
    wełnę mimo że nie rozróżni jakości jednej od drugiej podczas gdy tanią
    majsterszmatę po prostu spaprałby gdyż nie poradziłby sobie z jej kiepskimi
    właściwościami przy układanuiu?

    Marek

  • 15. Data: 2010-10-01 16:56:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    >Policz jak dużo na tym zaoszczędzisz i zastanów się jak dużo zależy od
    >wełny (dach to po wentylacji największa droga ucieczki ciepła, a
    >salabo ocieplony dach może wyjśc na prowadzenie w tym rankingu).

    Po wentylacji??
    Rozumiem marketingowy belkot sprzedawcow rekuperatorow, ale uwierzyc w to
    jest raczej trudno. Mniemam, ze jak zatkam kanaly wentylacyjne to moje
    rachunki spadna o polowe czy nawet o podobno 80%??

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2010-10-01 18:34:04
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]
    > założyć szmatę to im to zrobi i dołoży wszelkich starań aby było dobrze
    > ale i tak efektu nie będzie gdyż po prostu jest to kiepska wełna i już?

    Żadna kiepska. Kiepskie będzie jej niewepchnięcie tam gdzie być powinna.
    Zimą wyjdzie jak złapie ręką za narożniki albo będzie czuć taki chłodek :-)
    Wszystko przez robociznę.
    Przy dachu deskowanym sprawa sie komplikuje od samego początku. Wełna bez
    membrany to za mało.
    Nikomu nic się nie uda upchać przyzwoicie. Trzeba to robić w zimie i od razu
    macać czy wieje czy nie i mierzyć temperaturę ściany pirometrem albo robic
    odbiór termowizyjny.
    Uwierz mi to nie ma sensu :-)

  • 17. Data: 2010-10-01 19:12:28
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nikomu nic się nie uda upchać przyzwoicie. Trzeba to robić w zimie i od
    > razu macać czy wieje czy nie i mierzyć temperaturę ściany pirometrem albo
    > robic odbiór termowizyjny.
    > Uwierz mi to nie ma sensu :-)

    No ale jak upchnie tak jak powinien to wg. Ciebie tez nie ma sensu? Jak
    bedzie robil sam z namaszczeniem i wiedza to skad zalozenie, ze nie upchnie
    szczelnie? A nawet gdyby nie bylo tak dokladnie jak powinno to lepsza welna
    ma mniejsze tendencje do przewiewania. Dobra welna to zwarty strukturalnie
    kawalek elastycznego ocieplenia a nie peerelowska wata wyjeta z wora
    poskrecana jak popadnie. O ile nie zostawi sie szczelin to welna jako taka
    nie sprawia wrazenia podatnej na wychlodzenie. Ja upychalem sam pozna
    jesienia i przy pierwszej warstwie nie czuc zadnego wiania. Warunek jest
    jednak taki, ze nalezy calosc robic bardzo dokladnie poczynajac od
    ocieplenia murlaty szczelnie welna w jednym kawalku od krokwi do krokwi a
    nie wsypac lopata to co zostalo po wycinaniu innych kawalkow. To da sie
    dokladnie zrobic i prawde mowiac nie jest jakies szczegolnie trudne. Wazny
    tylko jest rezim.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2010-10-01 19:50:31
    Temat: Re: we?na szklana ekorolka
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-10-2010 o 18:56:38 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > jest raczej trudno. Mniemam, ze jak zatkam kanaly wentylacyjne to moje
    > rachunki spadna o polowe czy nawet o podobno 80%??
    Nie, o 30 do 40% ale musisz szczelnie wszystko zamknąć i nie produkować
    wilgoci :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2010-10-01 19:52:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-10-2010 o 11:00:00 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    >
    > Moje zdanie jest znane. Wełna i jej rodzaj ma mały wpływ na ciepło
    > zimno. Ważniejsze jest jak i kto ją położy i kto będzie pilnował czy
    > wełna jest wszędzie gdzie byc powinna.
    Zgadzam się, podobnie jak kładzenie styropianu, np łatanie szpar klejem
    bo tak łatwiej :( oczywiscie dla wykonawcy :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2010-10-01 20:14:46
    Temat: Re: we3na szklana ekorolka
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Nie, o 30 do 40% ale musisz szczelnie wszystko zamknąć i nie produkować
    >wilgoci :)

    Janusz to sie kupy uzytkowo nie trzyma. Zalozmy, ze za ogrzewanie sezonowe
    placisz trzy tysie z kawalkiem. Nie wierze, ze po zatkaniu wentylacji
    rachunki spadna do dwoch tysi. Zwracam uwage, ze przy zatkanych kanalach
    nieszczelnosci okien i czestotliwosc otwierania drzwi traci na znaczeniu.
    Zreszta kazdy z dnia na dzien moze zrobic podobne testy zatykajac i
    odtykajac wentylacje i spisujac licznik gazowy w podobnych dniach. 30 - 40%
    nie ma sily zeby nie zauwazyc a jestem pewien, ze sie nie zauwazy.

    Pozdro.. TK