  • 21. Data: 2011-01-28 17:15:28
    Temat: Re: welna w skosach (znowu)
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    news:74acc1d4-f6bf-47e6-914f-ba09afe509cf@r5g2000yql
    .googlegroups.com...
    On 28 Sty, 15:32, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    >Opor dla strumienia powietrza ma stanowic szczelna paroizolacja ZA
    >profilami. A nie welna. Welna ma tylko za zadanie zatrzymac cieplo.

    Teraz już wiecie. Wystarczy sama paroizolacja i nic innego :-)

  • 22. Data: 2011-01-28 17:38:56
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On 28 Sty, 15:32, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    >Opor dla strumienia powietrza ma stanowic szczelna paroizolacja ZA
    >profilami. A nie welna. Welna ma tylko za zadanie zatrzymac cieplo.

    Aha tu są zdjęcia termowizyjne. Brak wełny w profilach. Mimo 30-40cm warstwy
    wełny jako takiej i paroizolacji tak to wygląda.

    http://img137.imageshack.us/g/77974437.jpg/

    Widać gdzie lecą profile. I nie mąć w głowach innym, bo tak naprawdę nie
    wiadomo w czyim interesie gadasz takie głupoty, ze nie trzeba tego czy
    tamtego.

  • 23. Data: 2011-01-28 18:01:52
    Od: rick207 <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-28 18:38, kiki pisze:

> [...]
    >
    > Widać gdzie lecą profile. I nie mąć w głowach innym, bo tak naprawdę nie
    > wiadomo w czyim interesie gadasz takie głupoty, ze nie trzeba tego czy

    Te profile widać chyba dlatego, że są zimniejsze przez przewodzenie od
    UD, a nie przez przedmuch powietrza.

    Rick

  • 24. Data: 2011-01-28 19:08:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...

    >A powaznie - tez mnie to uderzylo ale juz sie nie chcialem wyrychlac..
    >Kiki - ubijanie welny pogarsza znacznie jej wlasciwosci izolacyjne.
    >Izoluje powietrze, a nie wlosy, a jak welne scisniesz to powietrza
    >jest mniej ;)

    Ja juz kiedys pisalem, zeby zamiast welny nasypac piachu. Toz to to samo a
    ubijac nie bedzie trzeba. :-)

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2011-01-28 19:13:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 18:38, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > Aha tu są zdjęcia termowizyjne. Brak wełny w profilach. Mimo 30-40cm warstwy
    > wełny jako takiej i paroizolacji tak to wygląda.
    >
    > http://img137.imageshack.us/g/77974437.jpg/

    A czy ja pisalem zeby nie dawac welny w profile? :) Dawac!! Ale NIE
    SCISKAC. Scisnieta welna ma GORSZE wlasciwosci izolacyjne i tyle.
    Jezeli to poprawiasz i wciskasz tam na hama welny ile wejdzie to
    zrobisz gorzej, niz jakbys ja tam wlozyl odpowiednia ilosc (nie
    scisnieta). Swoja droga mi juz nie wialo nawet tylko przy pierwszej
    warstwie miedzy krokwiami - ukladana bardzo dokladnie i szczelnie.
    Ukladana w srodku zimy wiec kazdy przedmuch zimna czuc byloby odrazu.
    Moim zdaniem masz poprostu skopana cala izolacje dachu - ulozona
    niechlujnie, z przerwami, szczelinami. TO jest powodem, dlaczego masz
    takie chlodniejsze miejsca. Przeciez nawet jakbys nie dal welny w
    profile to tam powinna byc temperatura wnetrza, a nie 10st mniej. To
    znaczy, ze wszystko co jest powyzej profili jest zrobione ZLE :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2011-01-28 19:17:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 18:38, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > Aha tu są zdjęcia termowizyjne. Brak wełny w profilach. Mimo 30-40cm warstwy
    > wełny jako takiej i paroizolacji tak to wygląda.

    A swoja droga co to:

    http://img823.imageshack.us/i/32998117.jpg/

    Komin ? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2011-01-28 19:23:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...

    >Opor dla strumienia powietrza ma stanowic szczelna paroizolacja ZA
    >profilami. A nie welna. Welna ma tylko za zadanie zatrzymac cieplo.

    Tak sobie. Kiki ma sporo racji, bo nic Ci ze szczelnej paroizolacji jak
    miedzy nia a welna bedzie wialo.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2011-01-28 19:25:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "rick207" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Te profile widać chyba dlatego, że są zimniejsze przez przewodzenie od UD,
    > a nie przez przedmuch powietrza.

    Nie odrabiasz lekcji. Nad profilami jest 40cm welny a sciany jak mniemam
    ocieplone. Profilami wieje zimne powietrz z zewnatrz przez niedokladnie
    zrobione ocieplenie.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2011-01-28 20:13:24
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Opor dla strumienia powietrza ma stanowic szczelna paroizolacja ZA
    > profilami. A nie welna. Welna ma tylko za zadanie zatrzymac cieplo.

    Bezedura panie! :)
    Paroizolacja jest od tego, żeby Ci wełna od spodu nie nasiąkła wilgocią z domu.
    Od tego, żeby wełny nie przedmuchiwało, jest wiatroizolacja, czyli membrana nad
    wełną.
    Co do tych profili i ich wypełniania wełną już pisałem - ja nie widzę sensu.
    Profile leżą tuż przy płycie gk, jeśli do profilu się dostaje zimne powietrze,
    to tym samym wychładza płytę. Co za różnica czy tam lata czy siedzi w jednym
    miejscu? Tam zimnego nie ma prawa być.
    U Kikiego jest trochę skopane, ale to nie jest źle :) Mój kumpel ma dach
    zrobiony tak, że zimą przy większych wiatrach, w miejscach gdzie są wkręty w
    płycie, punktowo występuje szron. Po prostu można policzyć ile wkrętów poszło w
    dach. Każdy jeden widać.

    --
    Bartek

  • 30. Data: 2011-01-28 20:34:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 21:13, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Bezedura panie! :)

    No w sumie to masz racje - jak pisalem u mnie nie wialo nawet jak byla
    tylko pierwsza warstwa welny - poprostu byla ulozona bardzo dokladnie
    i szczelnie. Jak ktos na tym etapie zrobil bledy (zostawil szpary na
    wylot) to nic mu nie da 2cm napchane w profile :)

    > Paroizolacja jest od tego, żeby Ci wełna od spodu nie nasiąkła wilgocią z domu.
    > Od tego, żeby wełny nie przedmuchiwało, jest wiatroizolacja, czyli membrana nad
    > wełną.

    Membrane jednak rzadko kiedy robi sie szczelnie - malo kto skleja
    zaklady. To zreszta nie ma wiekszego znaczenia. Swoja droga - IMHO jak
    pamietam to kiki ma deskowanie dachu bez membrany i porobione
    specjalne szczeliny wentylacyjne miedzy welna, a deskowaniem (co
    zreszta jest jak najbardziej prawidlowe - welne trzeba wentylowac od
    gory). Wniosek jest wiec tylko jeden - zle (nieszczelnie) ulozona
    welna, szczegolnie pierwsza warstwa..
    pozdr.

    --
    Adam