  • 21. Data: 2011-04-07 21:09:14
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:4d9df47d$1@news.home.net.pl...
    > Tak sensowny jak przymus zapinania pasów w aucie.
    > Ale to już inna bajka.

    Po trzech dzwonach bez wlasnej przyczyny stwierdzam, ze jednak sensowny. :-)

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2011-04-08 05:58:13
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Po trzech dzwonach bez wlasnej przyczyny stwierdzam, ze jednak sensowny.
    > :-)

    Przepis czy zapinanie pasów?
    Ja nie twierdze wcale, że zapinanie jest złe. Przymus jest zły.
    Ale to jest trudny temat bo zahacza o wiele innych.

    Pozdr.

  • 23. Data: 2011-04-08 07:20:40
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ja nie twierdze wcale, że zapinanie jest złe. Przymus jest zły.

    jazda samochodem to czynnosc w zyciu potencjalnie niebezpieczna. Zatem panstwo
    zabezpiecza sobie finanse zmuszając cie do zapiecia pasów - czyli znacznie mniej
    wydaje na postawienie cie na nogi po wypadku. Poniewaz to idzie z moich podatków to
    ten przymus nie wadzi.
    Gdyby kazdy sam finansował leczenie (np ze swojego ubezpieczenia) to przymus taki
    byłby bez sensu. Tyle ze to ubezpieczalnia kazalaby sie zapinać - a na to bys pewnie
    nie narzekał (mając do wyboru sie zgodzic lub znacznie podniesc składkę) :-)

    b.

  • 24. Data: 2011-04-08 07:28:47
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > Tyle ze to ubezpieczalnia kazalaby sie zapinać - a na to bys pewnie
    > nie narzekał (mając do wyboru sie zgodzic lub znacznie podniesc składkę)

    Lub nie ubezpieczać się wcale.
    Wolny wybór i odpowiedzialność za swoje czyny to podstawa.

  • 25. Data: 2011-04-08 07:31:35
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > jazda samochodem to czynnosc w zyciu potencjalnie niebezpieczna.

    Pływanie w morzu też jest niebezpieczne.
    Mógłbym wymienić całą masę innych rzeczy.
    Ale przecież chcącemu nie dzieje się krzywda - tak czy nie?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 26. Data: 2011-04-08 07:35:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Lub nie ubezpieczać się wcale.

    A po wizycie w szpitalu bys sie nie wypłacił, komornik by u ciebie zamieszkał :-)

    b.

  • 27. Data: 2011-04-08 07:35:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Lub nie ubezpieczać się wcale.
    > Wolny wybór i odpowiedzialność za swoje czyny to podstawa.

    Oj znowu jedzie utopia JKM

    Krzysiek

  • 28. Data: 2011-04-08 07:37:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Pływanie w morzu też jest niebezpieczne.
    > Mógłbym wymienić całą masę innych rzeczy.

    Nie chodzi o to co sobie wymyslisz a realną kase do wydania -państwo wie (mniej
    wiecej) ile wydało na ratowanie w wypadkach samochodowch a ile w morskich itd. I pod
    te statystyki są ustawiane przepisy.

    b.

  • 29. Data: 2011-04-08 07:38:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Pływanie w morzu też jest niebezpieczne.
    > Mógłbym wymienić całą masę innych rzeczy.
    > Ale przecież chcącemu nie dzieje się krzywda - tak czy nie?

    Myśle że zdecydowanie więcej osób wymaga leczenia po wypadku komunikacyjnym
    niz po pływaniu w morzu. Kwestia skali.

    Krzysiek

  • 30. Data: 2011-04-08 07:40:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Lub nie ubezpieczać się wcale.

    >A po wizycie w szpitalu bys sie nie wypłacił, komornik by u ciebie
    >zamieszkał :-)

    Wcale do szpitala nie powinien trafić. Albo trafić po dokonaniu przedpłaty
    za leczenie. W końcu wolna wola, nie chciał ubezpieczenia- miał wypadek- nie
    ma kasy- zostaje na ulicy. Ew. pózniej z pozostawionego majątku zwindyklowac
    koszty usuniecia zwłok.

    Krzysiek