  • 121. Data: 2011-04-14 20:31:50
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza OT
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    news:io7fqr$g5b$1@opal.futuro.pl...

    > Wszyscy mówicie to samo :-) "Nie nieee ja sam wierzyłem zanim się jeszcze
    > urodziłem" i w ogóle :-)

    Ale co mowicie? Spytales to odpowiadam. Mialem wrazenie, ze inny punkt
    widzenia zwyczajnie Cie zainteresuje. Pisze tu o tym zdaje sie drugi raz
    sprowokowany a nie z potrzeby nawracania swiata czy oznajmiania wszem i
    wobec. Oczywiste jest, ze wiare przekazuja nam rodzice, ale bez przesady nie
    kazdy jest idiota i chodzi do kosciola tylko dla tego, ze rodzice w wieku
    kilku lat cos tam przekazali. Wierze bo uwazam, ze w tym jest sens a nie ze
    ktos mi powiedzial. Bez jaj, sklonic doroslego chlopa do pojscia do kosciola
    w niedziele po calym tygodniu pracy wbrew jego woli wydaje mi sie niemozliwe
    przez te wszystkie lata. Pomysl troche, wierzymy bo chcemy a nie ze nas ktos
    zmusza.

    > To jest temat tabu i najciemniejszy sekret rodzin.

    Jaki znowu sekret? Przeciez Ci odpowiadam.

    > Mam kolegę co też ma ołtarzyk w domu. Raz widziałem przypadkiem :-)
    > To się faktycznie kwalifikuje :-)

    I co, przeszkadza Ci ten oltarzyk? Gdybys nie zobaczyl to nawet bys nie
    wiedzial a koles moze bylby fajny gosc. U mnie w domu wisi krzyz i nie czuje
    sie z tego powodu uposledzony ale nikogo nie zmuszam do odprawiania
    indianskich czarow. Oltarzyka nie mam, bo uwazam, ze posiadanie i pozory to
    za malo a raczej nie ten kierunek. Wystarczy, ze bede zyl tak jak trzeba i
    wiary sie nie wypieral.
    Gdybys zobaczyl kolege w damskich ciuchach z wibratorem w d..pie skaczacego
    na lozku przy pornosie w telewizorze to pomyslabys, ze koles jest normalny a
    w wolnym czasie robi co chce? Mnie nie obchodzi co tam ludzie w domu maja,
    ba nawet z wibratorem w d..pie moze chodzic caly dzien jak lubi. A skoro
    Twoj kolega ma oltarzyk w domu to powinno znaczyc tyle, ze z jego strony
    raczej nic Ci nie grozi. Pozostali sa niepewni, bo niby czemu maja zyc wg.
    jakichs zasad?

    Pozdro.. TK

  • 122. Data: 2011-04-14 20:35:23
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Powiadaja, ze zwierzeta nie maja duszy. Czemu nie wiem, spytaj okolicznego
    > proboszcza, ale pewnie tez Ci nie odpowie. :-)

    A ty wierzysz, że ludzie mają duszę. A czemu wierzysz akurat w to? Ktoś cię
    namawiał do wiary akurat tej? Czemu nie wierzysz w to co mówią islamiści czy
    hinduiści? Przecież jest ich więcej i nie mogą sie mylić :-)
    Czemu akurat wierzysz w tą religiję, a nie w inną? Np świetną religią jest
    scjentologia, trochę bardziej na czasie.

    > Wiedzac o tym nie moge negowac rzeczy o ktorych wiem bardzo malo lub nic.

    O krasnalach też nic nie wiesz mimo że wszyscy o nich mówią. Wierzysz, że
    istnieją? A w wielką stopę?

  • 123. Data: 2011-04-14 21:07:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Czemu akurat wierzysz w tą religiję, a nie w inną? Np świetną religią jest
    > scjentologia, trochę bardziej na czasie.

    Ja wierze w pismo swiete i to co tam napisane. Skoro wierze w to co w pismie
    to nie moge wierzyc w inne rzeczy. Przyjmuje, ze bylo tak jak zapisano i jak
    dla mnie jest to logiczne. Moja wiara wymaga odemnie poswiecenia na ktore
    moge sie godzic albo nie, ale nie ciagnie pieniedzy, nic mi nie narzuca
    pozostawiajac calkowicie wolny wybor. Moge isc do kosciola kiedy chce, nie
    musze niczego a moge. Rozumiesz? Byli tacy co namawiali na inna wiare, ale
    tego zwyczajnie nie czuje. Nie mam potrzeby zycia w jakiejs komitywie
    wyizolowanych amiszow. Wierze bo tak czuje dla siebie i nikomu nie
    potrzebuje sie z tego ani tlumaczyc ani z tym obnosic. Mam zyc zgodnie z
    przykazaniami i to prawie tyle. Religie narzucajace na mnie jakies dziwne
    obowiazki z datkami lacznie po prostu nie jest dla mnie. Ale nie dla tego,
    ze tak mi jest wygodnie. Mam wewnetrzne poczucie, ze moje zycie uklada sie
    tak jakby nie zalezalo od stereotypowych schematow. Prawde mowiac zdaje sie,
    ze mialem byc gangsterem.

    > O krasnalach też nic nie wiesz mimo że wszyscy o nich mówią. Wierzysz, że
    > istnieją? A w wielką stopę?

    Pytanie jest powazne czy tak sobie? Prad elektryczny widziales? Tez nie
    wierzysz?

    Pozdro.. TK

  • 124. Data: 2011-04-14 21:12:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Otóż to.
    > Tylko gdzie ten strach w ludziach?
    > Wyprzedzanie na 3go a nawet na 4go to norma.
    > To co się dzieje na drogach to jest jakiś sen wariata.

    Zauwasz, ze to przeczy teorii niebepiecnej jazdy z powodu posiadania
    ubezpieczenia. Nie ma instynktu samozachowawczego to co dopiero mowa o
    ubezpieczeniach. To jest wlasnie ta ludzka ulomnosc. Czuja sie panami drogi
    nie zdajac sobie sprawy z zagrozenia i wlasnej bezradnosci jak pojdzie cos
    nie tak. Rozbicie sie w czasie wyprzedzania przy 150/h i wiecej sprawia
    raczej, ze brak ubezpieczenia to najmniejszy z problemow.

    Pozdro.. TK

  • 125. Data: 2011-04-14 21:49:38
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-04-14 23:12, Maniek4 pisze:
    > Nie ma instynktu samozachowawczego to co dopiero mowa o
    > ubezpieczeniach.

    No właśnie owy instynkt został zatracony, m.in. z powodu wszechobecnych
    przymusowych ubezpieczeń. Ułomność ludzka jest w ten sposób pielęgnowana!
    To się rozlewa na wiele innych dziedzin poza ubezp. komunikacyjnymi.
    Moi sąsiedzi, żyjący z pomocy społecznej (m.in.z Twojego przymusowego
    ubezp.) wolą spłodzić kolejne n-te dziecko bo wtedy mogą liczyć na
    większą kasę.
    Ludziom się płąci za niepowodzenia a tych najbardziej zaradnych obarcza
    się progresywnym podatkiem. Opłaca się więc być (oficjalnie)
    biedniejszym, mniej zaradnym itp. Przykładów można mnożyć.
    Absurd!

    Przymus ubezpieczeń pozwolil rządom ograniczać naszą wolność niemal w
    każdym aspkecie naszego codziennego życia.
    Bismarck bardzo sprytnie to sobie wymyślił.
    Nawet Ci domu nie odbiorą jak nie zrobisz sobie odpowiednich barierek
    przy schodach - jeszcze się IM zabijesz.
    Ktoś tu pisał w wątku wyżej, że nie dostał odbioru bo miał drzwi do
    kuchni za wąskie (70cm) - IMO to jest już czysty faszyzm.

  • 126. Data: 2011-04-14 22:51:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No właśnie owy instynkt został zatracony, m.in. z powodu wszechobecnych
    > przymusowych ubezpieczeń. Ułomność ludzka jest w ten sposób pielęgnowana!

    Tu sie nie zgodze, ze ulomnosc ludzka jest pielegnowana przez ubezpieczenia.
    Ostateczenie ubezpieczyciel naklada na nas pewne obowiazki.

> [...]
    > się progresywnym podatkiem. Opłaca się więc być (oficjalnie) biedniejszym,
    > mniej zaradnym itp. Przykładów można mnożyć.

    Ale tu sie zgodze, przy czym przyczyny widzialbym raczej w zbyt duzych
    obciazeniach bogatszych co skutkuje wieksza redystrybucja a nie odwrotnie.
    Jakby nie bylo co wydawac to wsparcie biednych byloby bardziej przemyslane.

    Nic dodac, nic ujac.

    Pozdro.. TK

  • 127. Data: 2011-04-14 23:01:37
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Ale co mowicie? Spytales to odpowiadam. Mialem wrazenie, ze inny punkt
    > widzenia zwyczajnie Cie zainteresuje. Pisze tu o tym zdaje sie drugi raz

    Ilekroć kogoś spotykam i jest bardziej otwarty na mówienie to zeznaje, że go
    przymuszali w dzieciństwie i szantażowali, grali na emocjach :-)
    Ja się uwolniłem z tego terroru religijnego w domu tak gdzieś w drugiej
    połowie podstawówki.

  • 128. Data: 2011-04-14 23:09:58
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]
    > poswiecenia na ktore
    > moge sie godzic albo nie, ale nie ciagnie pieniedzy, nic mi nie narzuca.

    :-) - to tylko tyle co mogę powiedzieć :-)
    Kilkadziesiąt dziewic (gdybyś się wysadził jak męczennik) jest bardziej
    kuszące :-) Chyba czym więcej przy tym ukatrupisz niewiernych tym lepiej :-)
    Tam jest też księga, w którą wierzy jeszcze więcej ludzi, przecież oni nie
    też mogą się mylić :-)

    :-)

  • 129. Data: 2011-04-14 23:21:22
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > Tu sie nie zgodze, ze ulomnosc ludzka jest pielegnowana przez
    > ubezpieczenia. Ostateczenie ubezpieczyciel naklada na nas pewne obowiazki.

    Ja też jestem przeciwny zmuszaniu czy nakazom.

    Jak chcesz się ubezpieczyć to to gut, a jak nie to nie.
    Jak chcesz skręta to pal, a co mnie to
    Jak chcesz skrobanki to twoja sprawa, twoje ciało
    Jak chcesz wierzyć w bajki to sobie wybierz świątynie i tam chodź

    Ale nie zmuszaj innych żeby byli ustawowo zobligowani do jakiegoś
    zachowania.
    Prawo powinno tylko bronić ludzi przed bandytami i złodziejami oraz pobierać
    podatki i wydawać je dla wspólnego dobra jak drogi, wojsko, infrastruktura
    ale w żadnym wypadku aby rozdawać uprzywilejowanym.

  • 130. Data: 2011-04-15 19:09:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-04-2011 o 23:07:31 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Pytanie jest powazne czy tak sobie? Prad elektryczny widziales? Tez nie
    > wierzysz?
    Maniek, prąd a tak dokładnie to napięcie widać na oscyloskopie :)
    a gdy dotkniesz 'fazy' to nawet poczujesz :)

    --
    Pozdr
    JanuszK