  • 51. Data: 2011-04-08 22:44:09
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-04-09 00:24, Maniek4 pisze:
> [...]
    > jezdzi mi sie lewa strona do tego noca bez swiatel, bo przeciez slepy nie
    > jestem a swiatla to wieksze zuzycie mojego paliwa ktore mam przeciez prawo
    > oszczedzac. Noca wszyscy powinni jezdzic bez swiatel bo to ich sprawa co
    > robia z paliwem za ktore sami placa. Slepi jezdzili by co najwyzej wolniej a
    > jesli chodzi o slepych emerytow to dla budzety same pozytywy. Mniej wyplat z
    > ZUS. W ogole emeryci najlepiej jak by przechodzili na czerwonym gdyby
    > chcieli. Mala emerytura to i leczyc sie nie mieli by za co. :-) Chyba

    Warto nauczyć się odróżniać nakazy sprzyjające wolności od tych co ją
    ograniczają. Ja mam ciągle z tym problem ale Ty masz większy ;-P

    > W glowe bedzie mi zimno i sam czapke zaloze,

    Nie zdążysz! Prędzej straż miejska wręczy Ci mandat.

    > Ciekawe jak bys sie wyplatal ze spowodowania wypadku z cysterna wybuchajaca
    > w srodku miasta. Jako wlasciciel spalonego przez to samochodu stojacego w
    > okolicy nie byl bym szczesliwy gdbyby komornik nie byl w stanie sciagnac z
    > Ciebie mojej szkody.

    A gdyby od tego spłonął cały sąsiedni budynek banku z zawartością skarbca?
    Ubezpieczyciel na pewno pokryłby wszystkich roszczenia ;-)

    > Dzieki ubezpieczeniu jezdze spokojnie i nie martwie
    > sie, ze prze nieuwage skasuje komus Veyrona wartego kilka moich domow.

    Ale ja nie bronię Ci się ubezpieczyć.
    Możesz ubezpieczyć się od dowolnie idiotycznej i najmniej prawdopodobnej
    ewentualnej katastrofy.
    Twoja sprawa, Twoje pieniądze.
    Dlaczego jednak chcesz abym ja zrobił to samo?

  • 52. Data: 2011-04-08 23:08:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ale ja dalej nie rozumiem problemu.
    > Jeśli za drogo to nie jade. Jadę z kimś kto ma taniej.

    Ale rozumiesz co znaczy zlotych trzydziesci rozumiane jako zloty
    trzydziesci, bo tak jestes przyzwyczajony?

    > Na wolnym rynku każdy mógłby wozić innych, choćby maluchem.
    > Państwo nie powinno w ogóle w takie rzeczy wtykać nos.
    > Ja Cię wiozę, ty mi płacisz. Proste.
    > Oszust jest ścigany i SUROWO karany.

    Ale przeciez mozesz. Rejestrujesz dzialalnosc przewoz osob i wozisz. Tak
    jezdza busy w Zakopanem chociazby. Warto jednak, zeby byly jakies standardy
    tego wozenia a nie 17 osob ginacych w T4 na taboretach.

    > WR jest jak las. W lesie nic nie trzeba regulować, wszystko reguluje się
    > samo.

    Ilosc pieniadza na rynku nie reguluje sie sama. Skoro cytujesz Friedmana to
    chyba wiesz?

    > Krach w lesie nie grozi, bo zawczasu pojawiają się jego oznaki i zaczynają
    > działać samoistne siły, które przywracają ład. Człowiek nic tam nie może
    > poprawić, może za to spowodować kryzys.

    Koniec 19 w. i poczatek 20 to taki wlasnie las. Kryzys lat trzydziestych
    powstal w tym lesie. Przypomne, ze powodem bylo zajmowanie sie
    przedsiebiorstw spekulacja papierami wartosciowymi bo to bardziej sie
    oplacalo. Akcje osiagaly ceny zupelnie nie oddajace rzeczywistej wartosci
    spolek. Nie bylo nakazu kredytow na budownictwo w USA, a FED nie rozdawal
    pieniedzy. Wtedy jeszcze obowiazywal parytet dolara do zlota.

    > Tak jest właśnie z ekonomią. Ludziom wydaje się, że swoim umysłem mogą ją
    > ogarnąć i nad nią zapanować. No i potem co i rusz słychać tu i ówdzie o
    > kryzysie, krachu itp.

    Z malymi wpadkami jakos nad ta ekonomia udaje sie panowac. Wystarczy
    makroekonomiczna analiza stop inflacji.

    > Na wszystkie podobne problemy lekarstwem jest konkurencja.
    > Dziś nie można mówić o konkurencji skoro ogromną nieuczciwą bo dotowaną
    > konkurencją są usługi serwowane przez państwo.
    > Mało co się przez to opłaca prywatnemu przedsiębiorcy.

    Nie przesadzaj. Wyciagasz jakies szczegolne branze z rodzaju paliwowych i
    budujesz na tym ogolna teze. Ja sie z Toba zgadzam, ale nie wszystko jest
    takie zle.

    > Warto zobaczyć, podaję link do 1 odcinka z 6ciu.
    > http://www.youtube.com/watch?v=LEsS19Rg3Mw

    Chyba to juz kiedys meczylem. Dzis nie mam juz ochoty.

    > Ha! I to jest właśnie bardzo dobre pytanie.
    > Powyższy link wiele wyjaśnia, na prawdę warto obejrzeć całość.

    > Mój pech nie upoważnia do zabierania innym ich pieniędzy na moje leczenie.

    Jak bedziesz juz karierowiczem to dolozysz sie do ich pecha. Wiem, ze to
    socjalizm ale zdaje sie do udzwigniecia.

    > W takich pechowych przypadkach jestem zdany na łaskę ludzi albo na własną
    > rodzinę. W normalnym świecie rodzina jest silna i liczna o to się dba.

    To prawda, ale nie kazdy ma rodzine.

    > A mnie denerwuje obecny system.

    Mnie tez, ale jestem ostrozny z prostymi rozwiazaniami. Inaczej dyskutuje
    sie na grupie a inaczej staje sie przed problemem leczenia wlasnego dziecka.

    > Sztucznych serc i tak nie starczy każdemu.

    Rozumiem, ze pokornie przyjal bys ta prawde gdybys uslyszal od menedzera
    szpitala, ze pan spod piatki mial wiecej w portfelu i jemu wszczepia to co
    przeznaczone bylo dla Ciebie?

    > Oby następne pokolenie nie musiało zmagać się z bankructwem państwa.
    > Dopiero wtedy pewnie ludzie będą bardziej chętni do zmian, jak im głód w
    > oczy zajrzy. Dziś jeszcze nie jest źle bo bardzo duzo się produkuje więci
    > jest jeszcze co przejadać.

    Bo ja wiem? Piszesz, ze glod zajzy? Jak wspomne opowiesci lat
    piecdziesiatych to mam wrazenie, ze bywalo gorzej.

    > Nie wiem co akurat on mówił o narkotykach ale tu mam baaardzo ciekawy
    > monolog:
    > http://www.youtube.com/watch?v=q90jCS9DKQw&feature=r
    elated

    Mowil kupe madrych rzeczy, w koncu za monetaryzm dostal Nobla. Ale pozniej
    mowil inne rzeczy z zakresu nie tylko wolnego rynku ale w kontekscie
    wylacznie wolnego rynku. Ja bym nie chcial, zeby w szkolnym sklepiku
    sprzedawano marichuane.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2011-04-08 23:14:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A gdyby od tego spłonął cały sąsiedni budynek banku z zawartością skarbca?
    > Ubezpieczyciel na pewno pokryłby wszystkich roszczenia ;-)

    W skarbcu banku moga byc co najwyzej banknoty ktorych ilosc dosc latwo
    oszacowac. Dodrukowalo by sie brakujaca ilosc i w sumie po problemie, to
    tylko papier bez wartosci.

> [...]
    > ewentualnej katastrofy.
    > Twoja sprawa, Twoje pieniądze.
    > Dlaczego jednak chcesz abym ja zrobił to samo?

    Bo Twoje ubezpieczenie OC gwarantuje pokrycie mojej szkody. Mam gdzies, ze
    ktos sie nie ubezpiecza. Nie bede mial gdzies jak komornik powie, ze nie ma
    co sciagnac. Ubezpieczenie OC akurat daje te same korzysci obu stronom.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2011-04-09 08:46:25
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-04-09 01:08, Maniek4 pisze:
    > Ale rozumiesz co znaczy zlotych trzydziesci rozumiane jako zloty
    > trzydziesci, bo tak jestes przyzwyczajony?

    Tylko na tak slabo konkurencyjnym rynku jaki mamy mogautrzymac sie tacy
    naciagacze.

    > Ale przeciez mozesz. Rejestrujesz dzialalnosc przewoz osob i wozisz. Tak
    > jezdza busy w Zakopanem chociazby. Warto jednak, zeby byly jakies standardy
    > tego wozenia a nie 17 osob ginacych w T4 na taboretach.

    Nie mogę. Mam malucha tylko, poza tym w moim mieście jest limit ilości
    taksówek i więcej licencji nie rozdają!

> [...]
    > spolek. Nie bylo nakazu kredytow na budownictwo w USA, a FED nie rozdawal
    > pieniedzy. Wtedy jeszcze obowiazywal parytet dolara do zlota.

    FED ma tę władzę już od 1913 roku.
    O kryzysie polecam księzkę Murraya Rothbardta "Wielki kryzys w ameryce"
    bo ilość kłamstw na ten temat jest przeogromna.

    > Z malymi wpadkami jakos nad ta ekonomia udaje sie panowac. Wystarczy
    > makroekonomiczna analiza stop inflacji.

    Nie udaje się.
    IRL, Portugalia, choćby galopujące zadłużenie Polski, osłabienie warości
    nabywczej pieniądza, widmo bankructwa ZUSu.
    Oczywiście nie zbankrutuje bo nie ma takiego bezeceństwa ktorego nie
    dopuscilby sie rzad aby ratowac wlasna dupe.
    VAT23 to dopiero poczatek, za chwile bedzie benzyna za 7zl potem vat25 i
    inne wymyslne podatki, ciecia itp.

    > Nie przesadzaj. Wyciagasz jakies szczegolne branze z rodzaju paliwowych i
    > budujesz na tym ogolna teze. Ja sie z Toba zgadzam, ale nie wszystko jest
    > takie zle.

    Mówie o wszystkim, czym zajmuje sie Pantwo a nie powinno.
    Edukacja (przedszkola, szkoly, uczelnie), kultura, transport.....

    > To prawda, ale nie kazdy ma rodzine.

    To zyje z laski innych ludzi

  • 55. Data: 2011-04-09 09:13:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > Jestes przeciwny bo jestes przeciwny. Z grubsza sie z Toba zgadzam,
    > ale naprawde nie potrafie zrozumiec w czym jest taki problem zeby
    > tych pasow nie zapinac? Krawat sie gniecie czy co? Korwin podobno nie
    > lubi sie palic w samochodzie, ale nie powiedzial czy lubi wypadac
    > przez przednia szybe, a takich zdarzen jest zdecydowanie wiecej. Nie
    > wiem, moze tez lubi jezdzic pijany za kierownica, gadac przez
    > telefon, palic dzojta i ogladac telewizje w czasie jazdy, skoro
    > wolnosc to wolnosc. Tylko, ze ja akurat mam inne zdanie.

    tylko że jazda bez pasów szkodzi tylko kierowcy pozostałe działania mogą
    szkodzić innym...

    Państwo powinno ograniczać tylko te wolności które kolidują z wolnością czy
    bezpieczeństwem innych obywateli.

    Więc nakaz jazdy na światłach ok
    pasy nieOK
    zakaz rozmowy przez komórkę w samochodzie bez słuchawki OK
    zakaz zażywania narkotyków we własnym domu nieOK

  • 56. Data: 2011-04-10 19:56:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie mogę. Mam malucha tylko, poza tym w moim mieście jest limit ilości
    > taksówek i więcej licencji nie rozdają!

    Przeciez nie pisze o taksowkach... Prywatne autobusy tez pod taksowki
    podciagniesz?

    > FED ma tę władzę już od 1913 roku.
    > O kryzysie polecam księzkę Murraya Rothbardta "Wielki kryzys w ameryce"
    > bo ilość kłamstw na ten temat jest przeogromna.

    To ja polecam Keynsa. :-)

    > Nie udaje się.

    No jak sie nie udaje? Rok 1991 u nas, stopa inflacji o ile pamietam 1200% i
    byla najwyzsza w historii. Zobacz jaka mamy obecnie.

    > IRL, Portugalia, choćby galopujące zadłużenie Polski, osłabienie warości
    > nabywczej pieniądza, widmo bankructwa ZUSu.

    Wartosc sily nabywczej jest korelacja jego ilosci. Jezeli nikt nie drukuje
    bez sensu to dziala. Pisal o tym Friedman. :-)

> [...]
    > dopuscilby sie rzad aby ratowac wlasna dupe.
    > VAT23 to dopiero poczatek, za chwile bedzie benzyna za 7zl potem vat25 i

    Tez tak mysle...

    > Mówie o wszystkim, czym zajmuje sie Pantwo a nie powinno.
    > Edukacja (przedszkola, szkoly, uczelnie), kultura, transport.....

    A tak znam poglad JKM na temat szkoly i nauki przez rodzicow w domu. Widze
    przy okazji dzieci tych ze slumsow i ich ksztalcenie przez rodzicow.

    > To zyje z laski innych ludzi

    Jakie to proste. :-)

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2011-04-10 20:05:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > tylko że jazda bez pasów szkodzi tylko kierowcy pozostałe działania mogą
    > szkodzić innym...

    Jak tych niezapietych poszkodowanych w wypadkach zostawiac beda w rowie to
    ja sie z Toba zgadzam. Poki do trepanacji czaszki musze sie dokladac to
    uczciwe wydaje mi sie, ze maja zapinac.

> [...]
    > pasy nieOK
    > zakaz rozmowy przez komórkę w samochodzie bez słuchawki OK
    > zakaz zażywania narkotyków we własnym domu nieOK

    Za bardzo ufasz ludziom. Nie ma narkotykow bezpiecznych, lacznie z trawka.
    Jedni zapala od czasu do czasu a dla innych to poczatek nalogu. Co to za
    rodzina z rodzicami narkomanami? Wczesniej czy pozniej to patologia, bo
    takie sa narkotyki. Nie ma co pisac o finansowaniu opieki spolecznej,
    zastepczych rodzin czy ogolnie robieniu na narkomanow. Narkotyki sa zle i
    powinny byc zakazane. Nie istnieje cos takiego jak przyzwolenie, dzieki temu
    reszta wie czym to grozi co kolwiek by to znaczylo i jest swiadoma.
    Nieprzekonanych nic nie przekona. Gadaja, ze wodka i papierosy tez sa
    szkodliwe. W ogole zycie jest szkodliwe.

    Pozdro.. TK

  • 58. Data: 2011-04-10 20:41:39
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza OT
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Jak tych niezapietych poszkodowanych w wypadkach zostawiac beda w
    > rowie to ja sie z Toba zgadzam. Poki do trepanacji czaszki musze sie
    > dokladac to uczciwe wydaje mi sie, ze maja zapinac.

    Co jeszcze chcesz zakazać totlitarysto?

    seksu pozamałzeńśkiego? skosków na bungi? narciarstwa amatorskiego?
    samodzilenego remotnowania domu?

> [...]
    > grozi co kolwiek by to znaczylo i jest swiadoma. Nieprzekonanych nic
    > nie przekona. Gadaja, ze wodka i papierosy tez sa szkodliwe. W ogole

    Wódka jest też zła i papierosy i homoseksualizm i obgadywanie i ciupcianie
    przed ślubem itd...

    jedź do jakiejś republiki islamskiej.

  • 59. Data: 2011-04-10 21:02:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Co jeszcze chcesz zakazać totlitarysto?
    >
    > seksu pozamałzeńśkiego? skosków na bungi? narciarstwa amatorskiego?
    > samodzilenego remotnowania domu?

    To jest nakaz nie zakaz. Jazdy samochodem nikt Ci nie broni, ale zgodnie z
    przepisami. Naprawde nie rozumiem w czym problem z tymi pasami. Bunt
    czternastolatka chyba. Ile kosztuje zapinanie pasow, ze to taki problem?

    > Wódka jest też zła i papierosy i homoseksualizm i obgadywanie i ciupcianie
    > przed ślubem itd...
    >
    > jedź do jakiejś republiki islamskiej.

    Ze co? Szprycuj sie ile chcesz tylko zeby moje dzieci tego nie widzialy, bo
    pomysla, ze to dobre. Porownujesz tak oczywste sprawy do sam nie wiem czego.
    Wykazujesz jakis dziwny cynizm albo w ogole nie wiesz o czym piszesz. Moze
    dobrze byloby sprzedawac narkotyki w kiosku dla kazdego zeby mogl sobie w
    domu pouzywac? Wybacz z takimi argumentami nie bede dyskutowal.

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2011-04-11 06:04:18
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Naprawde nie rozumiem w czym problem z tymi pasami. Bunt czternastolatka
    > chyba. Ile kosztuje zapinanie pasow, ze to taki problem?

    Nie problem dla kogoś z mentalnością, (tylko mi się tu nie obraź) niewolnika
    ;-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info