  • 71. Data: 2011-04-11 20:09:08
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:4da351f9$1@news.home.net.pl...

    > To po te licencje?

    Licencje pewnie po to zebys mial do dyspozycji profesjonalnego przewoznika,
    ktory nie bedzie Cie obwozil po calym miescie zanim trafisz do punktu
    oddalonego o 500m od startu. Po to pewnie zeby cennik byl jednakowy
    niezaleznie do kogo siadziesz, po to pewnie, zeby liczniki byly homologowane
    i wskazywaly to co powinny, bo ja wiem po co jeszcze?

    > Firma powinna móc się NORMALNIE rozwijać, zdobywać zaufanie klienta,
    > reklamować itp.
    > Na wolnym rynku każdy bez jakiegoś kamuflowania, z cennikami nalepionymi
    > na szybę, mógłby świadczyć te usługi.
    > Konkurencja byłaby wtedy o wiele zdrowsza bo nikt nie musiałby kamuflować
    > swojej działalności.

    Jak kupujesz telewizor to porownujesz sobie ceny w sklepach czy gdzie tam
    jeszcze. Jak wsiadasz do taksowki w obcym miescie to oczekujesz
    profesjonalizmu podobnego w kazdym samochodzie. To o czym piszesz jest
    mozliwe na lokalnym rynku. Czy to dobrze pewnie kazdy sobie sam odpowie.

    > Nie pisałem, że nie da się ale, że nie powinno się ingerować.
    > Ciągle się wpływa i mamy stany sinusoidalne z pojawiającymi się pikami.

    To sa naturalne cykle koniunkturalne obserwowane od dawien dawna. Zeby bylo
    ciekawiej cykle te a raczej interwal ich wystepowania jest coraz dluzszy a
    dynamika mniejsza od czasu lepszego zrozumienia gospodarki. Oczywiscie
    miedzy kolejnymi kryzysami wpisujacymi sie niejako w naturalny cykl zycia.

    > Pieniądz powstaje dziś jako dług bankowy. Z każdym nowym podpisanym
    > kredytem banki generują go na potęgę, porzyczając coś czego nie posiadają.
    > To są czyste zapisy księgowe. Banki centralne to wszystko autoryzują.
    > Potem bańka pęka.

    Pieniadz to nie tylko gotowka. To o czym piszesz jest jak najbardziej
    pieniadzem policzalnym i ujmowanym w obiczeniach w odniesieniu do wskaznikow
    makroekonomicznych. To sa tak zwane agregaty pieniezne oznaczane jako M1, M2
    itp. System bankowy owszem kreuje pieniadz zwanym pieniadzem bankowym a caly
    proces nazywa sie kreacja pieniadza bankowego. Co z tego skoro traktuje sie
    go odpowiednio do jego ilosci? Innymi slowy ile go jest wie dokladnie bank
    centralny i na podstawie tej wiedzy naklada obowiazek utrzymywania
    obowiazkowych rezerw od udzielonych kredytow przez banki komercyjne
    ograniczajac ilosc kreowanego pieniadza, reguluje stopy procentowe wplywajac
    na popyt oraz inflacje i takie tam nudne rzeczy.
    Krazy gdzies w necie filmik na temat tajemnej mocy bankow, jak to produkuja
    pieniadze bez pokrycia o czym normalny czlowiek nie ma pojecia. O ile z
    tezami formalnymi nie sposob sie nie zgodzic o tyle film we wnioskach jest
    zwyczajnie zalosny. Ot taki straszak dla wyznawcow teorii spiskowych spoza
    branzy ekonomicznej.

    > Dolar dziś jest wart parę centów wartości sprzed 50lat :-(
    > Alan Greenspan jest tego głównym architektem.

    No dokladnie...

    > Nie chodzi o to, żebyś koniecznie osobiście musiał decydować czego
    > konkretnie ma się uczyć Twoje dziecko.
    > Chodzi o to, abyś mógł wybrać (sic!) jeśli tylko będziesz chciał mieć na
    > to wpływ.
    > Dziś NIE MA prywatnych szkół. Tzn niby są ale każda z nich MUSI uczyć wg
    > bazy programowej ustalanej przez ministra. :-(
    > 20 lat temu gdy kończyłem szkołę średnią, poziom był o wiele wyższy niż
    > dziś.

    Podobno tak...

    > Osobiście uważam, że nie ma sensu na siłę uczyć wszystkich czytać i pisać.
    > Ileż to bredni potem się wyczytuje w internecie.

    Hehe, dokladnie tak. :-)

    > A ja to niestety widzę na co dzień i to co piszę to w dużej mierze moje
    > obserwacje. Możliwe, że jestem jakoś przeczulony ale winą za ten stan
    > rzeczy obarczam komunę z całą jej spuścizną jaką ludzie noszą w swoich
    > głowach - to zupełnie nie do Ciebie oczywiście.

    Chyba masz racje. Tam gdzie mieszkalem widywalem rozne lumpy i to o czym
    piszesz jest niemal idealnym przeniesieniem rzeczywistosci. Szkoda podawac
    przyklady i uznajmy, ze tak wlasnie jest. Mam tylko obawy, o tych co nie
    prosza, ludzi na poziomie, wstydliwych i ktorym troche w zyciu nie wyszlo.
    Noszenie chocby wegla do lumpow nic nie daje, bo tego samego dnia wegiel
    znajduje nabywce dajac szanse na upojne alkoholowe chwile obdarowanego. Jest
    praktycznie tylko gorzej.

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2011-04-11 20:16:04
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza OT
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Ja też jestem za tym żeby nie było żadnych zakazów co do tego co robimy z
    > własnym ciałem.

    Wszystko prawda, tylko jak zadzga sasiada sasiad ktoremu na haju wydaje sie,
    ze napada go niedzwiedz to przestaje sie miescic w ramach jakie podajesz.

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2011-04-11 20:21:55
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > Wszystko prawda, tylko jak zadzga sasiada sasiad ktoremu na haju wydaje
    > sie, ze napada go niedzwiedz to przestaje sie miescic w ramach jakie
    > podajesz.

    Jakoś nie słychać żeby naćpani ludzie latali za sobą z siekierami, bo mają
    zwidy, że ich goni niedźwiedź. Natomiast w trakcie libacji alkoholowej
    często dochodzi do pchnięć nożem :-) Wystarczy wejść na dowolną stronę
    komendy powiatowej i poczytać :-)
    Dziwię się, że ZUS i NFZ płacą za pijaków po urazach, nawet na nartach.
    Powinno być tak, że masz alkohol we krwi to ubezpieczenie void. I już.
    Ale nie zabraniać.

  • 74. Data: 2011-04-11 20:56:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > zwidy, że ich goni niedźwiedź. Natomiast w trakcie libacji alkoholowej
    > często dochodzi do pchnięć nożem :-) Wystarczy wejść na dowolną stronę

    No nie ma z czym dyskutowac. W sumie pozostaje przy swoim zdaniu. :-)
    Niby wszystko jest dla ludzi, ale praktycznie po pierwszej probie z
    narkotykami jest sie ugotowanym. Dla tego jestem przeciw.

    > Dziwię się, że ZUS i NFZ płacą za pijaków po urazach, nawet na nartach.
    > Powinno być tak, że masz alkohol we krwi to ubezpieczenie void. I już.
    > Ale nie zabraniać.

    Jest to jakies wyjscie.

    Pozdro.. TK

  • 75. Data: 2011-04-11 21:24:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    >
    > Wszystko prawda, tylko jak zadzga sasiada sasiad ktoremu na haju
    > wydaje sie, ze napada go niedzwiedz to przestaje sie miescic w ramach

    ale jak to zrobisz pod wpływem wódy to OK tak?

  • 76. Data: 2011-04-11 21:25:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > Dziwię się, że ZUS i NFZ płacą za pijaków po urazach, nawet na
    > nartach. Powinno być tak, że masz alkohol we krwi to ubezpieczenie

    Dokładnie tak być powinno.

  • 77. Data: 2011-04-11 21:26:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > Niby wszystko jest dla ludzi, ale praktycznie po pierwszej probie z
    > narkotykami jest sie ugotowanym. Dla tego jestem przeciw.

    Bezedury, propagandówka. Równie prawdziwa ja te bzdety o tym ze od
    samogwałtu zostaje sie Mongołem i wyrastają włosy na dłoniach.

  • 78. Data: 2011-04-11 21:50:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Bezedury, propagandówka. Równie prawdziwa ja te bzdety o tym ze od
    > samogwałtu zostaje sie Mongołem i wyrastają włosy na dłoniach.

    Bzdura bo co? Bo ktos sie nie uzaleznil? Posluchaj moze terapeutow
    pracujacych z narkomanami to moze Ci sie rozjasni. Czesto gesto zaczyna sie
    od trawki a konczy na dnie. A ze jeden przypadek jest inny to nic nie
    zmienia. Jest bodaj w trojce PR program prowadzony przez terapeutow jakos po
    polnocy dla uzaleznionych po i w trakcie. Posluchaj z raz to zmienisz
    poglad.

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2011-04-11 21:54:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > ale jak to zrobisz pod wpływem wódy to OK tak?

    E tam, dzielenie wlosa na czworo. Jak walne zone bo mnie zdradzila to dla
    narkotykow lepiej?

    Pozdro.. TK

  • 80. Data: 2011-04-12 00:49:35
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > E tam, dzielenie wlosa na czworo. Jak walne zone bo mnie zdradzila to dla
    > narkotykow lepiej?

    W niektórych krajach by jej ścieli głowę :-) Z tym akurat delikatna sprawa
    :-)