  • 1. Data: 2010-06-25 10:37:25
    Temat: wentylacyjny kanał w kotłowni?
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    I kolejne pytanie :)

    Piec będzie na razie na miał.
    Otwór kominowy 25x25cm

    Lokalizacja kotłowni to piwnica.
    W kotłowni w ścianie jest zostawione miejsce na otwór nawiewowy świeżego
    powietrza przed tynkami muszę w
    zasadzie dziś muszę zadecydować czy będzie miał fi75 czy mniej czy moze
    więcej? jaki proponujecie?

    Według kominiarza odbierającego obiekt, po 0,5l czystej
    stwierdził, ze nie muszę robić wentylacji w kominie
    skoro będzie nawiew powietrza świeżego.

    Mam możliwość otwornicą zrobienia otworu w kominie
    bo kanał był przewidziany.

    i teraz pytanie czy będzie potrzebny ten kanał wentylacyjny
    skoro nawiew powietrza mam z zewnątrz, a piec ma ciągnąć przez komin, na
    chłopski rozum, faktycznie obeszłoby się bez, ale czy nie będzie za dużo
    syfu przez brak tego kanału?

    dziękuję z góry za opinie

  • 2. Data: 2010-06-25 10:44:17
    Temat: Re: wentylacyjny kanał w kotłowni?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message

> [...]
    > powietrza przed tynkami muszę w
    > zasadzie dziś muszę zadecydować czy będzie miał fi75 czy mniej czy moze

    Fi150 proponuję. Zawsze możesz go przymknąć anemostatem.

    > Według kominiarza odbierającego obiekt, po 0,5l czystej
    > stwierdził, ze nie muszę robić wentylacji w kominie
    > skoro będzie nawiew powietrza świeżego.

    Ale wentylację też musisz zrobić obok komina, bo będzie się robił sztuczny
    ciąg kominowy, który może zawracać. Bedą cofki.

  • 3. Data: 2010-06-25 11:27:07
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Proponuję dać jakiś kanał serwisowy poddasze - kotłownia. Jeśli kiedyś
    coś Ci przyjdzie do głowy - solary, pompa ciepła z odzyskiem ciepła
    spod dachu, wentylacja etc to będziesz miał jak znalazł. Mi czegoś
    takiego brakuje.

    pozdr

  • 4. Data: 2010-06-25 20:26:16
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > skoro nawiew powietrza mam z zewnątrz, a piec ma ciągnąć przez komin, na
    > chłopski rozum, faktycznie obeszłoby się bez, ale czy nie będzie za dużo

    wg przepisów w kotłowni musi być wentylacja nawiewno-wywiewna.
    --
    Jackare