  • 31. Data: 2009-10-17 09:48:08
    Temat: Re: wiatr z kontaktów
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M <M...@w...pl> napisał(a):

    > Pomieszanie z poplątaniem. Powietrze z mieszkania oziębione do
    > temperatury zewnętrznej jest wilgotniejsze (może być i 100%) niż
    > powietrze zewnętrzne w temperaturze zewnętrznej. Mówię oczywiście o
    > zimie i wilgotności względnej.
    >
    > M.
    niemyślenie z głupotą włącznie
    wilgoć w powietrzu bieże się z ilości kropelek wody znajdującej się w tym
    powietrzu a nie z jej temperatury
    poza tym dlaczego powietrze w oziębionym mieszkaniu ma być wilgotne przecież
    aby była wilgoć (czyli woda) to musi ona się dostać do tego mieszkania?
    skąd ona się do niego dostaje? obniżenie temperatury nie powoduje wzrostu
    wilgoci czyli pary do pomieszczenia jak powietrze w mieszkaniu jest suche i
    obniży się w nim temeratura to nadal będzie suche powietrze tylko
    temperatura się obniży i już
    myślący zrozumie głupi będze się upierał

  • 32. Data: 2009-10-17 09:55:53
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:hbab8f$n4e$1@inews.gazeta.pl...

    > Mi to sie jakos oczywiste wydaje odwrotnie jak Tobie. Nie bardzo chce mi
    sie
    > pisac o oczywistych zdawalo by sie rzeczach, ale chodzi mniej wiecej o to,
    > zeby ew. wilgoc z welny, tj. wnetrza domu mogla spokojnie wydostac sie na
    > zewnatrz a nie powodowac gnicie desek i ciaglal wilgotnosc samej welny.
    >
    > Pozdro.. TK

    oczywiste jest to że się umiera
    niektórzy mają problem z wyobraźnią no ale trudno i tak bywa
    po pierwsze wilgoć z domu ma wydostawać się przez wentylację a nie przez
    ściany i dach
    poza tym za płytami GK zawsze robi się paroizolację z folii tak więc twoja
    wilgoć już na niej się zatrzymuje inaczej izolacja jest z obu stron obłożona
    folią tak więc do izolacji nie ma prawa dostawać się wilgoć ani ze strony
    domu ani ze strony atmosfery a skoro tak to do deskowania pod dachówką która
    wilgoć ma się dostać? ta z budynku na pewno nie czyli która?
    myśl człowieku?

  • 33. Data: 2009-10-17 10:04:26
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "M" <M...@w...pl> wrote in message

    > kiki ma na myśli coś takiego:
    >
    > http://img442.imageshack.us/img442/7994/dsc7215mb5.j
    pg

    Bo tak to właśnie wygląda w mniejszym czy większym stopniu. Tynk po obu
    stronach i zakleić od szczytu. Na to szczelna izolacja termiczna.

  • 34. Data: 2009-10-17 13:48:18
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:hbc3rs$6un$1@inews.gazeta.pl...

    > myślący zrozumie głupi będze się upierał

    Ja akurat naleze do tych, ktorym za bardzo bezposredni ton w dyskusji nie do
    konca odpowiada. No ale to taki kraj widocznie.
    Skad wilgoc w pomieszczeniu... Moze z prasowania, gotowania, prania,
    oddychania, otwartego piwa...
    W rozwazaniach warto by sie zastanowic czemu w niektorych sytuacjach za
    sprezarka konieczne jest stosowanie odwadniaczy.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-10-17 14:06:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:hbc4b9$8l3$1@inews.gazeta.pl...

    > oczywiste jest to że się umiera
    > niektórzy mają problem z wyobraźnią no ale trudno i tak bywa

    Tez tak sadze.

    > po pierwsze wilgoć z domu ma wydostawać się przez wentylację a nie przez
    > ściany i dach

    Nie jestem pewien, czy ta wilgoc to czyta...

> [...]
    > obłożona
    > folią tak więc do izolacji nie ma prawa dostawać się wilgoć ani ze strony

    Rozumiem ze zakladasz, ze taka sciana np. z ktora sie styka welna jest
    calkowicie wodo i paroszczelna? Poza tym jestes zawsze na 100% pewny, ze
    kazde polaczenie foli jest idealnie szczelne?

    > domu ani ze strony atmosfery a skoro tak to do deskowania pod dachówką
    > która
    > wilgoć ma się dostać? ta z budynku na pewno nie czyli która?

    A jezeli na pewno nie, to mi argumentow faktycznie zabraklo... :-)

    > myśl człowieku?

    Moze napisz do jakiegos producenta pokryc dachowych i oswiec ich swoimi
    rewolucyjnymi teoriami, bo oni jak widac od wielu lat bladza. Ciekawe ze
    wszyscy bladza jednakowo.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2009-10-17 15:01:53
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    pg

    > A wiecie, ze kiedys chyba nawet w Muratorze i nie tylko pokazywano taki
    > sposob murowania jako cieplejszy? Przerwana spoina w srodku sciany
    > powodowala zmniejszenie mostka w samej zaprawie. W sumie sposob moze nie

    Hmmm. Taka zaprawa ciepłochronna dla ubogich.
    Ja widzę inne zagrożenie - to są ściany nośne, pustak ma swoją klasę
    wytrzymałości przy założeniu, że oparcie ma nie na dwóch krańcach tylko
    na całości. To samo zresztą z zaprawą.

    > jest zly, ale raczej nie w tej scianie. Zreszta ten przeciag i tak tylko do
    > stropu 2,5m, wiec o przeciagu calej sciany nie ma mowy.

    Ale tam jest wieniec, który dobrze przewodzi ciepło. I jest jeszcze
    połączony ze stropem całą masą stali, która odsysa ciepło ze stropu.

    M.

  • 37. Data: 2009-10-17 15:11:20
    Od: M <M...@w...pl>

    olob kowalski pisze:

> [...]
    > obniży się w nim temeratura to nadal będzie suche powietrze tylko
    > temperatura się obniży i już
    > myślący zrozumie głupi będze się upierał

    Właśnie ustawiłeś się po stronie głupców.
    Co zdanie w twojej wypowiedzi to większy bełkot.

    Wilgotność jest względna i bezwzględna. Względna mówi o tym, jak procent
    pary wodnej jest w powietrzu w stosunku do maksymalnej ilości (para
    nasycona) która może się zmieścić. Powyżej tego następuje skraplanie.
    Piszemy tutaj o parze wodnej, natomiast kropelki powietrza to nie jest
    para wodna.

    Dla komfortu w pomieszczeniach wilgotność względna powinna wynosić
    30%-60%. Ilość pary wodnej (a więc i wilgotność) zależy od temperatury i
    ciśnienia. Polecam kalkulator wilgotności - minimalna wilgotność w
    mieszkaniu daje 100% już w temperaturze ..... ale to sobie każdy sam
    sprawdzi :-)

    http://www.vaisala.com/humiditycalculator/vaisala_hu
    midity_calculator.html?lang=eng

    M.

  • 38. Data: 2009-10-17 16:07:43
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:hbc4b9$8l3$1@inews.gazeta.pl...

    > Tez tak sadze.

    > Nie jestem pewien, czy ta wilgoc to czyta...

    nie musi czytać to czy ma się wentylację i czy jest potrzebna zależy od tego
    kto budował lub mieszka i to niech będzie jego problem

    > Rozumiem ze zakladasz, ze taka sciana np. z ktora sie styka welna jest
    > calkowicie wodo i paroszczelna? Poza tym jestes zawsze na 100% pewny, ze
    > kazde polaczenie foli jest idealnie szczelne?

    nie baw się w aptekę ja nie mówię o idealności połączeń w budownictwie bo
    takich nie ma no może poza wodą i gazem ale ilość tych szpar w folii na
    połączeniach nie gwarantuje tego że wełna będzie zawilgocona
    nie przesadzaj

    > A jezeli na pewno nie, to mi argumentow faktycznie zabraklo... :-)

    o to mi chodziło pewnie już sam zrozumiałeś i to mi wystarczy

    > Moze napisz do jakiegos producenta pokryc dachowych i oswiec ich swoimi
    > rewolucyjnymi teoriami, bo oni jak widac od wielu lat bladza. Ciekawe ze
    > wszyscy bladza jednakowo.
    >
    > Pozdro.. TK

    ludzie tak mają owczy pęd jeden pierdnie reszta robi tak samo wystarczy mi
    że znajdą się jednostki myslące a reszta buractwa mnie nie interesuje

  • 39. Data: 2009-10-17 16:17:39
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > W rozwazaniach warto by sie zastanowic czemu w niektorych sytuacjach za
    > sprezarka konieczne jest stosowanie odwadniaczy.
    Tak sie zastanawiam czy to nie nowa paranoja powstaje u inwestorów z tą
    paroizolacją jej klejeniem na 4 zakłady dwoma taśmami itp;)).
    Nie chce mi sie sprawdzać jak jest teraz ale jeszccze rok temu producenci
    wełny zalecali folie paroszczelną pod GK tylko do pomieszczen
    mokrych(łazienka kuchnia).

    Kris

  • 40. Data: 2009-10-17 16:43:22
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > W rozwazaniach warto by sie zastanowic czemu w niektorych sytuacjach za
    > sprezarka konieczne jest stosowanie odwadniaczy.

    choćby po to aby powietrze które wychodzi ze sprężarki było suche i nie
    powodowało korozji elementów stalowych (butle nurkowe stalowe)
    tylko że większość sprężarek zasysa powietrze atmosferyczne
    co do wilgoci z oddychania, prasowania, otwartego piwa to nie widziałem
    przypadku aby powodowało to pleśń w mieszkaniach
    co do gotowania i prania to jak ktoś nie ma wentylacji w łazience lub kuchni
    to znaczy się że jest burakiem niemyslącym i to już jego problem