  • 1. Data: 2011-01-17 10:51:31
    Temat: wilgotna ściana w piwnicy - szukam przyczyny
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Cześć.. po sobotniej wizycie na budowie mam zmartwienie - poci mi się w
    piwnicy jedna ściana. Jedna jedyna.. wszystkie inne suche a ta cała
    pokryta rosą. Co dziwniejsze.. mokre jest wszystko co znajduje się przy
    tej ścianie. Jest sobie na niej dla przykładu skrzynka rozdzielcza
    pozawijana czarną folią stretch.. folia już podarta przez budowlańców i
    obejmuje skrzynkę bardzo luźno.. i ta folia też jest cała w kropelkach.
    Może mi to ktoś wytłumaczyć?

    Poniżej linki do fotek i rysunku poglądowego. Wszystkie ściany piwnic
    wokół domu są ocieplone (kolor zielony na rysunku). Poci się ściana
    oznaczona na różowo - po drugiej jej stronie jest zasypane wnętrze garażu.
    Boję się, że przyczyną może być brak ocieplenia ścian fundamentowych
    wewnątrz garażu - ściana się przez to oziębia i wytrąca się na niej wilgoć
    z powietrza. Jeśli tak jest to wdepnąłem w straszną qpę. Ale może ta
    ściana nie wychładza się od gleby (w zasadzie gleba powinna grzać od
    pewnej głębokości no nie?) tylko od posadzki garażu w którym sobie obecnia
    hula wicher. A może z jeszcze innego powodu zbiera się tam wilgoć.. co
    myślicie?

    mokra ściana:
    http://goo.gl/83tAl

    rysunek sytuacyjny (grunt zrobiłem lekko przezroczysty, żeby uwodocznić
    ławę schodkową - gdyby to miała ona mieć jakieś znaczenie):
    http://goo.gl/Wb8Cu

    domek dla lepszego wyobrażenia:
    http://goo.gl/XdcOb

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-01-17 11:28:35
    Temat: Re: wilgotna ściana w piwnicy - szukam przyczyny
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vpf8f5aw4limig@sioux...

> [...]
    > rosą. Co dziwniejsze.. mokre jest wszystko co znajduje się przy tej ścianie.

    Dla lepszej diagnozy spróbuj pomierzyć temperatury ściany mokrej i ściany
    suchej.

    Szkoda że nie oznaczyłeś na planie gdzie znajduje się właz/otwór.
    (tam, gdzie wstawiona jest drabina).

    Jeśli ten otwór jest bliko tej mokrej ściany (a dalej od przeciwnej),
    jest prawdopodobne, że ciepłe powietrze (obecnie na dworze np +7) wpada
    właśnie na tę mokrą ścianę (i jej okolice) i na tych elementach
    wykrapla się wigloć.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 3. Data: 2011-01-17 12:18:06
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 17-01-2011 o 12:28:35 Aleksander <f...@f...fake> napisał(a):

    > Dla lepszej diagnozy spróbuj pomierzyć temperatury ściany mokrej i
    > ściany suchej.
    >
    > Szkoda że nie oznaczyłeś na planie gdzie znajduje się właz/otwór.
    > (tam, gdzie wstawiona jest drabina).

    hmm.. otwór znajduje się jakieś 1,5m od ściany. Jeśli ktoś nie ma
    wyobraźni przestrzennej to tu może zobaczyć rysunek z drabiną i mniej
    więcej pozycją aparatu w chwili robienia zdjęcia :):
    http://goo.gl/UqCgl

> [...]
    > jest prawdopodobne, że ciepłe powietrze (obecnie na dworze np +7) wpada
    > właśnie na tę mokrą ścianę (i jej okolice) i na tych elementach

    no raczej.. przecież to właśnie napisałem - wykrapla się z powietrza.
    Pytanie brzmi - dlaczego właśnie ta ściana i ew. co można zrobić.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-01-17 12:22:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    >no raczej.. przecież to właśnie napisałem - wykrapla się z powietrza.
    >Pytanie brzmi - dlaczego właśnie ta ściana i ew. co można zrobić.

    Poczekać czy będzie taki efekt gdy juz bedziesz mieszkał. Odrobina
    ogrzewania i wentylacji moze znaczaco pomóc. No i zawsze pozostaje ocieplić
    ścianę - tylko szczelnie.

    b.

  • 5. Data: 2011-01-17 12:24:50
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Sprawa wydaje się dośc klarowna - garaż wychłodził się mocno podczas
    mrozów i teraz ''oddaje '' swoje zimno ścianie piwnicznej.
    Prawdopodobnie garaż jest dobrze ocieplony i obecnie jest chłodniejszy
    niż powietrze na zewnątrz, posadzka pod garażem kumuluje też to zimno.
    Pomiar temperatury ściany, który był sugerowany potwierdziłby to.
    Pozdr

  • 6. Data: 2011-01-17 12:28:41
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 17-01-2011 o 13:22:23 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > Poczekać czy będzie taki efekt gdy juz bedziesz mieszkał. Odrobina
    > ogrzewania i wentylacji moze znaczaco pomóc. No i zawsze pozostaje

    Ocieplenie tej ściany oznacza rozwalenie zbrojonej wylewki w garażu i
    wykop do poziomu ławy - tego się właśnie najbardziej obawiam.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2011-01-17 12:40:04
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 17-01-2011 o 13:24:50 robertr <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > niż powietrze na zewnątrz, posadzka pod garażem kumuluje też to zimno.
    > Pomiar temperatury ściany, który był sugerowany potwierdziłby to.

    Niech słońce świeci zawsze pionowo nad Twoim kapeluszem!! Na takie
    wyjaśnienie właśnie czekałem :) To mi daje nadzieję.
    To, że ściana jest chłodniejsza od pozostałych wydaje mi się oczywiste.
    Jeśli jest wychłodzona przez od posadzki garażu to nie było by OK. Ale czy
    w takim wypadku wykroplenie nie powinno być największe przy stropie
    piwnicy (bliżej zimnej posadzki)?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-01-17 17:27:09
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vpgcx3mf4limig@sioux...
    Dnia 17-01-2011 o 13:22:23 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    >Ocieplenie tej ściany oznacza rozwalenie zbrojonej wylewki w garażu i
    >wykop do poziomu ławy - tego się właśnie najbardziej obawiam.

    A ty jej nie ociepliłeś ????????????????????????
    Przed zasypaniem tam powinieneś dać choćby 5cm xps wodoodpornego, folie
    kuubełkową i zrobić jakoś delikatne drenowanie na dole na wszelki wypadek

  • 9. Data: 2011-01-17 18:06:04
    Od: "news.onet.pl" <z...@o...pl>

    Jestem przed wyborem projektu dla siebie. Działkę mam wąską a chciałbym
    domek z garażem na dwa samochody.

    Czy możesz mi podać jak twój projekt się nazywa lub link do projektu w
    internecie?

    robopiotr

  • 10. Data: 2011-01-17 18:37:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    No bo to jest tak - za boczną ścianą masz grunt rodzimy oddzielony
    izolacją. I to wystarcza.

    Za ściana pod garaż masz to, co wsypałeś pod podłogę garażu,
    oddzielone z boku też izolacją, ale nieizolowane od spodu no i
    wietrzone od góry przez zimny garaż. To jak widać nie wystarcza.

    Pytanie, czy wystarczy, jak zaczniesz normalnie użytkować garaż i
    przestanie w nim hulać wiatr? A czort wie, zapytaj fachowca, ale tylko
    jednego, bo jak zapytasz dwóch, to będą mieli 3 różne zdania.

    Na pewno nie zaszkodziłoby ocieplić tę ścianę, ale skoro podłoga w
    garażu wylana...

    MJ