  • 11. Data: 2011-01-17 19:09:03
    Temat: Re: wilgotna ściana w piwnicy - szukam przyczyny
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
    news:kjz62tnqsu9.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > Na pewno nie zaszkodziłoby ocieplić tę ścianę, ale skoro podłoga w
    > garażu wylana...

    To ją taniej wykuć i dobrać się solidnie do tamtej ściany i ocieplić.
    Później będziesz mieszkał w czymś co cię będzie przyprawiało o mdłości.
    Będziesz miał rosę na tej ścianie przez całe życie.
    Na tym etapie to wykonawca odpowiada za brak izolacji. Przy okazji zrobisz
    inspekcję izolacji tej ściany.

    Ta ściana nigdy nie będzie akumulatorem ciepła tylko zawsze będzie
    przewodnikiem. Ile nie wpomujesz w nią ciepła tyle połknie i będzie zimna i
    na niej będzie zawsze rosa.

  • 12. Data: 2011-01-17 19:18:00
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Wszystko tu zależy od tego czy zamierzasz trochę ogrzewać piwnicę i
    garaż. Ponieważ masz wylewkę zbrojoną to jest ona dobrym
    przewodnikiem i najlepiej by było gdyby garaż miał ciągłe ocieplenie -
    też sięgające trochę pod poziom ziemii. Jeżeli tak jest to chyba nie
    będzie problemu z normalnym użytkowaniem - sciana domu będzie lekko
    nagrzewała posadzkę garażu.

    Jeśli natomiast posadzka intensywnie będzie łapać chłód od
    nieocieplonych ścian zewn. garażu i piwnica nie będzie ogrzewana i
    posadzka ma kontakt ze ścianą domu to potencjalnie możesz mieć
    problem np z wilgocią (grzybem) w samym mieszkaniu na tej ścianie na
    dole.

  • 13. Data: 2011-01-18 07:34:59
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 17-01-2011 o 18:27:09 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > A ty jej nie ociepliłeś ????????????????????????
    > Przed zasypaniem tam powinieneś dać choćby 5cm xps wodoodpornego, folie
    > kuubełkową i zrobić jakoś delikatne drenowanie na dole na wszelki wypadek

    Uzasadnij.
    Jak widzisz na rysunku wszystkie ściany są ocieplone od zewnątrz (8cm
    XPS). Ławy są posadowione poniżej poziomu przemarzania gruntu. Dlaczego
    miałbym jeszcze ocieplać wnętrzne fundamentów garażu przed zasypaniem?
    Może się okazać, że jednak to konieczne, ale skoroś taki mądry to wyjaśnij
    mechanizm.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 14. Data: 2011-01-18 07:55:49
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 17-01-2011 o 19:06:04 news.onet.pl <z...@o...pl> napisał(a):

    > Jestem przed wyborem projektu dla siebie. Dzia?ke mam w?sk? a chcia?bym
    > domek z gara?em na dwa samochody.
    >
    > Czy mo?esz mi podaae jak twój projekt sie nazywa lub link do projektu w
    > internecie?

    Kilka rad na początek, bo widzę, żę dopiero zaczynasz na grupach:
    1. odpowiadaj pod cytowanym tekstem
    2. tnij niepotrzebne fragmenty
    3. fajnie że korzystasz z dedytkowanego czytnika a nie z bramki WWW, ale
    jeśli go
    odpowiednio nie skonfigurujesz to prędzej czy później ktoś Cię za to
    zbeszta.
    Jest wiele opisów, zobacz np. tutaj:
    http://krzaczory.pl/usenet/?id=12

    Jeśli zaś chodzi o projekt to jest on indywidualny. Ale pomysł na bryłę
    zaczerpnąłem
    z projektu Kryształ biura ING.
    http://www.projekty.ign.com.pl/?p=detail&id=136
    Jeśli znajdziesz jakiś projekt, ale będziesz chciał w nim zrobić sporo
    zmian to warto
    pomyśleć o projekcie indywidualnym, bo adaptacja projektu też kosztuje
    (szczególnie jeśli wymaga obliczeń konstrukcyjnych)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 15. Data: 2011-01-18 08:05:40
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 17-01-2011 o 19:37:50 Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    napisał(a):

    > No bo to jest tak - za boczną ścianą masz grunt rodzimy oddzielony
    > izolacją. I to wystarcza.
    >
    > Za ściana pod garaż masz to, co wsypałeś pod podłogę garażu,
    > oddzielone z boku też izolacją, ale nieizolowane od spodu no i
    > wietrzone od góry przez zimny garaż. To jak widać nie wystarcza.
    >
    > Pytanie, czy wystarczy, jak zaczniesz normalnie użytkować garaż i
    > przestanie w nim hulać wiatr? A czort wie, zapytaj fachowca, ale tylko
    > jednego, bo jak zapytasz dwóch, to będą mieli 3 różne zdania.
    >
    > Na pewno nie zaszkodziłoby ocieplić tę ścianę, ale skoro podłoga w
> [...]

    Na razie wylana jest wylewka pod podłogę. Teraz na nią przyjdzie dopiero
    ocieplenie i końcowa wylewka. Całość podniesie się jeszcze o około
    15-18cm. Więc jeśli przyczyną jest przemarzanie gruntu przez płyt wylewki
    to bym się nie martwił. Gorzej jeśli ściana marznie od gruntu po drugiej
    stronie. Wtedy tak jak mówi kiki nic jej nie pomoże :( Jest jakiś sposób
    żeby wykluczyć którąś z przyczyn i móc zdecydować co robić dalej?

    Ewentualny wykop mnie przeraża. Żeby nie narażać się na osunięcie gruntu w
    czasie kopania trzeba by rozwalić co najmniej 1,5m licząc od ściany.
    Ręczne wykopanie też przyjemne nie będzie, ręczna robota. Zasypałem to tym
    co akurat miałem - czyli kamienistą gliną. Pod samą wylewką jest wywrotka
    taniego kruszywa. Dla kopary to kilka godzin roboty - dla człowieka to
    pewnie cały tydzień mordęgi.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 16. Data: 2011-01-18 08:18:57
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 17-01-2011 o 20:09:03 kiki <k...@k...net> napisał(a):

> [...]
    > Będziesz miał rosę na tej ścianie przez całe życie.
    > Na tym etapie to wykonawca odpowiada za brak izolacji. Przy okazji

    Wykonawca za nic nie odpowie bo zrobił zgodnie z projektem.

    > Ta ściana nigdy nie będzie akumulatorem ciepła tylko zawsze będzie
    > przewodnikiem. Ile nie wpomujesz w nią ciepła tyle połknie i będzie
    > zimna i na niej będzie zawsze rosa.

    Pesymista we mnie mówi mi to samo :(. Optymista mówi, że po ociepleniu
    podłogi w garażu i zrobieniu wylewki będzie dobrze. Nie wiem którego
    słuchać :)
    --
    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2011-01-18 08:41:54
    Od: mk <d...@t...pl>

    W zasadzie jeśli jest to jedna ściana to nie będzie miała wpływu jak
    zasiedlisz dom, będziesz mógł zmierzyć (nie zaobserwować) większą
    wilgotność w jej bliskości.
    Teraz, jak napisali inni, wilgoć na ścianie bierze się z oddawania zimna
    z przemarzniętej gleby (budynek otwarty, więc rządził mróz)i napływu
    ciepłego powietrza. Później też tak będzie, jednak w mniejszej skali,
    ściana będzie chłodzona od gleby, a ciepłe powietrze wpadające do
    piwnicy będzie podnosiło wilgotność.
    Pdr. M

  • 18. Data: 2011-01-18 08:51:45
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 18-01-2011 o 09:41:54 mk <d...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > ciepłego powietrza. Później też tak będzie, jednak w mniejszej skali,
    > ściana będzie chłodzona od gleby, a ciepłe powietrze wpadające do

    Czyli mimo wszystko będzie zjeb :( Bo piwnica będzie chłodna i wilgotna.
    Niby wedlug niektórych taka powinna być, ale ja tam nie zamierzam zrobić
    przechowalni warzyw tylko jakiś kącik do majsterkowania, pralnio-suszarnię
    itp. W dodatku piwnica nie będzie zamykana, bo musiałbym jakoś inaczej
    rozwiązać klatkę schodową więc dostęp do ciepłego powietrza będzie miała
    stały i nieograniczony. A już całkiem na załamkę dochodzi fakt
    zwiększonych kosztów ogrzewania. Bardzo niedobrze :`( Chyba pozostaje mi
    się zorientować w kosztach rozwalenia wylewki w garażu i odkopania tej
    ściany.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 19. Data: 2011-01-18 09:58:55
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

[...]

    Koszt zalezy od projektanta, za moje zmiany chciał 13k, zaproponował nowy za
    15k.

    Znalazłem innego, zrobił mi zmiany z dorpojektowaniem piwnicy i załatwienie
    formalności
    za 2k.

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2011-01-18 10:11:04
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 18-01-2011 o 10:58:55 Amir <S...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zaczerpn??em
    > z projektu Kryszta? biura ING.
    > http://www.projekty.ign.com.pl/?p=detail&id=136
    > Je?li znajdziesz jaki? projekt, ale bedziesz chcia? w nim zrobiae sporo
    > zmian to warto
    > pomy?leae o projekcie indywidualnym, bo adaptacja projektu te? kosztuje
    > (szczególnie je?li wymaga obliczen konstrukcyjnych)
    >

    > Koszt zalezy od projektanta, za moje zmiany chcia? 13k, zaproponowa?
    > nowy za
    > 15k.
    >
    > Znalaz?em innego, zrobi? mi zmiany z dorpojektowaniem piwnicy i

    To niczego nie zmienia. Droższy bierze więcej a tańszy bierze mniej -
    niczego odkrywczego w tym nie ma. Chodzi mi o to, że przy większych
    zmianach koszt projektu z adaptacją jest mniej więcej taki sam jak
    projektu indywidualnego.

    U tego tańszego projekt pewnie kosztowałby Cię około 5k. Ja mniej więcej
    tyle płaciłem. Zapłaciłeś więc 2k za adaptację, i drugie tyle za projekt.
    Dokładając tysiaka miałbyś projekt indywidualny. Przy wąskiej działce to
    ważne bo masz dużo większe pole manewru. A i projekt jest najczęściej
    lepszej jakości - choć to już zależy od projektanta.

    --
    PZDR
    Shaman