  • 11. Data: 2012-08-09 23:07:18
    Temat: Re: włączniki schodowe podwójne - warto?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-09 16:39, brunet.wp wrote:
> [...]
    > (do światła), ale nie wiem czy to się w ogóle uda... W niektórych
    > miejscach wycofuję się z włączników podwójnych i obok robię kolejną
    > puszkę na wyłącznik schodowy pojedynczy. Jeśli do jednej puszki wchodzi
    > mi 6 przewodów (wejście i wyjście zasilania, lampa 1 i lampa 2 i jeszcze
    > 2 przewody do kolejnego wyłącznika schodowego), to może być problem z
    > upchnięciem tylu przewodów w jednej puszce (i na to jeszcze wyłącznik).
    > Puszki mam 6cm głębokości.
    >
    > Jest sens stosować te podwójne schodowe czy od razu przejść na

    A nie prościej robić takie rzeczy w oparciu o przełączniki monostabilne
    w rozdzielnicy?
    Ciągniesz wtedy tylko jeden przewód 3 żyłowy po kolei od przycisku do do
    kolejnego przycisku a na końcu od ostatniego przycisku do lampy
    W puszkach masz maks. 2 przewody 3 żylowe 3x1,5.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2012-08-09 23:11:42
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-09 17:16, kiki wrote:
    > To będzie najtańsze rozwiązanie i chyba najrozsądniejsze. Pamiętaj, żeby
    > kupić prawdziwy przekaźnik bistabilny taki bez zasilania. Wszelkie inne
    > są udawanymi bistabilnymi, ten jest mechaniczny bistabilny i nie pobiera
    > prądu.

    Mechaniczne mają tę wadę, że w rozdzielicy słychać wyraźny odgłos
    przełączania co może wkurzać jeśli rozdzielica jest blisko ktregoś z
    pokoi w których się śpi.

    Ja miałem kiedyś mechaniczne i z tego powodu z nich zrezygnowałem.
    Teraz mam elektroniczne i są cichutkie i załączają na najmniejszy pstryk
    z przycisku.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2012-08-10 00:14:24
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "nur" <n...@b...eu> wrote in message

    > A nie lepszy byłby taki krajowy?
    > http://www.fif.com.pl/38

    Ten nie, to oszukany bistabilny. Powinni go nazywać monostabilny z
    podtrzymaniem. jak masz takich kilkanaście to szafa ciepła.

    > A jak ma być beznapięciowy to ZAMEL PBM-05
    > http://goo.gl/ype5A

    jasne. każdy byle by nie brał prądu w spoczynku.

  • 14. Data: 2012-08-10 07:37:25
    Od: ZS <a...@w...pl>

    > Jest sens stosować te podwójne schodowe czy od razu przejść na
    > pojedyncze? Ktoś to w ogóle stosuje?

    Ja mam w wiatrołapie, toalecie, spiżarni, schodach, klatce czujniki
    ruchu. To jest dopiero wygoda. Tylko trzeba np na schodach zaplanować
    tak aby nie włączał się be potrzeby gdy obok się przechodzi.
    W spiżarni i wiatrołapie niedawno wymieniłem na takie czujniki w
    gniazdach bo wcześniej nie pomyślałem że tez może tam być czujnik ruchu.

  • 15. Data: 2012-08-10 07:38:47
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 sierpnia 2012 16:39:27 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    >
    > wycofuj� si� z w��cznik�w podw�jnych i obok robi� kolejn� puszk�
    na

    > wy��cznik schodowy pojedynczy. Je�li do jednej puszki wchodzi mi 6
    przewod�w

    > (wej�cie i wyj�cie zasilania, lampa 1 i lampa 2 i jeszcze 2 przewody do
    >
    > kolejnego wy��cznika schodowego), to mo�e by� problem z upchni�ciem tylu
    >
    > przewod�w w jednej puszce (i na to jeszcze wy��cznik). Puszki mam 6cm
    >
    > g��boko�ci.
    >

    > Jest sens stosowa� te podw�jne schodowe czy od razu przej�� na pojedyncze?

    Nie warto, kup czujki ruchu i zamontuj w odpowienich miejscach. A zona niech dobierze
    odpowiednie kinkiety...

  • 16. Data: 2012-08-10 07:43:57
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl>

    quent <x...@x...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ja miałem kiedyś mechaniczne i z tego powodu z nich zrezygnowałem.
    > Teraz mam elektroniczne i są cichutkie i załączają na najmniejszy pstryk

    Następna minus Hagera to awaria(topią się) przy podłączeniu szeregu
    świetlówek. Grzeją się faktycznie niemiłosiernie i styki im się kleją. A z
    rozdzielni hałas idzie spory.

  • 17. Data: 2012-08-10 10:00:28
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W spiżarni i wiatrołapie niedawno wymieniłem na takie czujniki w gniazdach
    > bo wcześniej nie pomyślałem że tez może tam być czujnik ruchu.

    Nie ma mowy o takim rozwiązaniu. To ja jestem Panem sytuacji i ja decyduję,
    gdzie, kiedy i na ile włączę/wyłączę światło. Wiem, że dużo ludzi stosuje
    takie rozwiązania i sobie bardzo chwali, ale w moim przypadku to
    zdecydowanie odpada. Włączniki zaplanowałem w ten sposób, że z łatwością
    samemu da się sterować światłem według własnych potrzeb.

    W salonie na przykład mam włączniki w 3 różnych miejscach (wyjście na taras,
    wyjście do kuchni i wyjście do holu). Sterować tym za pomocą czujek ruchu?
    Bez przesady...

  • 18. Data: 2012-08-10 10:01:58
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    ps.com...
    > Nie warto, kup czujki ruchu i zamontuj w odpowienich miejscach. A zona
    > niech dobierze odpowiednie kinkiety...

    Światło w salonie włączane za pomocą czujek ruchu :) Już widzę, jak się
    wszyscy łącznie ze mną wkurzają :)

  • 19. Data: 2012-08-10 10:04:40
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > kolejnego przycisku a na końcu od ostatniego przycisku do lampy
    > W puszkach masz maks. 2 przewody 3 żylowe 3x1,5.

    Zaplanowałem sobie, że zrobię instalację oświetlenia "standardową" czyli bez
    użycia przełączników bistabilnych. Aczkolwiek jest to bardzo ciekawy pomysł
    i może w przyszłości zastosuję.

  • 20. Data: 2012-08-10 10:18:19
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma...
    > ja mam w dwóch chyba miejscach i nie jestem zadowolony.
    > Problem przede wszystkim z upchaniem kabli do tej dziury w ścianie... Daj
    > dwa pojedyncze i też będzie git, w końcu miejsca nie musisz na ścianie
    > oszczędzać.

    Miejsca na ścianie jest dość (nie to co w mieszkaniu), ale tu nie o miejsce
    chodzi ale raczej o zminimalizowanie ilości włączników (ze względu na
    estetykę i koszty). W niektórych miejscach będą obok siebie 3 a może i nawet
    4 włączniki...

    Zastanawiam się nad salonem. Do żyrandola pociągnąłem kabel 4 żyłowy aby móc
    podzielić żarówki na dwie sekcje i włączać część lub całość. Włączniki dałem
    w 3 różnych miejscach i będą to włączniki schodowe. Zakładając nawet, że
    będą podwójne schodowe, to wydaje mi się, że będzie to dość niewygodne
    rozwiązanie...

    Chyba lepiej w tym przypadku zastosować przełącznik bistabilny i włączniki
    dzwonkowe. Jedno naciśnięcie (w dowolnym włączniku) zapalałoby pierwszą
    sekcję żarówek, kolejne naciśnięcie zapalałoby drugą sekcję a gasiłoby
    pierwszą, kolejne zapalałoby obydwie sekcje, a kolejne gasiłoby wszystko.
    Chyba przyjemniejsze w użytkowaniu...