  • 1. Data: 2011-08-29 15:59:32
    Temat: wodomierz
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Mam takie pytanie:
    jeżeli mam wodomierz półcalowy o przepływie 2,5 cbm/h to czy mimo
    mniejszej średnicy przyłącza będzie miał taki sam przepływ jak wodomierz
    3/4 cala o tym samym przepływie?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2011-08-29 16:58:43
    Temat: Re: wodomierz
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik cyklista napisał:

    > jeżeli mam wodomierz półcalowy o przepływie 2,5 cbm/h to czy mimo
    > mniejszej średnicy przyłącza będzie miał taki sam przepływ jak wodomierz
    > 3/4 cala o tym samym przepływie?

    Z tymi calami to tylko o gwint chodzi, a skoro przepływ ma być taki sam,
    to znaczy, że gwint nie ma tu nic do rzeczy ;-)

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-08-30 05:14:33
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeżeli mam wodomierz półcalowy o przepływie 2,5 cbm/h to czy mimo
    > mniejszej średnicy przyłącza będzie miał taki sam przepływ jak wodomierz
    Jak przez wodomierz puścisz za szybki strumień wody to przepływomierz
    ogłupieje.
    Sprawdzone na 3/4 cala. Mam taki podlaczony do mojej instalacji poboru wody
    ze studni. Jak pompa startuje i nie ma za dużego oporu to idzie taki
    strumień że licznik stoi w miejscu, bo zrywa sie to magnetyczne polaczenie
    miedzy wirnikiem a liczydłem. Jak wystartuje powoli i chwyci obroty to nie
    straszny mu nawet przepływ około 100l/min. Ja przynajmniej zauważyłem takie
    niedogodności.

    Pozdr. Gejzero

  • 4. Data: 2011-08-30 09:18:07
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 30.08.2011 07:14, Gejzero SQ3OGX pisze:

> [...]
    > polaczenie miedzy wirnikiem a liczydłem. Jak wystartuje powoli i chwyci
    > obroty to nie straszny mu nawet przepływ około 100l/min. Ja przynajmniej

    Mnie zależy na tym, żeby był zarówno duży przepływ jak i jak najwyższe
    wskazania licznika, gdyż jego wskazania są odejmowane od licznika
    głównego. Mówiono mi, że liczniki o mniejszej średnicy gwintu mają
    mniejszą bezwładność, tzn. po otwarciu zaworu szybciej się uruchamiają.

  • 5. Data: 2011-08-30 15:24:14
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 29.08.2011 18:58, robercik-us pisze:

    > Z tymi calami to tylko o gwint chodzi,
    No nie wiem... większa średnica sitka, szersza gardziel. To naprawdę nie
    ma znaczenia?

  • 6. Data: 2011-08-31 05:56:27
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > głównego. Mówiono mi, że liczniki o mniejszej średnicy gwintu mają
    > mniejszą bezwładność, tzn. po otwarciu zaworu szybciej się uruchamiają.

    Jeżeli nie będzie szybkich zmian strumienia wody to chyba 1/2" tez powinien
    dac rade.
    Zapewne za licznikiem będzie jakiś wąż do podlewania a on skutecznie stłumi
    przepływ.
    U mnie są dobre warunki do uzyskania dużego przepływu: pompa - rura fi 32
    około 1 m - licznik 3/4cala - kilkanascie metrów rury fi 32 mm a dalej
    zbiornik ciśnieniowy. Przy pustym zbiorniku jak pompa ruszy to licznik stoi
    i nie potrafi zalapac, ot taka przypadłość.

    Pozdr,

    Gejzero