  • 1. Data: 2010-03-07 20:35:58
    Temat: wonderberry/suberry - tlumaczenie?
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    co za roślina po angielsku zwana jest zamiennie:
    wonderberry lub sunberry?

  • 2. Data: 2010-03-08 00:11:13
    Temat: Re: wonderberry/suberry - tlumaczenie?
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    On 3/7/2010 3:35 PM, rv wrote:
    > co za roślina po angielsku zwana jest zamiennie:
    > wonderberry lub sunberry?

    Wydaje się, że polskiej nazwy nie ma. Po łacinie Solanum burbankii
    lub Solanum retroflexum. Nadaje się do przetworów. Niedojrzałe
    może być trujące.

    Może Mirzan wie więcej; pytał o to 6 lat temu.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 3. Data: 2010-03-08 00:15:14
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 7 Mar 2010 21:35:58 +0100, rv napisał(a):

    > co za roślina po angielsku zwana jest zamiennie:
    > wonderberry lub sunberry?

    http://www.underwoodgardens.com/Wonderberry_Sunberry
    -Solanum-burbankii/productinfo/V1194/
    http://www.qoop.waw.pl/podglad/SOBU3/

    --

    Ikselka.

  • 4. Data: 2010-03-08 08:33:37
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > http://www.underwoodgardens.com/Wonderberry_Sunberry
    -Solanum-
    burbankii/productinfo/V1194/
    > http://www.qoop.waw.pl/podglad/SOBU3/

    Smak byle jaki,właściwie trudno nazwać to smakiem.Tylko niewielkie
    obrzydzenie wywołuje,na surowo.Podobno można z tego robić soki,bo ma bardzo
    mocny barwnik.Czy to przypadkiem nie jest ta psianka,która u nas rośnie dziko
    i jest uznawana za trującą?
    Pytałem kiedyś jedną panią z Ak.Rol.w Lublinie,fachurę od pomidorów,dlaczego
    to zielsko taj się nazywa,dowiedziałem sie że nie słyszała o takiej roślinie.
    Nasiona dostałem z Australii.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 5. Data: 2010-03-08 08:49:37
    Od: d...@a...abc.com.pl

    On Mon, 8 Mar 2010, mirzan wrote:

> [...]
    > mocny barwnik.Czy to przypadkiem nie jest ta psianka,która u nas rośnie dziko

    Na pierwszy rzut oka podobna. Rośnie u mnie na działce i nigdzie więcej w
    okolicy. Pewnie przyszła z jakiejś szkółki wysyłkowej.

    D.P.

  • 6. Data: 2010-03-08 10:54:54
    Od: medea <X...@p...fm>

    d...@a...abc.com.pl pisze:

    > Na pierwszy rzut oka podobna. Rośnie u mnie na działce i nigdzie więcej
    > w okolicy. Pewnie przyszła z jakiejś szkółki wysyłkowej.

    Myśmy w dzieciństwie mówili na to wilcza jagoda. Też uznawane było
    powszechnie za trujące. Rosło na dziko tego pełno.

    Ewa

  • 7. Data: 2010-03-08 13:20:39
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    On 3/8/2010 3:33 AM, mirzan wrote:

    > Czy to przypadkiem nie jest ta psianka,która u nas rośnie dziko
    > i jest uznawana za trującą?

    Nie, to nie ta, ale podobno łatwo pomylić.

    Nazwa łacińska pochodzi od pana Burbanka, który po 25 latach
    pracy stworzył tę roślinę w 1905 roku jako krzyżówkę między
    Solanum nigrum guineense oraz Solanum villosum.

    Pozdrowienia,
    Michał