  • 1. Data: 2011-05-27 17:00:45
    Temat: wrzosy wymarzły
    Od: "Adam U." <W...@i...pl>

    Witam,

    tej zimy wymarzły mi wszystkie wrzosy i wrzośćce.
    Przez 5 lat nic im nie było i tej zimy padły pomimo iż, jak co roku były
    przykryte słomą i choinką.

    Poradzcie co posadzić na ich miejsce.
    Wazne by było bardziej mrozoodporne...
    Teren narazony na silne wiatry na skraju lasu /swietokrzyskie/

    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/bu
    dowa/174+wrzesien+2010.jpg
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/bu
    dowa/173+wrzesien+2010.jpg
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/bu
    dowa/152+sierpien+2009.jpg
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/bu
    dowa/118+sierpien+2008.jpg

    --
    ---
    adam u

  • 2. Data: 2011-05-29 18:10:09
    Temat: Re: wrzosy wymarzły
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Adam U." <W...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Poradzcie co posadzić na ich miejsce.
    > Wazne by było bardziej mrozoodporne...
    > Teren narazony na silne wiatry na skraju lasu /swietokrzyskie/

    Być może Twoje siedlisko znajduje się w strefie tzw. zastoiska
    mrozowego. Na fotce majaczy linia lasu. Problem może
    wystepować w latach, w których zima jest mroźna,
    długa z niewielką ilością okrywą śniegu.

    Pozdrawiam domyślnie
    skryba

  • 3. Data: 2011-05-29 19:29:16
    Od: "Adam U." <W...@i...pl>

    > Być może Twoje siedlisko znajduje się w strefie tzw. zastoiska
    > mrozowego. Na fotce majaczy linia lasu. Problem może
    > wystepować w latach, w których zima jest mroźna,
    > długa z niewielką ilością okrywą śniegu.

    Dokładnie, skraj lasu, i wokół pola i stawy hodowlane troszke dalej.
    Ale przyznać trzeba, że jest tam zimą zimniej niż bliżej "centrum" :-)

    Winogrona w 80% też startują, praktycznie od korzenia bo pędy wymarzły...
    ech szkoda tego:-/
    --
    -----
    Adam U.

  • 4. Data: 2011-05-29 21:11:05
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Dokładnie, skraj lasu, i wokół pola i stawy hodowlane troszke dalej.
    > Ale przyznać trzeba, że jest tam zimą zimniej niż bliżej "centrum" :-)

    To właśnie jest charakterystyczne dla zastoisk mrozowych.

    > Winogrona

    Winorośle, winorośle, winorośle. Winogrona to winne grona winorośli.

    > w 80% też startują, praktycznie od korzenia bo pędy wymarzły... ech szkoda
    > tego:-/

    Ba, ale jakie ciekawe wyzwania przed Tobą.
    Co pięć lat nowe nasadzenia coraz bardziej
    mrozoodpornych sadzonek.

    skryba
    Ps. Nie zapomnij do 05.06. w wątku "Patron grupy na 2011" oddać głos na
    Patrona (maskotkę) grupy na rok 2011