  • 41. Data: 2011-08-16 14:24:59
    Temat: Re: wyb?r rekuperatora
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-16 13:53, Marcin Wajnert wrote:

    > 50 mb rury fi 200mm i kilka kształtek 30 stopniowych zeby załamania nie
    > były duże -koszt nie był duzy - dobry tysiak - z koparką pewnie w okolicach
    > 2 sie zamknęło.

    A jakie rury? Kanalizacyjne?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 42. Data: 2011-08-16 15:57:55
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Można też założyć reku dla skutecznej wentylacji.
    > Ja właśnie z tego powodu.

    to taniej ci wyjdzie zamontowanie wentylatorów z filtrami :)

  • 43. Data: 2011-08-16 16:47:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-16 17:57, Marek Dyjor wrote:
    > to taniej ci wyjdzie zamontowanie wentylatorów z filtrami :)

    Taniej niż co?
    Jakieś konkretne centrale masz na myśli?

  • 44. Data: 2011-08-16 17:13:37
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > A jakie rury? Kanalizacyjne?

    Tak... normalne - zadne straszenie bakteriami itp mnie nie wystraszyło ;)

    planuje ew. coroczne czyszczenie środkami grzybobójczymi do klimatyzacji

    Pzdr,
    Marcin W,

  • 45. Data: 2011-08-16 17:54:21
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-16 19:13, Marcin Wajnert wrote:
    > Tak... normalne - zadne straszenie bakteriami itp mnie nie wystraszyło ;)
    >
    > planuje ew. coroczne czyszczenie środkami grzybobójczymi do klimatyzacji

    Ale te szare chyba bo te pomarańczowe dawałem do kanalizy pod chudziak i
    drogie toto jak cholera.

    Odnośnie do rur. Poza kwestiami bakterii zastanawia mnie ih
    przenikalność cieplna - obawiam się, że jest zbyt mała. Gdzieś na forum
    muratora czytałem relację z takiej inwestycji z ryuami szarymi
    kanalizacyjnymi i efekt np. wychładzania powietrza latem był bardzo
    mizerny. Dlatego też dałem sobie z tym spokój.

  • 46. Data: 2011-08-16 18:05:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > czytałem relację z takiej inwestycji z ryuami szarymi kanalizacyjnymi i
    > efekt np. wychładzania powietrza latem był bardzo mizerny. Dlatego też

    Ja sie zastanawiam jak jest z ich "zdrowotnoscia". Do kanalizy rozumiem, bo
    nikt przez to oddychac nie bedzie, ale do wentylacji to osobiscie obawial
    bym sie o jakies lotne zwiazki PCV. Wiadomo, ze to nie spozywcze PCV.
    Czyszczenie srodkami do klimatyzacji takiej dlugiej rury raczej tanie nie
    bedzie. Juz lepiej chyba dolozyc pare zyli i zrobic jak ksiazka pisze.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2011-08-16 18:42:54
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 16.08.2011 20:05, Maniek4 pisze:

> [...]
    > Czyszczenie srodkami do klimatyzacji takiej dlugiej rury raczej tanie nie
    > bedzie. Juz lepiej chyba dolozyc pare zyli i zrobic jak ksiazka pisze.

    I wlasnie dla tego ja postawilem na wodne gwc ze zwyklego pexa. Troche
    mnie przeraza mozliwa wilgoc, plesn, grzyby i inne syfy w takim gwc
    powietrznym.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 48. Data: 2011-08-16 19:07:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sie, 20:42, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > I wlasnie dla tego ja postawilem na wodne gwc ze zwyklego pexa. Troche
    > mnie przeraza mozliwa wilgoc, plesn, grzyby i inne syfy w takim gwc
    > powietrznym.

    I bardzo dobrze ale zamiast pexa polecam jednak grubsze rury PE wodne
    - znacznie mniejsze opory i wieksza wydajnosc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 49. Data: 2011-08-16 20:21:59
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > czytałem relację z takiej inwestycji z ryuami szarymi kanalizacyjnymi i
    > efekt np. wychładzania powietrza latem był bardzo mizerny. Dlatego też

    Sprawdze osobiście - bo tutaj same "wydaje mi sie" itp ;)

    co do ceny to były na allero bez FV rachunku itp nowki sztuki - niedaleko
    mnie - wiec podjechalem osobiscie i za "psie" pieniadze to zrobilem :)

    co do sprawności to tak jak wspominalem - czas testow się zbliza- zimą chce
    się wprowadzić i bede monitorował wszelkie wartości związane z
    oszczędnościami/wydatkami eksploatacyjnymi

    Pzdr.
    MW

  • 50. Data: 2011-08-16 20:42:22
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 16.08.2011 21:07, Adam pisze:

    > I bardzo dobrze ale zamiast pexa polecam jednak grubsze rury PE wodne
    > - znacznie mniejsze opory i wieksza wydajnosc :)

    Na razie mam dwie krotkie nitki... jak bede ciagnal ta dluga to chyba
    skorzystam z rady.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk