  • 51. Data: 2011-08-16 22:30:21
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    urządzenie:http://www.e-rekuperatory.pl/rekuperatory
    _renovent.htm

> [...]

    > ktorym mozesz na biezaco zmieniac biegi plus ustawiac obnizenie /

    > zwiekszenie wentylacji w okreslonych porach (plus funkcja wlaczenia

    > najwyzszego biegu na pare minut po wcisnieciu dodatkowego klawisza).

    > Coz moge napisac - dziala, jest cichy. Uzytkuje poltorej roku, poki co

    > bez GWC. W zimie nie zamarzl ani razu (a byla sroga).

    > PS. Jak zwykle w temacie "rekuperacja" oddzywaja sie najwiecej ci co

    > rekuperatora w zyciu na oczy nie widzieli, a tym bardziej kogutek

    > ktory technicznie jest kompletnym laikiem, co juz nie raz udowodnil na

    hahahaha. Rozśmieszyłeś mnie. Jeśli polecasz to napisz dlaczego. Jakie są efekty
    ekonomiczne na przykład. Będzie śmiesznie jak zaczniesz o oszczędnościach. Na
    komfort też bym się nie powoływał bo zawsze można dać linka do innego tematu.
    Dawaj techniczny gieniusiu.

  • 52. Data: 2011-08-17 05:57:45
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-17 00:30, kogutek pisze:
    >Na
    > komfort też bym się nie powoływał bo zawsze można dać linka do innego tematu.

    Dawaj

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 53. Data: 2011-08-17 09:55:28
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2011 22:53:54 +0200, kogutek napisał(a):

    > Jeśli budujesz dom super energooszczędny graniczący z pasywnym to
    > założenie rekuperatora ma sens. Przy tradycyjnym, takim jakie się teraz
    > buduje nie ma żadnych powodów z wyjątkiem szpanowania żeby rekuperator
    > zakładać. Średni odzysk jest na poziomie porównywalnym z ciepłem jakie
    > da zwykła żarówka setka.
    Jak się nie wierzy w odzysk ciepła>50% to może i tak :P

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 54. Data: 2011-08-17 09:59:29
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dawaj

    > --

    > Pozdr.

    > www.elipsa.info

    > Sprzedam poddasze w Szczecinie http://tinyurl.com/3kjff77

    Poczekam aż super specjalista napisze dlaczego poleca. Na razie nic z wyjątkiem
    że jest świetnie nie ma do przekazania. Jak komuś to wystarcza żeby wydać sporo
    pieniędzy to nic go nie przekona.

  • 55. Data: 2011-08-17 10:09:41
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-17 11:59, kogutek pisze:
    > Poczekam aż super specjalista napisze dlaczego poleca. Na razie nic z wyjątkiem
    > że jest świetnie nie ma do przekazania. Jak komuś to wystarcza żeby wydać sporo
    > pieniędzy to nic go nie przekona.

    No ale na jakiej podstawie zakwestionowałeś komfort?

  • 56. Data: 2011-08-17 10:15:20
    Temat: Re: wyb?r rekuperatora
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sie, 22:42, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > Na razie mam dwie krotkie nitki... jak bede ciagnal ta dluga to chyba
    > skorzystam z rady.

    No i kurde cena! W tej samej cenie kupisz PE 32 co PEXa 16tke
    chinczyka :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 57. Data: 2011-08-17 10:17:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sie, 00:30, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

> [...]
    > komfort też bym się nie powoływał bo zawsze można dać linka do innego tematu.

    Nie ma zadnego sensu zaczynac dyskusji z Toba jezeli dla Ciebie
    niemozliwym jest zrozumiec ze wymiennik moze osiagnac wiecej niz 50%
    sprawnosci :) A silnik diesla nie potrzebuje swiec zarowych zeby
    dzialac ;D

    --
    Adam

  • 58. Data: 2011-08-17 10:27:39
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > niemozliwym jest zrozumiec ze wymiennik moze osiagnac wiecej niz 50%

    > sprawnosci :) A silnik diesla nie potrzebuje swiec zarowych zeby

    Prawidłowo działać geniuszu. Do PISu się zapisz, tam lubią manipulatorów.

  • 59. Data: 2011-08-17 10:32:02
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > No ale na jakiej podstawie zakwestionowałeś komfort?

> [...]

    Na podstawie danych jakie podawali zwolennicy rekuperatorów. Próbowali wykazać
    opłacalność na granicy najniższej dopuszczalnej przez przepisy wymianie
    powietrza. Nie udało im się.

  • 60. Data: 2011-08-17 10:45:19
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Jak się nie wierzy w odzysk ciepła>50% to może i tak :P

    > --

    > Jaroslaw "jaros" Berezowski

    Można wierzyć i w większy odzysk ciepła. Czy ja komuś tego zabraniam. I co z
    tego jak średnia całoroczna temperatura dla Polski to prawie +10 stopni Celsjusza.