  • 31. Data: 2011-08-15 22:37:12
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Hyy?? Tyle, że to Ty_zadajesz_mi pytania.

    > Ale OK spoko... tylko się nie unoś - jakby co to wymyślę sobie problem i

    > uderzam z nim prosto do Ciebie.

    > PEACE

    > --

    > Pozdr.

    > www.elipsa.info

    > Sprzedam poddasze w Szczecinie http://tinyurl.com/3kjff77

    Polecam się na przyszłość.

  • 32. Data: 2011-08-16 08:16:09
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Ano znam ból.
    > Właśnie zdecydowałem się na wod-kan-co w prandelli i tu też kasa niemała.
    > Już wiem, że po wylewkach skończy mi się kasa :-/
    > Na szczęcie na elewację mam.

    na ja juz po wylewkach- podłogowka w tece juz położona...
    elewacja 20 styro
    dach 40 wełny
    okna 6 komorowe 0,6 pakiety szybowe
    podłoga 20 styro

    no i podstawa w zastosowaniu reku to jest świeze powietrze - a jeśli za
    dopłata z 4 tyś jest jakaś nadzieja na oszczednasci - to w całym rozrachunku
    budowy to nie jest duzy koszt.

    na pewno zimą dam znac i podam pomiary bo niedowiarkow jest tutaj duzo ;)

    pzdr.
    MarcinW.

    P.S. może jak bedzie jeszcze w tym roku koło 30 stopni to zrobie pomiary na
    moim GWC rurowym ;)

  • 33. Data: 2011-08-16 08:57:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ja mam zwyczajnie dosyć wentylacji grawitacyjnej. To gówno wkurwia mnie
    > najbardziej zimą. Zaduch w pokojach rano i w ogóle sen bez dobrze
    > wentylowanego pokoju całą noc to koszmar. Wiem jaka jest różnica bo miałem
    > okazję właśnie zimą spać w domu z WM.

    Niech zgadne, porownujesz mieszkanie do domu?

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2011-08-16 09:22:46
    Temat: Re: wyb?r rekuperatora
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-16 10:16, Marcin Wajnert pisze:
    > na pewno zim? dam zna

    No nieźle z tymi izolacjami.
    Ja daje mniej trochę - 12 podloga, 15 elewacja na ytong 24, 30 strop,
    okna 3 szybowe. Na GWC nie starczyło niestety...

  • 35. Data: 2011-08-16 09:26:59
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-16 10:57, Maniek4 pisze:
    > Niech zgadne, porownujesz mieszkanie do domu?

    Teraz mieszkam w 2 poziomowym poddaszu - całkiem sporym ale spałem zimą
    w swoim życiu w wielu miejscach bez WM. Domki, mieszkania na wypadach
    zimowych i ogólnie sprawa wygląda podobnie. Przed snem przewietrzam ale
    do rana zawsze robi się niezbyt przyjemne powietrze.

    Jest jeszcze jedno ale. Mój 3letni synek ma podejrzenie o astme
    wczesnodziecinna i liczę też trochę na to, że będzie mu lżej znosić
    wszelkie sezonowe pylenia. Zobaczymy

  • 36. Data: 2011-08-16 09:31:53
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > Generalnie mi wystarczy. Powiem wiecej, najwieksza zaleta wentylacji
    > mechanicznej moim zdaniem tj. nie otwieranie okien latem by komary nie
    > lataly legla w gruzach kiedy odwiedzilem swojego kolege wyposazonego w te
    > wszystkie wodotryski. Dziwnym trafem mial tyle samo komarow co ja, a ja
    > mam tylko moskitiery w niektorych oknach i uchylone te co potrzebne. Dla
    > mnie git, a zima jest jeszcze lepiej. Po dyskusjach zauwazylem, ze on ma
    > szybciej suche reczniki w lazience i pewnie wyzsze rachunki za prad. Obaj
    > nie mamy pasywnych domow, gdzie kazdy kW jest na wage zlota.

    Cos w tych oknach jest, bo żona ciągle lata wieczorem wietrzy :)
    teraz chocby z tego powodu bym zamontował rekuperator, robiąc wykop
    wrzuciłbym rury
    aby zasycajac powietrze ciepłe latem schładał je w gruncie.

  • 37. Data: 2011-08-16 09:33:07
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > zimowych i ogólnie sprawa wygląda podobnie. Przed snem przewietrzam ale do
    > rana zawsze robi się niezbyt przyjemne powietrze.

    Od kiedy mieszkam w domu to wyjscie na impreze do mieszkania w bloku jest
    dla mnie mordega. Temperatury wewnatrz niby podobne, ale zaduch taki, ze nia
    ma czym oddychac. Z tego tez powodu podejzewam, ze ludzie zwyczajnie
    kubature domu myla z jednoznacznym wplywem wentylacji mechanicznej. A tym
    czasem i bez niej w porownaniu z mieszkaniem jest po prostu przepasc.

    > Jest jeszcze jedno ale. Mój 3letni synek ma podejrzenie o astme
    > wczesnodziecinna i liczę też trochę na to, że będzie mu lżej znosić
    > wszelkie sezonowe pylenia. Zobaczymy

    Gorzej na pewno nie bedzie.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2011-08-16 09:39:42
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-16 11:33, Maniek4 pisze:
> [...]
    > kubature domu myla z jednoznacznym wplywem wentylacji mechanicznej. A tym
    > czasem i bez niej w porownaniu z mieszkaniem jest po prostu przepasc.

    No cóż, ja buduję mały dom w sumie. 30m2 większy od mojego aktualnego
    poddasza.

  • 39. Data: 2011-08-16 11:53:41
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > No nieźle z tymi izolacjami.
    > Ja daje mniej trochę - 12 podloga, 15 elewacja na ytong 24, 30 strop, okna
    > 3 szybowe. Na GWC nie starczyło niestety...

    50 mb rury fi 200mm i kilka kształtek 30 stopniowych zeby załamania nie
    były duże -koszt nie był duzy - dobry tysiak - z koparką pewnie w okolicach
    2 sie zamknęło.

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 40. Data: 2011-08-16 12:22:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Sie, 08:28, "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Zabieram się za rozprowadzanie kanałów w suficie podwieszanym na parterze i
    > od razu chce podłączyć wszystko "na gotowo"...
    >
    > Nadszedł czas na zakup rekuperatora i znalazłem takie oto
    urządzenie:http://www.e-rekuperatory.pl/rekuperatory
    _renovent.htm

    > czy ktoś posiada coś takiego ?
    > co tym urządzeniu sądzicie ?
    >
    > ogolnie mile widziane za i przeciw.

    Mam, polecam, nawet bardzo :) Przede wszystkim ma automatyczny bypass
    i wspolpracuje z tanim (150 pln) sensownym regulatorem (z insbudu) w
    ktorym mozesz na biezaco zmieniac biegi plus ustawiac obnizenie /
    zwiekszenie wentylacji w okreslonych porach (plus funkcja wlaczenia
    najwyzszego biegu na pare minut po wcisnieciu dodatkowego klawisza).
    Coz moge napisac - dziala, jest cichy. Uzytkuje poltorej roku, poki co
    bez GWC. W zimie nie zamarzl ani razu (a byla sroga).

    PS. Jak zwykle w temacie "rekuperacja" oddzywaja sie najwiecej ci co
    rekuperatora w zyciu na oczy nie widzieli, a tym bardziej kogutek
    ktory technicznie jest kompletnym laikiem, co juz nie raz udowodnil na
    tej i innych grupach :-)

    --
    Adam